Sytytyskasettia lainaksi Porvoon läheltä
Sytytyskasettia lainaksi Porvoon läheltä
2003 2.3t 9-5 oireilee tyhjäkäynnillä ja heittää vikakoodin P1312, koodi viittaa ilmeisesti sytytyskasettiin? Tyhjäkäynti on epätasainen ja auto nykii moottorijarrutuksella tyhjäkäyntikierrosten paikkeilla.
Olisiko jollakin Porvoon lähellä ehjää kassua lainaksi, mitä voisi kokeilla?
Nykyinen kasetti on ostettu elokuussa 2012 länsiautosta, onko miten todennäköistä että voisi olla jo nyt rikki?
Otetaan myös mielellään vastaan vinkkejä mikä voisi olla pielessä!
Olisiko jollakin Porvoon lähellä ehjää kassua lainaksi, mitä voisi kokeilla?
Nykyinen kasetti on ostettu elokuussa 2012 länsiautosta, onko miten todennäköistä että voisi olla jo nyt rikki?
Otetaan myös mielellään vastaan vinkkejä mikä voisi olla pielessä!
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Sytytyskasettia lainaksi Porvoon läheltä
Mitkä tulpat siellä on kiinni?
Väärien tulppien käyttö rikkoo kasetin alta aikayksikön, mut on se muutenki ihan mahdollista että 3v vanha kasetti porsii.
Väärien tulppien käyttö rikkoo kasetin alta aikayksikön, mut on se muutenki ihan mahdollista että 3v vanha kasetti porsii.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Sytytyskasettia lainaksi Porvoon läheltä
Ennen lainakasetilla kokeilua kannattaa siis vaihtaa ne tulpat. NGK BCPR7-ES11. Ettei ole kohta kahta rikkinäistä kasettia...
Muoks. Typo.
Muoks. Typo.
Viimeksi muokannut 9000 automaatilla, Ti Kesä 09, 2015 12:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Sytytyskasettia lainaksi Porvoon läheltä
Tulpat on juuri vaihdettu ja ne on NGK BCPR7 ES-11, eli ne mitä pitääkin.
Alipaineletkuja on myös katsottu ja vaihdettu, ainakaan en löydä enää vuotoja mistään. Autoon on juuri vaihdettu uusi turbo, joten tietysti epäilyttää onko remontissa sattunut jotain, esim jokin letku mennyt rikki tms...
Tänään pääsen kokeilemaan lainakasetilla, jospa jotain selviää!
Alipaineletkuja on myös katsottu ja vaihdettu, ainakaan en löydä enää vuotoja mistään. Autoon on juuri vaihdettu uusi turbo, joten tietysti epäilyttää onko remontissa sattunut jotain, esim jokin letku mennyt rikki tms...
Tänään pääsen kokeilemaan lainakasetilla, jospa jotain selviää!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Sytytyskasettia lainaksi Porvoon läheltä
Mites immu? Onkos sieltä kaikki liitokset kunnossa?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Sytytyskasettia lainaksi Porvoon läheltä
Tulpat kiristetty oikeaan momenttiin?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Sytytyskasettia lainaksi Porvoon läheltä
Kaikkia liitoksia olen kokeillut, vaikuttaisi olevan kiinni. Mair ja mreg seuraa ihan hyvin toisiaan, joten immu lienee toimiva / toiminnassa. Tulppien momentista en osaa sanoa, pajalla ovat laittaneet kiinni. Kokeiltiin juuri toisella toimivalla kasetilla, eikä ollut mitään eroa, eli kasetti lienee kunnossa. Vikakoodeja ei ole nyt enää ilmestynyt sen jälkeen kun nollasin.
Vika ilmenee aavistuksen epätasaisena tyhjäkäyntinä ja nykimisenä moottorijarrutuksessa tyhjäkäyntikierrosten kohdilla. Mikäli ei olisi Saabista kokemusta voisin luulla ominaisuudeksi.
Vika ilmenee aavistuksen epätasaisena tyhjäkäyntinä ja nykimisenä moottorijarrutuksessa tyhjäkäyntikierrosten kohdilla. Mikäli ei olisi Saabista kokemusta voisin luulla ominaisuudeksi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Sytytyskasettia lainaksi Porvoon läheltä
mAir ja mReq pari ei kerro koko totuutta. Olkoonkin, että tuosta tyhjäkäyntiasiasta ja tuon korrelaatiosta en osaa sanoa mitään. Mites se käy, jos ottaa immun liittimen irti ja laittaa käyntiin -> käy kartoilla eikä mitatun tiedon valossa.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Sytytyskasettia lainaksi Porvoon läheltä
Immun liittimen otin irti, ei vaikutusta tyhjäkäyntiin, ajaessa sama nykiminen jatkuu...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Sytytyskasettia lainaksi Porvoon läheltä
Ok, eli se on pois suljettu. Mites se läppäkotelo, oletko kurkannun imuputken alle, onko miten sotkuista?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Sytytyskasettia lainaksi Porvoon läheltä
Turbo juuri vaihdettu, seuraavat arvaukset -> onko imucobra kunnolla kiinni? Magn.venttiilin kaikki letkut oikein?
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
Re: Sytytyskasettia lainaksi Porvoon läheltä
Läppäkotelo lienee seuraava avattava, sitten pitää käydä vielä kaikki putket ja letkut vielä kunnolla läpi. Jotenkin tuntuisi että loogisin selitys olisi turboremontissa löysälle jäänyt liitos, revennyt letku tai irti jäänyt liitin. Ei tietenkään ole mahdotonta että jokin muukin osa on vaan antautunut samaan aikaan turbon kanssa.
Muuten auto toimii hyvin, paremmin kuin ennen. Uuden turbon todella huomaa, aidot nousee paljon paremmin kuin vanhalla.
Muuten auto toimii hyvin, paremmin kuin ennen. Uuden turbon todella huomaa, aidot nousee paljon paremmin kuin vanhalla.
Re: Sytytyskasettia lainaksi Porvoon läheltä
No niin...
Tänään ehti perehtymään Saabiin ja näyttää siltä että vika löytyi. Vanha kunnon painetesti paljasti että imucobran ja turbon välistä vuotaa... Huomenna ehtii toivottavasti korjaamaan ja saa varmuuden oliko vika siinä.
Jo tässä vaiheessa isot kiitokset kaikille tähän savottaan osallistuneille. Vinkkejä tuli kiitettävästi ja jokuhan siellä vihjaisikin imucobran liitoksesta.
Erityiskiitos Reijolle, joka lainasi kasettia, ei tarvinnut vikakoodin perusteella ostaa turhaan kallista osaa.
Jälleen hyvä osoitus tämän foorumin tasosta!
Tänään ehti perehtymään Saabiin ja näyttää siltä että vika löytyi. Vanha kunnon painetesti paljasti että imucobran ja turbon välistä vuotaa... Huomenna ehtii toivottavasti korjaamaan ja saa varmuuden oliko vika siinä.
Jo tässä vaiheessa isot kiitokset kaikille tähän savottaan osallistuneille. Vinkkejä tuli kiitettävästi ja jokuhan siellä vihjaisikin imucobran liitoksesta.
Erityiskiitos Reijolle, joka lainasi kasettia, ei tarvinnut vikakoodin perusteella ostaa turhaan kallista osaa.
Jälleen hyvä osoitus tämän foorumin tasosta!