2.3t softaaminen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
JeiPii
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Syys 22, 2014 10:23
Paikkakunta: Lappi

2.3t softaaminen

Viesti Kirjoittaja JeiPii »

Onko mahdollista softata 2.3t vm.1997, kun olen kuullut tornareita että imusarja/suuttimet ahdistaisi sen verran että ei olisi mahdollista. Miten on sitten todellisuuden laita?
#6648
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.3t softaaminen

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Niin noissa tais olla aika pienet suuttimet.Viisaammat korjaa kuitenkin mutta kyllä sen voi softata, siitä saa kai 220hp pelkällä softalla.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
JeiPii
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Syys 22, 2014 10:23
Paikkakunta: Lappi

Re: 2.3t softaaminen

Viesti Kirjoittaja JeiPii »

Semmosta mutuilua se minäkin olet kuullut ja varmaan sen jälkeen alkaa jo vakio garretti ahdistamaan. Justiin semmoista +200hp rajapyykkiä tässä ollaan hakemassakin.
#6648
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2.3t softaaminen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mutuilut sikseen. 2,3t:ssä on 350cc suuttimet jotka ei bensalla ihan heti pullonkaulaksi muodostu. Imukobra on mallia mehupilli joka alkanee tuntumaan stage 1:sen jälkeen, mutta onpa helpo vaihtaa.
Joten vakioahtimella, putkistolla ja suuttimilla 230hp/370Nm onnistuu softapäivityksellä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
JeiPii
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Syys 22, 2014 10:23
Paikkakunta: Lappi

Re: 2.3t softaaminen

Viesti Kirjoittaja JeiPii »

Hyvä että saatiin faktat pöytään. Kiittää ja kumartaa :P
#6648
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 2.3t softaaminen

Viesti Kirjoittaja nugge »

Faktoista puuheenollen niin sun femmasi ei voi olla vm1997 ;)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
JeiPii
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Syys 22, 2014 10:23
Paikkakunta: Lappi

Re: 2.3t softaaminen

Viesti Kirjoittaja JeiPii »

Ainakin otteeseen on merkattu käyttöönottopäiväksi 10.11.97. Tiedä sitten :roll:
#6648
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.3t softaaminen

Viesti Kirjoittaja 009baas »

On se ysiseiska, mutta nugge tarkoittaa vm "vuosimalli" on eri kuin käyttöönotto.Sinun tapauksessa Auto lienee siis "MY98"
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 2.3t softaaminen

Viesti Kirjoittaja nugge »

Vuosimalli = Model Year = MY.

Seuraavan vuoden mallit tulevat aina syksyllä. Ja aika varmasti niin sun femman VIN (sarjanumeron) kymmenes merkki on W = 1998 .

VM 97 9-5sta ku ei ole...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
JeiPii
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Syys 22, 2014 10:23
Paikkakunta: Lappi

Re: 2.3t softaaminen

Viesti Kirjoittaja JeiPii »

Aajuu aivan :) Tämän siitä saa kun ei ole tullut peherrettyä saabin ihmeellisessä maailmassa :D
#6648
JeiPii
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Syys 22, 2014 10:23
Paikkakunta: Lappi

Re: 2.3t softaaminen

Viesti Kirjoittaja JeiPii »

Semmonen hokkuspokkus kävi kun tuli tuossa nyppästyä ecu irti ja vähän aikaa sitä käsissä pyöriteltyä tuli ihmeteltyä sitä kun siinä ei ollut vin koodia ollenkaan ja pvm ei täsmää auton kanssa. Huoltokirjassa ja muissa papereissa ei ollut merkintää että olisi vaihdettu. Elikkäs tässä ilmeisesti joutuu käyttämään autoa roikan nokassa että saa ajoneston koodin selville vai onko se mahdollista? Kun ei siihen tarraan ole varmaan luottamista. Ja eikös se ajonesto koodi ole siinä ecu boksin liittimessä?

Tuommonen möllykkä sieltä paljastui
Kuva
#6648
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: 2.3t softaaminen

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

Ajoneston koodi on tuossa mustassa liittimessä, tarraan printattuna ja VIN koodisi saat vaikka rek.otteesta.
Päivämäärä boksissa on tietääkseni ECUn valmistusajankohta, ei auton valmistuspäivä, varmasti ovatkin eri.
Varmimmin saat oikean ajoneston koodin luetuttamalla softan, jos vaikka olisikin joskus ECU vaihdettu.
JeiPii
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Syys 22, 2014 10:23
Paikkakunta: Lappi

Re: 2.3t softaaminen

Viesti Kirjoittaja JeiPii »

Joo eihän niitä samana päivänä ole tehty, mutta kun alkaa jo muutama vuosi olemaan väliä niin kummastuttaa. Joo on tuo tiedossa että otteessahan se vinni lukee. Ihmetytti alunperin vain ku ei ollut mitään merkintöjä tuossa ecussa. Eikös niissä ruukaa yleensä se kuiten olla? Mutta nythän sillä ei periaatteessa ole väliä kun tuohan on vaihdettu.
#6648
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: 2.3t softaaminen

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Tuo ecu on kertaalleen vaihdettu, näkee tarrasta. Mahdollisesti takuuna, koska tuon ikäisissä autoissa oli bokseja, jotka jo valmistaja totesi heikkolaatuisiksi.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
JeiPii
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Syys 22, 2014 10:23
Paikkakunta: Lappi

Re: 2.3t softaaminen

Viesti Kirjoittaja JeiPii »

Eli tuskin on tuon boksin ajonesto koodi autossa. Onko mitään hajua suostuvatko liikkeissä katsomaan sen koodin. Ku ei pahemmin pystyisi ecua lähettelemään etiäpäin kun autolle on tarvista.
#6648
Vastaa Viestiin