Lämmöt alhaalla moottoritieajossa
Lämmöt alhaalla moottoritieajossa
Olen tässä muutaman päivänä työ/kotimatkalla huomannut että lämpömittarin neula tipahtaa moottoritieajossa (n. 100km/h) aika nopsaan alaspäin tuosta puolesta välistä. Hitaassa ajossa nostaa lämmöt suht helposti tuonne vähän alle puolenvälin, ja pitää siellä, mutta heti kun lähden motarille, niin lämmöt alkaa tippua. Ja tämä siis ihan tämmösillä muutaman asteen pikkupakkasilla.
Mikäs vois olla mahdollinen vika ? Pääseekö jostain nyt sitten jostain huuhtelemaan kylmää ilmaa tuonne konetilaan kovemmasssa vauhdissa, sekoileeko termostaatti, vai lämpömittari ? Vai voisko olla jotain muuta kyseessä ?
Mikäs vois olla mahdollinen vika ? Pääseekö jostain nyt sitten jostain huuhtelemaan kylmää ilmaa tuonne konetilaan kovemmasssa vauhdissa, sekoileeko termostaatti, vai lämpömittari ? Vai voisko olla jotain muuta kyseessä ?
Saab 9-5 2.3T Wagon vm. 2006
Ok, kiitti tiedosta . Tämmösen isoilla kämmenillä varustetun körilään on sitten aivan turhaa alkaa edes yrittämään tuota vaihtoa. Pitänee mennä sinne pikahuoltoon varmaan huomenissa .
Grün kirjoitti:Se termari on törkeen ahtaassa paikkaa, helposti saa kämmenselät verille, ja toinen juttu on saada se uusi termari asettumaan tiiviisti paikoilleen. 0.5-1h siihen voi mennä. Nimim. Vierestä seurannut.
Saab 9-5 2.3T Wagon vm. 2006
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=15437Grün kirjoitti:Se termari on törkeen ahtaassa paikkaa, helposti saa kämmenselät verille, ja toinen juttu on saada se uusi termari asettumaan tiiviisti paikoilleen. 0.5-1h siihen voi mennä. Nimim. Vierestä seurannut.
9-5T sanoo, että paikka ei ole mahdoton vaihtamiselle.. No, tietty ei-mahdoton ei välttämättä tarkoita, että helppo
--
antti
-
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 06:40
- Paikkakunta: Savonlinna
En vitsinyt itse vaihtaa mutta hinta eilen oli laakkosella 90,20 €, nyt alkaa taas tulee vähän lämpöä autoonkin.Pitäisi vielä puhdistaa raitisilma suodattimen että ilmaa pääsee virtaamaan auton sisälle....
siis koko homma oli yhteensä tämä, osa oli 15 €:ä
siis koko homma oli yhteensä tämä, osa oli 15 €:ä
Viimeksi muokannut nef, To Helmi 24, 2005 08:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Kamala hinta termarin vaihdosta, katselin sitä itsekin eikä näytä ihan mahdottomalta vaihtaa. Olisko se järkevää vaihtaa samalla kun asennan lohkolämppärin, termari on jo yli 7 vuotta vanha ja 230tkm ajettu, eivät ole kuitenkaan ikuisia?
Onko kokemusta noista halvemmista lohkolämppäreistä?
Onko kokemusta noista halvemmista lohkolämppäreistä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Itse laitoin reippaana poikana calixin "huhu" puheista huolimatta.ng900aero kirjoitti:Onko kokemusta noista halvemmista lohkolämppäreistä?
Maksoi 150e asennettuna(ei sisäsarjaa). 2vuoden takuu tuli kuitenkin niin jonkin aikaa pärjää... Joka aamu on päässyt lämpimään autoon.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Onko kokemusta noista halvemmista lohkolämppäreistä?
Laitoin Calix RE196 lohkolämmittimen 9-5:teen. Tuntuu toimivan. Asentaminen on aika tuskaa, jos lohkossa oleva tulppa on lyöty jo tehtaalla mahdollisimman syvälle.
Tulpan vetämiseksi ulos olisi hyvä olla ulosvetäjä, jos se mahtuu kyseiseen paikkaan (ei kokemusta). Itse otin tulpan pois sopivankokoisella pistepuikolla ja pienellä vasaralla. Pistepuikon kärki oli hiukan pyöristetty. Tulppaa pitää lyödä pistepuikolla oikeanpuoleiselta reunalta (apukuskinpuoli) niin, että tulppa pyörähtää reijässään poikittain ja sen jälkeen pääsee vetämään pihdeillä tulpan pois. Jos tulppaa lyö "väärältäpuolelta", niin se ei mahdukkaan kääntymään, koska sylinterin ulkoseinämä tulee vastaan ja se saattaa kimmahtaa moottorin sisälle niin sanottuun taskuun. Sieltä sen saa ongittua esim. mangneetin avulla reijän kohdalle ja siitä kampeamalla ulos. Ps. perskohtaista kokemusta!!
Lohkolämppärin asennus vaatii myös sinnikkyyttä, koska sen saaminen oikeaan asentoon ei ainakaan Calix kohdalla ollut aivan helppoa.
Jos ostaa Calix-lohkolämmittimen kannattaa ostaa myös alumiinen sukka liittimen suojaksi, jotta liitin ei kuumenesi liikaa ja sulaisi.
Laitoin Calix RE196 lohkolämmittimen 9-5:teen. Tuntuu toimivan. Asentaminen on aika tuskaa, jos lohkossa oleva tulppa on lyöty jo tehtaalla mahdollisimman syvälle.
Tulpan vetämiseksi ulos olisi hyvä olla ulosvetäjä, jos se mahtuu kyseiseen paikkaan (ei kokemusta). Itse otin tulpan pois sopivankokoisella pistepuikolla ja pienellä vasaralla. Pistepuikon kärki oli hiukan pyöristetty. Tulppaa pitää lyödä pistepuikolla oikeanpuoleiselta reunalta (apukuskinpuoli) niin, että tulppa pyörähtää reijässään poikittain ja sen jälkeen pääsee vetämään pihdeillä tulpan pois. Jos tulppaa lyö "väärältäpuolelta", niin se ei mahdukkaan kääntymään, koska sylinterin ulkoseinämä tulee vastaan ja se saattaa kimmahtaa moottorin sisälle niin sanottuun taskuun. Sieltä sen saa ongittua esim. mangneetin avulla reijän kohdalle ja siitä kampeamalla ulos. Ps. perskohtaista kokemusta!!
Lohkolämppärin asennus vaatii myös sinnikkyyttä, koska sen saaminen oikeaan asentoon ei ainakaan Calix kohdalla ollut aivan helppoa.
Jos ostaa Calix-lohkolämmittimen kannattaa ostaa myös alumiinen sukka liittimen suojaksi, jotta liitin ei kuumenesi liikaa ja sulaisi.
Jeps, termari vaihdettu äsken Laakkosella. Rahaa paloi 15 euroa termariin, ja 69 euroa töihin (tunti hurahti) . Ei ole halpaa lystiä, vaikka Helsingin puolella näkyikin pääsevän muutaman euron halvemmalla kuin Vantaalla. No, nouseepahan ainakin lämmöt
nef kirjoitti:En vitsinyt itse vaihtaa mutta hinta eilen oli laakkosella 90,20 €, nyt alkaa taas tulee vähän lämpöä autoonkin.Pitäisi vielä puhdistaa raitisilma suodattimen että ilmaa pääsee virtaamaan auton sisälle....
siis koko homma oli yhteensä tämä, osa oli 15 €:ä
Saab 9-5 2.3T Wagon vm. 2006
Auton lämmöt termarista, omistajan lämmöt tuntitaksasta... Kyllä on aika karmea tuntitaksa ainakin tuossa Laakkosella. Paljonkohan lienee täällä pääkaupunkiseudun Länsiautoissa ?9-5T kirjoitti:Tolla tuntihinnalla en pystyisi heti sanomaan johtuuko lämmön nousu termarista tai hinnasta.kaitsu-71 kirjoitti:No, nouseepahan ainakin lämmöt
Saab 9-5 2.3T Wagon vm. 2006
Länsiautoon en enää mene kun rosvosivat 240e kaasarin neulan vaihdosta (muka 2.5h ). Itse käytän autoja nykyään Mäkelän autossa Järvenpäässä, sain sieltä parhaan tarjouksen kytkinremontin työn osuudesta, 300 euroa, kyselin aika monesta paikasta (merkkikorjaamoja ja "tavallisia") ja hinnat vaihtelivat välillä 350-578e, tuo 300 tarjous oli ehdottomasti halvin, kytkimen vaihto 9-5:een on aikas veemäinen operaatio ahtautensa puolesta. No taas meni OT.ksi
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 06:40
- Paikkakunta: Savonlinna
Termostaati vaihdon hintahaitari
Ihmetyttää tämä termostaatin vaihdon hintahaarukka työ+osat merkkikorjaamoissa, itä-suomessa 40,81 - etelä-suomessa 90,20, johtuukohan se asentajan ammattitaidosta vai etelä-suomen korjaamoiden hinnoittelussa? Onkohan sama tilanne muussakin huoltohinnoittelussa?
Terv.
Saab 9-5 2.3T Wagon Vector 2003
Terv.
Saab 9-5 2.3T Wagon Vector 2003