Öljynpaine / Öljyvuoto B235R = Jakopääremontti jne.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Öljynpaine / Öljyvuoto B235R = Jakopääremontti jne.

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Femmassa kastuu ihan kunnolla perämurikan ympäristö koneen takana. Ja kyseessä nimenomaan moottoriöljyä. Onko uskottava että kampuranstefa vuotaa ja vauhtipyörä/kytkin viskoaa öljyn sinne taakse/ylös? Vai onko mitään muuta vaihtoehtoa?

Update:
Ohjurin öljynippa porsinut, paineet hukku ->
Jakopääremontti
Männänrenkaat
Jne.

Öljyvuoto luultavasti öpaine anturista.
Viimeksi muokannut j0ne, Ke Syys 09, 2015 14:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: M: Öljyvuoto B235R

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Yhdessä samanlaisessa kohteessa oltiin startin alapuolella oleva lohkon korvakko onnistuttu murtamaan ja öljyä kertyi vähän vastaavanlaisesti. Stefasta se ei tullut enkä nopeasti löytänyt edes syytä mistä öljy pääsi läpi.
Eihän öljynpaineanturin juuresta vuoda ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: M: Öljyvuoto B235R

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Niin se isohko kiinnitys korvakko mistä tulee pultti lootan päin kiinni? Näkeekö sen alapuolelta vai onko parempi ottaa startti irti? Kunnolla että näkis ton öpaineanturin niin taitaa kyllä joka tapauksessa olla parempi ottaa startti pois?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Markkuvaan
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 08:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: M: Öljyvuoto B235R

Viesti Kirjoittaja Markkuvaan »

Mulla myös rötväs tuo anturin vuoto koko koneen selustan öljyyn. Paisarin puolelta viistosta kun kuikuilee hyvän valon kanssa, niin näkee myös sen anturin. Saattaa joutua putkia ja johtoa siirtelee tieltä.
Ex-Saab 9-5 SE 2.3t (B235E) -98
#6963
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: M: Öljyvuoto B235R

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Hmm. öpainevalo on nyt välkähdellyt randomisti kun övuotoa on ollut enempi. Pitääpäs vaihtaa se anturi. 15€ näkyi olevan orkkis anturi postikuluineen ebaysta.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: M: Öljyvuoto B235R

Viesti Kirjoittaja nugge »

Jos öpainevalo välähtelee niin autolla _EI_ ajeta.

Sulla on paineen syttyessä 0.3-0.5baria öljypainetta enää = kone on rikki.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Öljyvuoto B235R

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Jos öpainevalo välähtelee niin autolla _EI_ ajeta.
Niinhän se yleensä menee.
Sulla on paineen syttyessä 0.3-0.5baria öljypainetta enää = kone on rikki.
Tuskinpa on rikki. Oletan että anturivika kyseessä. Katsotaan kunhan joudan.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
antoun
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Touko 05, 2014 16:01

Re: Öljyvuoto B235R

Viesti Kirjoittaja antoun »

katso etunmaisen kampuran stefa. itella vuos se. tarttet kampuran stefan ja öljypumpun tiivisteen.
ei maksanu paljoo länsiautolta. Motonetista saa stefan mutta ei öljypumpun tiivistetta
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Öljyvuoto B235R

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Vaihdoin illalla tuon öljynpaineanturin. Ei ainakaan testaillessa valo vilkkunut. Entisessä se musta muoviosa liikkui pari milliä siihen metallirunkoon nähden

Ensin homma näytti kettumaiselta ennen kuin tajusin ottaa startin pois. Startti lähti irti 10minuutissa(16mm kannalla mutteri ja 18mm kannalla pultti) ja sitten olikin helppo homma kun eka tein erikoistyökalun (24mm hylsy johdon kololla) :D

Kuva
katso etunmaisen kampuran stefa. itella vuos se. tarttet kampuran stefan ja öljypumpun tiivisteen.
ei maksanu paljoo länsiautolta. Motonetista saa stefan mutta ei öljypumpun tiivistetta
Nuo oon jo aikaisemmin vaihtanut ja ovat kunnossa.

Pitää nyt seurata vieläkö vuotaa. Jos vuotaa niin sitten on takastefa asennus mennyt puihin kytkin rempan yhteydessä. Pitää myös tarkistaa tuo korvakko homma mistä Vesa mainitsi (jos vaihdelaatikkoa asentaessa oon onnistunut rikkomaan sen).
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Asensin nyt kuitenkin öljynpainemittarin. Eihän siellä tyhjiksellä mitään painetta ole (0-0,5bar) :(

2000rpm painetta on +3bar, 3000rpm +4bar, 4000rpm +5bar

Onko havainto miksi kierroksilla on hyvät paineet ja tyhjiksellä hukassa?

Öljyt ja suodattimen vaihdoin äsken, ei apua. Talvella on laitettu alakerran lakrut uusiksi ja sihti on puhdas. Öpumppuun ei ole koskettu.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R

Viesti Kirjoittaja V-M »

Oisko ylipaine ventiili jääny auki asentoon? Löytyy siitä suodattimen jalasta.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Pitää illalla kurkata.

Eikös se ole siinä jakopäänkopassa alaspäin etunurkassa? Vai oliko vaan T5 vehkeissä (T5 vehkeissä suodattimen jalassa oli öljynjäähyn termostaatti)?

Onko auki asento että se on jumissa siellä syvässä?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Paineventtiili on jakopään kopassa, termari öljyjalassa. Lepoasennossa jousihan pukkaa mäntää ylöspäin sulkien paineenlaskukanavan. Sitten kun painetta alkaakin tulla niin mäntä menee edellä paljastaen ohivirtauskanavaa. Roskat siellä pesässä saattaa jumittaa männän tai jos se jousi on todella kuoleentunut niin painuu liian helposti edellä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R

Viesti Kirjoittaja V-M »

T7 taitaa olla siinä kopassa alaspäin tuo venttiili -> Se saattaa napsahtaa kohilleen jo siinä kun sitä avaa kun se mäntä on jäänyt esim jonkun hetkellisen paine iskun vuoksi jumiin. Saattaa tuo paine isku olla syyllinen myös rikkomaan sen paineanturin.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Öljynpaine / Öljyvuoto B235R

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Eiköhän sieltä ole keskimmäinen runkolaakeri niin horona, että ei pysy tyhjäkäynnillä paineet.
Mitään muita oireita ei yleensä ole.

Ei olis eka kerta vasta vähän aikaa sit putsatussa, lienee joku karstakökkö lähteny liikkeelle tms.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Vastaa Viestiin