Aero meni paskaksi!!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Re: Aero meni paskaksi!!

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Nyt kyllä vähän harmittaa ellen saa niitä kaikkia hihnan riekaleita sieltä rullan takaa pois, koska voihan olla että se vesipumppukin on ehjä. Rulla varmaankin pyörii sen takia huonosti kun sielä on sitä hihnaa, kellään vinkkejä miten sitä sais sieltä pois?

Ilmeisesti hihna on vaan ollut muuten vaan huonossa kunnossa ja mennyt poikki...
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Re: Aero meni paskaksi!!

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Taas pukkaa uutta kysymystä. :D

Eli onkos jollain ohjeita/neuvoja vesipumpun vaihtoon? Jos haluaa vesipumpun irti niin onko pakko irroittaa myös ohjaustehostimen pumpun? Tuntuu kohtuu pahalta hommalta toi vesipumpun vaihto!

Ja jos se ohjaustehostimen pumppu on pakko irroittaa niin miten?? Siinä on se yksi ruuvi ainakin sellaisesessa paikassa että jos sen sattuu tuurilla saamaan irti niin ei sitä takaisin ainakaan saa. Siinäkin sitten täytyy ilmeisesti purkaa kaikenlaista sälää niin pirusti pois tieltä.. ?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Aero meni paskaksi!!

Viesti Kirjoittaja 3J »

Tehostimen pumpun irroittamiseen löytyy ohje täältä:
http://saabworld.net/f29/saab-9-5-1998- ... #post53454

Huomasithan että tehostimen rullassa on reijät joiden läpi pääsee käsiksi pulttiin.

Tässä havainnollinen video vesipumpusta:
https://www.youtube.com/watch?v=T_YMe37uveE
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1822
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Aero meni paskaksi!!

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Mulla on Aerossa tämä projekti meneillään ja hommasin varaosaliikkeestä Gatesin hihnan, pituus 2345. Sanoivat, että pitäisi olla oikean pituinen, kun jättää sen extra rullan pois?

Edit. Orkkis pitkä hihna näyttää olevan 2612.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Aero meni paskaksi!!

Viesti Kirjoittaja blair »

Vesipumpun vaihto on aika operaatio, mutta tehtävissä jos aikaa on. Pumppu on aika jäykkä ihan uutenakin eli ei välttämättä syyllinen...
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Aero meni paskaksi!!

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Suabisti kirjoitti:Mulla on Aerossa tämä projekti meneillään ja hommasin varaosaliikkeestä Gatesin hihnan, pituus 2345. Sanoivat, että pitäisi olla oikean pituinen, kun jättää sen extra rullan pois?

Edit. Orkkis pitkä hihna näyttää olevan 2612.

Toi 2345mm on og9-3 hihna. Og9-5 sopiva lyhyt hihna 2415mm.

Varaosaluetteloissa on virhe, jota ei ole näemmä edelleenkään korjattu...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Vastaa Viestiin