Saab 9-5 Hirsch
Saab 9-5 Hirsch
Hyvät kanssa saabistit.
Pitäis tuo oma ruotsintuonti hirssi saada suomeen rekisteröityä, ja katsastusmies sanoi että pitää trafilta hommata erikoislupa tehoille (306hv).. Tähän tarvii jonkun sortin viritysaste lapun, ja paikallisessa auto åströmissä ei osattu auttaa.. Mistähän moisen lappusen saisi nyt tähän hätään hommattua..? Alkaa hermo menemään pikkuhiljaa.
Pitäis tuo oma ruotsintuonti hirssi saada suomeen rekisteröityä, ja katsastusmies sanoi että pitää trafilta hommata erikoislupa tehoille (306hv).. Tähän tarvii jonkun sortin viritysaste lapun, ja paikallisessa auto åströmissä ei osattu auttaa.. Mistähän moisen lappusen saisi nyt tähän hätään hommattua..? Alkaa hermo menemään pikkuhiljaa.
9000 Aero MY96
ex. 9-5 Sedan Hirsch MY05
ex. 9-5 Sedan Hirsch MY05
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Saab 9-5 Hirsch
Tämä ei auta sinua yhtään mutta haluan todeta että SAATANAN UMPIMÄTÄPASKA SUOMEN BYROKRATIA JA LAKI HAISTA v**tu JÄRJESTELMÄ. Huh. Helpotti.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Saab 9-5 Hirsch
Äläpä muuta sano.. katsastajakin tuumas kun sanoin että eikö se nyt riitä että se ruotsissa on jo näille hyväksytty niin tuumas vain että joo muttakun täällä suomessa on nämä hienot lait..
9000 Aero MY96
ex. 9-5 Sedan Hirsch MY05
ex. 9-5 Sedan Hirsch MY05
Re: Saab 9-5 Hirsch
Saksasta joku lappu jo tilattiin, 165€ maksoi, mutta ei kuulema riitä vaan tarvii jonkun viritysaste lapun . Tämä sitten pitää lähettää trafille jossa anotaan erikoislupaa tehoille?t.t.j kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 2A#p970463
9000 Aero MY96
ex. 9-5 Sedan Hirsch MY05
ex. 9-5 Sedan Hirsch MY05
Re: Saab 9-5 Hirsch
Saat varmaan täältä jonkun saabistin auton rek.no. jolla on rekisteröity ko.tehoinen Hirsch Suomeen niin voit viedä tälle sun katsurille sen auton tiedot että voi kopioda ne rekisteröinti todistukseen.
Jos tuokaan ei kelpaa niin kirjoita sun auton tiedot ja pyyntö saada Hirschiltä todistus hyväksytystä viristä.
Tänne kun kirjoitat niin homma alkaa etenemään. Auton valmistenumerolla saat tarvittavan paperin.
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... actRequest
Kun homma on ohi niin kirjoita tänne kats.konttorin nimi niin väki tietää kiertää ko. konttoria sillä noita 305 Hirschejä on Suomessa paljon rekisterissä ja maahantuojakin niitä teki kymmeniä.
Jos tuokaan ei kelpaa niin kirjoita sun auton tiedot ja pyyntö saada Hirschiltä todistus hyväksytystä viristä.
Tänne kun kirjoitat niin homma alkaa etenemään. Auton valmistenumerolla saat tarvittavan paperin.
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... actRequest
Kun homma on ohi niin kirjoita tänne kats.konttorin nimi niin väki tietää kiertää ko. konttoria sillä noita 305 Hirschejä on Suomessa paljon rekisterissä ja maahantuojakin niitä teki kymmeniä.
Viimeksi muokannut valtteri, Pe Kesä 26, 2015 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Saab 9-5 Hirsch
Itse otin juurikin Hirschin pääkallopaikalle yhteyttä.
Arkena tuli parissa tunnissa pdf tiedosto spostiin siis sertifikaatti.
Laitat vaan sinne auton alkuperäsen rekisterinro tai VIN-koodin.
...se mitään maksanu
Arkena tuli parissa tunnissa pdf tiedosto spostiin siis sertifikaatti.
Laitat vaan sinne auton alkuperäsen rekisterinro tai VIN-koodin.
...se mitään maksanu
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Saab 9-5 Hirsch
Jees, sinne laitoin viestiä menemään. Katellaan ensviikolla! Kiitos kaikille vastauksista.mienkoiv kirjoitti:Itse otin juurikin Hirschin pääkallopaikalle yhteyttä.
Arkena tuli parissa tunnissa pdf tiedosto spostiin siis sertifikaatti.
Laitat vaan sinne auton alkuperäsen rekisterinro tai VIN-koodin.
...se mitään maksanu
9000 Aero MY96
ex. 9-5 Sedan Hirsch MY05
ex. 9-5 Sedan Hirsch MY05
Re: Saab 9-5 Hirsch
Moikka.
Elikkä homma junnaa paikallaan.. Hirchiltä ei runkonumeron perusteella löydy tietoja autosta, ja muutenkin hyvin asiattomasti ja hitaasti vastailevat maileihin..
Mites te muut, jotka olette näitä suomeen tuoneet, olisiko vielä jotain kikkaa mistä voisin saada kyseisen paperin? Ja pitääkö se olla runkonumerolla varustettu vai tä
Auto tosiaan ollut ruotsinmaalla 225kw ja huoltokirjassakin lukee Hirsch, sekä jarrut. alusta, putkisto, ja ecu on hirschin.. Jostain luin, että sveitsin tuonteja on helpommin saatu täällä rekisteröityä, joten voisko olla että ruotsiin on lähetetty jotain hirschin paketteja ja niitä on siellä sitten uusiin vehkeisiin asenneltu..?
Alkaa toivo loppumaan tässä hommassa, eikä viitsisi vakioksikaan alkaa laittamaan ja penkittämään...
EDIT: Jos siis "yleismallin" lappu käy, niin olisko jollain foorumilaisella lähettää/lainata sitä?
Elikkä homma junnaa paikallaan.. Hirchiltä ei runkonumeron perusteella löydy tietoja autosta, ja muutenkin hyvin asiattomasti ja hitaasti vastailevat maileihin..
Mites te muut, jotka olette näitä suomeen tuoneet, olisiko vielä jotain kikkaa mistä voisin saada kyseisen paperin? Ja pitääkö se olla runkonumerolla varustettu vai tä
Auto tosiaan ollut ruotsinmaalla 225kw ja huoltokirjassakin lukee Hirsch, sekä jarrut. alusta, putkisto, ja ecu on hirschin.. Jostain luin, että sveitsin tuonteja on helpommin saatu täällä rekisteröityä, joten voisko olla että ruotsiin on lähetetty jotain hirschin paketteja ja niitä on siellä sitten uusiin vehkeisiin asenneltu..?
Alkaa toivo loppumaan tässä hommassa, eikä viitsisi vakioksikaan alkaa laittamaan ja penkittämään...
EDIT: Jos siis "yleismallin" lappu käy, niin olisko jollain foorumilaisella lähettää/lainata sitä?
9000 Aero MY96
ex. 9-5 Sedan Hirsch MY05
ex. 9-5 Sedan Hirsch MY05
Re: Saab 9-5 Hirsch
Eikö auton ruotsalaisessa rekisteriotteessa ole mainintaa moottoritehosta? Mulle ei ollut mitään ongelmia tehojen kanssa, vaan kompastuskiveksi muodostui otteesta (Eesti) puuttuneet tyyppi- ja varianttitiedot. Ne kun selvisi, niin kilvet tipahti. Suurin jarru kuitenkin mun kohdalla oli tulli, jossa virkailijan vaihtuminen kummasti muutti tilannetta. Samaa lakia kai niiden pitäis tulkita...
Multa voisi vielä löytyä hyvällä tuurilla työkoneelta tyyppihyväksyntäpapereita, joista teho käy ilmi. Ainoa vaan, että olen lomalla ja seuraavan kerran työkoneen äärellä elokuussa. Voin kyllä ajella töissä käymään tarkistamassa löytyiskö, jos ei meinaa muuten selvitä.
Onhan se varmistettu, että auto varmasti on aito Hirsch? Meinaan jos ei heiltä löydy kerran mitään tietoja ko. autosta.
edit: Niin ja kannattaa varmaan kääntyä Saab Parts Finlandin (Orio) puoleen, heiltä sain Sauli Naskilta erittäin paljon arvokasta apua.
Multa voisi vielä löytyä hyvällä tuurilla työkoneelta tyyppihyväksyntäpapereita, joista teho käy ilmi. Ainoa vaan, että olen lomalla ja seuraavan kerran työkoneen äärellä elokuussa. Voin kyllä ajella töissä käymään tarkistamassa löytyiskö, jos ei meinaa muuten selvitä.
Onhan se varmistettu, että auto varmasti on aito Hirsch? Meinaan jos ei heiltä löydy kerran mitään tietoja ko. autosta.
edit: Niin ja kannattaa varmaan kääntyä Saab Parts Finlandin (Orio) puoleen, heiltä sain Sauli Naskilta erittäin paljon arvokasta apua.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Saab 9-5 Hirsch
Tyyppi- ja varianttitiedot puuttui multa kans, mutta ne saatiin kun saksasta tuli joku lappunen. Otteessa on merkintä 225kw, mutta ei riitä, kun menee kuulemma tietyn prosentin yli vakio aerosta (184kw). Mulla taas tullissa ei ollut mitään ongelmaa ja kaikki sujui hyvin.. On tämä s**tana työmaa.
9000 Aero MY96
ex. 9-5 Sedan Hirsch MY05
ex. 9-5 Sedan Hirsch MY05
Re: Saab 9-5 Hirsch
katsooko katsuri niin tarkasti sitä tehoylitystä 20% tehokkaammasta virallisesti sen aikakauden saabista (184kw ) omassa juuri tuijotti tuota, ja mainitsi tuosta parin hepan ylityksestä. ei homma kuitenkaan tuohon tyssännyt.
#2304
Saab 900 -92 Cabriolet
Saab 900 -88 Cabriolet
Saab 900 i -88
Saab 900 -92 Cabriolet
Saab 900 -88 Cabriolet
Saab 900 i -88
Re: Saab 9-5 Hirsch
Eikö tuo 20% sallittu tehonylitys koske ainoastaan vapareita? Ahdetun moottorin piristäminen katsotaan moottorinvaihdoksi.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Saab 9-5 Hirsch
Laki sanoo näin:
Tulkitsenko lakia oikein, että n. 1600kg femmasta saa ottaa 1600kg/7kg/kW= 228kW (=305hv) ilman muutoskatsastusta jos lähtökohtana on Aero (=mallisarjan tehokkain, parhaat jarrut yms). 20% tehonylityshän tuossa ei täyty (260hv + 20% = 312hv).
Tietenkin vastaan tulee ehto, että on täytettävä samat päästörajat kuin ennen virittämistä.
Ahdetut moottorit
Ahdetun moottorin viritys katsotaan yleensä vastaavan moottorivaihtoa teholtaan isompaan moottoriin (§6 mom 4). Pelkästään välijäähdyttimen asennus vaatii lain mukaan muutoskatsastus. Tässä pätee sama ehto kuin ahtaattomissa autoissa eli omamassa/nettoteho on oltava suurempi kuin 7 kg/kW. Senlisäksi myös seuraavat ehdot:
Jarrujen, voimansiirron ja muut liikenne-turvallisuuteen vaikuttavat rakenteet täytyy vastata mallisarjaan kuuluvan teholtaan isommalla moottorilla varustettua vertailumallia (§5 mom 2 kohta a).
Moottorin tehoa saa lisätä enintään 20 % yli tehokkain moottorivaihtoehto.
Jos auton rekisteriotteeseen on merkitty "vähäpäästöinen", eli käytännössä vm 90-> jolla on katalysaattori, on auto täytettävä samat päästörajat kuin ennen virittämistä .
Viimeisen ehdon täyttymiseen ei riitä katalysaattoriauton kohdalla pelkästään pakokaasutodistus vaan tarvitaan vastaava testi kuin tehdään myös uusille autoille. Silloin mitataan päästöt g/km. Käytännössä riittää yleensä että esittää lastutetun automallin todistus muuttuneista pakokaasupäästöistä (TÜV, VTT tai vastaava) (§8).
Tulkitsenko lakia oikein, että n. 1600kg femmasta saa ottaa 1600kg/7kg/kW= 228kW (=305hv) ilman muutoskatsastusta jos lähtökohtana on Aero (=mallisarjan tehokkain, parhaat jarrut yms). 20% tehonylityshän tuossa ei täyty (260hv + 20% = 312hv).
Tietenkin vastaan tulee ehto, että on täytettävä samat päästörajat kuin ennen virittämistä.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Saab 9-5 Hirsch
20% tehonlisäys täyttyy, koska aero viirua ei voi ottaa vertailuksi (260hv), kun tässä mennään vannhemman femman (250hv) mukaan. 250hv + 20% = 300hv. Eli viidellä kokonaisella hevosella paukkuu yli... Pitää käydä tänään möykkäämässä konttorilla että eihän tässä oikeasti ole mitään järkeä koko touhussa..
EDIT: Onnistuiskohan niin, että kävis tuonkanssa penkissä tuollai, kai sieltä nyt 190tkm aikana 5 pollea on hävinnyt , muutenkin tuo 300 heppaa on vakiosuuttimilla ja bensalla hieman kyseenalainen.
EDIT: Onnistuiskohan niin, että kävis tuonkanssa penkissä tuollai, kai sieltä nyt 190tkm aikana 5 pollea on hävinnyt , muutenkin tuo 300 heppaa on vakiosuuttimilla ja bensalla hieman kyseenalainen.
9000 Aero MY96
ex. 9-5 Sedan Hirsch MY05
ex. 9-5 Sedan Hirsch MY05