2.3t softaaminen
2.3t softaaminen
Onko mahdollista softata 2.3t vm.1997, kun olen kuullut tornareita että imusarja/suuttimet ahdistaisi sen verran että ei olisi mahdollista. Miten on sitten todellisuuden laita?
#6648
Re: 2.3t softaaminen
Niin noissa tais olla aika pienet suuttimet.Viisaammat korjaa kuitenkin mutta kyllä sen voi softata, siitä saa kai 220hp pelkällä softalla.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: 2.3t softaaminen
Semmosta mutuilua se minäkin olet kuullut ja varmaan sen jälkeen alkaa jo vakio garretti ahdistamaan. Justiin semmoista +200hp rajapyykkiä tässä ollaan hakemassakin.
#6648
Re: 2.3t softaaminen
Mutuilut sikseen. 2,3t:ssä on 350cc suuttimet jotka ei bensalla ihan heti pullonkaulaksi muodostu. Imukobra on mallia mehupilli joka alkanee tuntumaan stage 1:sen jälkeen, mutta onpa helpo vaihtaa.
Joten vakioahtimella, putkistolla ja suuttimilla 230hp/370Nm onnistuu softapäivityksellä.
Joten vakioahtimella, putkistolla ja suuttimilla 230hp/370Nm onnistuu softapäivityksellä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 2.3t softaaminen
Faktoista puuheenollen niin sun femmasi ei voi olla vm1997 ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 2.3t softaaminen
Ainakin otteeseen on merkattu käyttöönottopäiväksi 10.11.97. Tiedä sitten ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
#6648
Re: 2.3t softaaminen
On se ysiseiska, mutta nugge tarkoittaa vm "vuosimalli" on eri kuin käyttöönotto.Sinun tapauksessa Auto lienee siis "MY98"
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 2.3t softaaminen
Vuosimalli = Model Year = MY.
Seuraavan vuoden mallit tulevat aina syksyllä. Ja aika varmasti niin sun femman VIN (sarjanumeron) kymmenes merkki on W = 1998 .
VM 97 9-5sta ku ei ole...
Seuraavan vuoden mallit tulevat aina syksyllä. Ja aika varmasti niin sun femman VIN (sarjanumeron) kymmenes merkki on W = 1998 .
VM 97 9-5sta ku ei ole...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 2.3t softaaminen
Aajuu aivan
Tämän siitä saa kun ei ole tullut peherrettyä saabin ihmeellisessä maailmassa ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#6648
Re: 2.3t softaaminen
Semmonen hokkuspokkus kävi kun tuli tuossa nyppästyä ecu irti ja vähän aikaa sitä käsissä pyöriteltyä tuli ihmeteltyä sitä kun siinä ei ollut vin koodia ollenkaan ja pvm ei täsmää auton kanssa. Huoltokirjassa ja muissa papereissa ei ollut merkintää että olisi vaihdettu. Elikkäs tässä ilmeisesti joutuu käyttämään autoa roikan nokassa että saa ajoneston koodin selville vai onko se mahdollista? Kun ei siihen tarraan ole varmaan luottamista. Ja eikös se ajonesto koodi ole siinä ecu boksin liittimessä?
Tuommonen möllykkä sieltä paljastui
![Kuva](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/540/LdueQg.jpg)
Tuommonen möllykkä sieltä paljastui
![Kuva](http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/540/LdueQg.jpg)
#6648
Re: 2.3t softaaminen
Ajoneston koodi on tuossa mustassa liittimessä, tarraan printattuna ja VIN koodisi saat vaikka rek.otteesta.
Päivämäärä boksissa on tietääkseni ECUn valmistusajankohta, ei auton valmistuspäivä, varmasti ovatkin eri.
Varmimmin saat oikean ajoneston koodin luetuttamalla softan, jos vaikka olisikin joskus ECU vaihdettu.
Päivämäärä boksissa on tietääkseni ECUn valmistusajankohta, ei auton valmistuspäivä, varmasti ovatkin eri.
Varmimmin saat oikean ajoneston koodin luetuttamalla softan, jos vaikka olisikin joskus ECU vaihdettu.
Re: 2.3t softaaminen
Joo eihän niitä samana päivänä ole tehty, mutta kun alkaa jo muutama vuosi olemaan väliä niin kummastuttaa. Joo on tuo tiedossa että otteessahan se vinni lukee. Ihmetytti alunperin vain ku ei ollut mitään merkintöjä tuossa ecussa. Eikös niissä ruukaa yleensä se kuiten olla? Mutta nythän sillä ei periaatteessa ole väliä kun tuohan on vaihdettu.
#6648
Re: 2.3t softaaminen
Tuo ecu on kertaalleen vaihdettu, näkee tarrasta. Mahdollisesti takuuna, koska tuon ikäisissä autoissa oli bokseja, jotka jo valmistaja totesi heikkolaatuisiksi.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 2.3t softaaminen
Eli tuskin on tuon boksin ajonesto koodi autossa. Onko mitään hajua suostuvatko liikkeissä katsomaan sen koodin. Ku ei pahemmin pystyisi ecua lähettelemään etiäpäin kun autolle on tarvista.
#6648