Koni Sport Kit 9-5:n

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Veketti
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 20:58

Koni Sport Kit 9-5:n

Viesti Kirjoittaja Veketti »

Tervehdys arvon foorumilaiset,

Tuli laitettua tilaukseen otsikon mukainen alustasarja ja tästä en löytänyt 9-5:n oikeastaan mitään aikaisempaa keskustelua, joten seuraavat asiat askarruttaa.
1. Oletteko nähneet tarpeelliseksi laittaa etuiskareiden kiinnitykseen epäkeskopultteja camber säätöön, eli siis tämmösiä?
2. Iskareiden vaimennusta ei vissiin pysty niiden ollessa autossa enää säätämään, joten miten iskarit kannattaisi 9-5:n säätää?
3. Tarvitaanko/kannattaako muuta kulutusosaa vaihtaa samalla, kuin tämä kääntölaakeri? Sitä kuppia ei liene tarvitse vaihtaa?

Mitähän muuta syytä ottaa huomioon? Tarkoitus olisi siis onnistua kerralla, ettei tarvitse useampaan kertaan ottaa auki tai huomata, että jotain osia puuttuu/ olisi syytä samalla vaihtaa. Saapi myös kommentoida, oletteko tykänneet kyseisestä alustasarjasta viitosessa..

Kiitos paljon avusta!
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Koni Sport Kit 9-5:n

Viesti Kirjoittaja Termos »

Veketti kirjoitti: Mitähän muuta syytä ottaa huomioon? Tarkoitus olisi siis onnistua kerralla, ettei tarvitse useampaan kertaan ottaa auki tai huomata, että jotain osia puuttuu/ olisi syytä samalla vaihtaa.
Etujousien aluslevyt voivat olla korroosion nakertamia, nuo hommaisin varmuuden vuoksi.
PCS:n hinta pari vuotta sitten oli 12,5 e parilta, eli ei kummoinen investointi, vaikka orkkikset olisivat käyttökelpoiset.

Konin FSD - sarjassa aluslevyjä ei tullut mukana, eikä myöskään Monroe Reflexien kanssa.
FSD - sarja ei myöskään sisältänyt takajousien alapään "prikkoja", muista irroittaa ne vanhoista vaimentimista. Ei ole kovin kriittinen osa, mutta keskittää ne vieteriä iskariin jonnin verran.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Veketti
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 20:58

Re: Koni Sport Kit 9-5:n

Viesti Kirjoittaja Veketti »

Tarkoitatko tämmöstä osaa?
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Koni Sport Kit 9-5:n

Viesti Kirjoittaja Termos »

Kyllä, juuri noita tarkoitin.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
JMSmolander
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Heinä 04, 2015 19:04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Koni Sport Kit 9-5:n

Viesti Kirjoittaja JMSmolander »

Kontribuutioni iskareiden kireyteen: maksimi löysälle. Itsellä Konit alla kyseisellä tavalla ja IMO oikein hyvät.

Kaverin Volvoon laitettiin naksu tai pari kiinnipäin niin alusta oli normaaliin ajoon aivan liian kova ja löysytyspuuhiin päästiin. Tonnarikuski kaveri myös valitteli että pakko pitää löysällä tai tippuu paikat hampaista, sielläkin oli naksu tai pari kiritty ja se oli liikaa.
Jokainen tietysti taaplaa tyylillään.
Saabiton :C
Antti93
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Touko 27, 2014 17:13
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Koni Sport Kit 9-5:n

Viesti Kirjoittaja Antti93 »

Itse taas olen tykännyt kun pyöritin tiukimmalle ja puolitoista kierrosta löysemmälle :lol:
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Veketti
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 20:58

Re: Koni Sport Kit 9-5:n

Viesti Kirjoittaja Veketti »

Voi yhyren kerran. :roll: Kysytääs sitten vaikka niin, että maksimi löysällä onko yhtä löysä, kuin alkuperäisillä jousilla/iskareilla? Jämäkkyyttä alkuperäiseen lullaan kaipaisi, mutta mitään kivirekeä en halua.

Antti93, laitoitko molempiin päihin samat asetukset?

Semmostakin mietiskeltiin, josko etupäässä ne konehuoneen puolella olevat kupit rei'ittäisi keskeltä, että onnistuu säätö purkamatta. Takapää onkin sitten hankalampi. Se takaiskari taitaa olla avoin, mutta mahtuukohan sieltä säätelemään edes sisälokaria irroittamalla? Oliko takapäässä mitään korkeusasetuksia? Jostain olisin lukenut, että kahteen asentoon olisi mahdollista laittaa.
Antti93
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Touko 27, 2014 17:13
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Koni Sport Kit 9-5:n

Viesti Kirjoittaja Antti93 »

Samat säädöt molemmissa päissä. Ja tuo säätö tapahtuu molemmissa päissä, painamalla iskari aivan pohjaan ja pyörittämällä iskaria haluttuun suuntaa. Muissa oon nähny vain, että taka pää on edellämainitulla tavalla ja edestä yläpäätä pyörittämällä. Ilmeisesti tuon kupin takia on päädytty tuollaiseen ratkaisuun.
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Veketti
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 20:58

Re: Koni Sport Kit 9-5:n

Viesti Kirjoittaja Veketti »

Just niin, eli kupin rei'itys ei tuo helpotusta... Kiitos kaikille tähänastisesta avusta.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Koni Sport Kit 9-5:n

Viesti Kirjoittaja Termos »

Veketti kirjoitti:Oliko takapäässä mitään korkeusasetuksia? Jostain olisin lukenut, että kahteen asentoon olisi mahdollista laittaa.
FSD:n takaiskareissa on tuo korkeussäätö, Sporteista en tiedä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Antti93
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Touko 27, 2014 17:13
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Koni Sport Kit 9-5:n

Viesti Kirjoittaja Antti93 »

Termos kirjoitti:
Veketti kirjoitti:Oliko takapäässä mitään korkeusasetuksia? Jostain olisin lukenut, että kahteen asentoon olisi mahdollista laittaa.
FSD:n takaiskareissa on tuo korkeussäätö, Sporteista en tiedä.
Sporteistakin löytyy. Unohdin mainita
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Veketti
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 20:58

Re: Koni Sport Kit 9-5:n

Viesti Kirjoittaja Veketti »

Nyt on sporttikitti asennettu. Kiristin varttikierroksen ja aivan mahtava alusta. Kaksi kierrosta on säätöalue takaiskareissa ja ainakin minun setissä edessä lähempänä kolmea. Takaiskarien korkeudensäädön jätin alimpaan kohtaan. Etujousien aluslevyjä ei edes näkynyt kurakerroksen alta ja olivat varmaan aika lohduttomassa kunnossa.

Vetely hävisi kiihdyttäessä, alusta on jämäkkä ja mutkatiellä menee kuin ajatus sinne minne käskee. Yhtään ei harmita noihin laitettu raha, on joka sentin arvoinen.
heikki r
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Maalis 25, 2015 17:03

Re: Koni Sport Kit 9-5:n

Viesti Kirjoittaja heikki r »

ite laitin bilstein alustan ja muutaman viikon pääst aeron " sport alustan kallistuksen vakaajat" niin ne vast vaikuttikin. et vaan jolellei sul oo niit niin suosittelen :) T: HR
Vastaa Viestiin