Noh, paaliin en tätä viime lauantaina hankittua femmaa vie, mutta ikävästi tuota ruostetta tässä yksilössä on. Jos edellisellä ei ollut juuri pilkkuakaan, niin tässä sitten senkin edestä. Kaipaisin hieman arvioita, että kuinka paha tilanne kuvien perusteella on. Itse arvioin, että nuo saa vielä satasilla (alle tonnilla) korjautettua, itse en näitä rupea fiksaamaan koska lopputuloksen arvaan. Auto on muuten todella hyvä ja sain edullisesti, joten en noiden takia jättänyt ostamatta. Nyt varmaan kerrotte että olisi kannattanut.
Kaikki korissa olevat ruostekohdat näkyy kuvissa, ei ole levinnyt listojen, lokasuojien yms. alle. irroitin ne ja kävin läpi. Jostain syystä apparin puoli on selvästi pahempi, aina jarrusatulasta lähtien. Ruostetta on selvästi enemmän kuin kuskin puolella.
Tässä linkki kuviin ruostepeikosta, toivottavasti kuvapalvelu toimii:
Uskalsinpas, siellä ei ruostetta onneksi ole. Noi ovet on aika ikävät. Fiksaamolle tai uudet ovet... toki värikin on sopivan harvinainen, tuollainen vaaleanruskea. Olis vähän tummempi niin ruoste ei erottus niin hyvin...
E: siis varapyöräkotelossa ei ole ruostetta.. täytyy tsekata toi helmakotelo vielä.
mits jos tekisi kevyen ruostehomman siihen eli vetelee jäykkää tervaa kohteisiin ja kuivattaa, ei ruostu enää ja toimii
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
9-5Vector2001 kirjoitti:Otitko helmakotelon muovisuojuksen pois? Sen alta löytyy melko varmasti pelkkää iloa ja onnea.
Sen verran jaksoin saunan päälle parin oluen voimin urheilla, että irroitin apparin puoleisen suojuksen. Sen alta itse asiassa löytyi onnea ja iloa, nimittäin siellä ei ruostetta yllättäen ollutkaan. Sen sijaan se pokkaus jossa on tunkinpaikat, on kyllä selvästi ruosteessa. Ei mitenkään haperoa sentään. Pohja on muutenkin siedettävässä kunnossa, pakoputken kiinnikkeet ym. on tosin aika vahvassa ruosteessa.
Korin osalta vaikuttaisi sittenkin (vielä) aika pintapuoliselta tuo ruoste, mutta onhan se ruman näköistä. Mestarin vinkki ois ainakin halpa ratkaisu. Täytyy käydä näyttämässä tuota ruostekorjaamolla, ja pyytää jonkinlainen arvio. Uudet ovetkin maksaa varmaan 250-300 e/kpl hajottamolla (tiedän kyllä yhden paikan jossa on samanvärinen femma purussa), ja siltikin jää takakaaret vielä.
Tuo takakaaren etuosa on erittäin viheliäinen paikka. Ongelma siinä on se, että sivuhelman takaosa kerää ajansaatossa likaa, kuraa, suolaa... Siinä on se syy mikä noita takakaaren etuosia vaivaa. Se mitä löytyy sisälokasuojan alta kun tuo takakaaren etuosa näyttää tuolta jo.. Koska sinne sisälokasuojan alle päin tuo lähtee menemään ensin ja takakaaren etuosa on ensimmäinen paikka mistä sen ruosteen voi havaita ilman purkamista ja silloin sisälokasuojan ja sivuhelman alla voi näyttää jo toivottomalta...
Eli sivuhelmat pitäisi tyhjentää parin vuoden välein niin sitten nuo takakaaren etureunat vois kestää paremmin.
Pakari kirjoitti:Eli sivuhelmat pitäisi tyhjentää parin vuoden välein niin sitten nuo takakaaren etureunat vois kestää paremmin.
Juu, sivuhelma oli täynnä hiekkaa. Tässä ei oo pahemmin tyhjennelty... Mutta yllätti, että ruosteessa ainakaan toinen helma ei ollut. Täytyy huomenna päivänvalossa purkaa helmat ja lokarit pois ja tutkia oikein huolella. Mikäse sen mukavampi tapa viettää kesälomaa, kuin tutkiskella vasta hankitun saabin ruosteongelmia... oh well.
Itellä kans oli pieni ylläripylläri omassa femmassa varapyöräkotelossa tuossa viime lauantaina. Aluksi luulin että pienellä hiomisella ja maalien/massojen laitolla selviää, mutta lähti homma lapasesta kun alko ruostepalaset pölisemään pitkin poikin. Nuista tulpista oli ruvennut muhimaan. Muuten kyllä kori on fiinissä kunnossa ulkoisesti kuin pohjastakin. https://imageshack.com/a/nZW4/1
Viimeksi muokannut JeiPii, Ke Kesä 17, 2015 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olisi aivan hemmetin luksusta, järkevää ja kätevää, jos joku tekisi noita varapyöräkoteloja irrallisina uustuotantoina. Rälläköisi vain pohjan pois ja hitsaisi uuden pohjan tilalle.
9-5Vector2001 kirjoitti:Olisi aivan hemmetin luksusta, järkevää ja kätevää, jos joku tekisi noita varapyöräkoteloja irrallisina uustuotantoina. Rälläköisi vain pohjan pois ja hitsaisi uuden pohjan tilalle.
Eikun koko varapyöräkotelo pois ja suora pelti tilalle ja paikkausvaahto ja tubeless-paikkasarja sivulokeroon
Täälläkin niissä vedenpoistoreikien yhteydessä pientä alkua . Pitääpä "hovi-hitsarilta" kysyä mitä mieltä ois koko varapyöräkotelon poistosta