Konehuoneeseen poikkituki

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Konehuoneeseen poikkituki

Viesti Kirjoittaja 900S »

Kenelläkään kokemuksia femmassa tästä tai vastaavasta poikkituesta? http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 02972.html

Kunhan selailin Speedpartsin sivuja, niin tuollainen osui silmiin. Ei olisi mikään ihan törkyhintainen kapistus, mutta liekö siitä kauheasti iloa farkku Aeron vakio alustalla? Ei tuota viitsisi ihan pelkäksi silmän iloksi hankkia, mutta jos se oikeasti vakauttaa koria mutkissa, niin voisi sitä kyllä harkita.

Ne keneltä metallityöt onnistuu, tekevät tuollaisen toki hetkessä itsekin..
9-5 2,3t Wagon `06
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Konehuoneeseen poikkituki

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Minulla on femmassa juuri tuollainen. Vakio aeron alusta on myös, vakiokokoisilla renkailla. Mielestäni jämäköittää etupäätä niin että sen ihan normiajossakin selvästi huomaa. Myös kallistelu on aavistuksen verran vähentynyt. En tiedä kuvittelenko, mutta mielestäni vähensi myös vetelyä kiihdyttäessä..

Konepeltikytkimen metallikuppia voi joutua leikkaamaan hieman tuon poikkituen asennuksen yhteydessä tai sen jälkeen jossain vaiheessa. Minulle tämä leikkausoperaatio tuli eteen kun tuli käytyä testaamassa autoslaalomia lentokentällä..

Kuitenkin: Suosittelen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
VileCreature
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 02:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Konehuoneeseen poikkituki

Viesti Kirjoittaja VileCreature »

Oli vastaava kikkare omassa edellisessä femmassa myös. Karvalakkimallia edusti kaikin puolin, mutta kyllähän tuon silläkin "persdynossa" huomasi. Omasta mielestä hieman vakautti ajamista mutkasilla pätkillä.

Ei tullut itsellä eteen mitään modailuja, mutta toisaalta taas auto oli vähän rauhallisemmassa käytössäkin valtaosin. Saattaapa tulla hankittua vielä mokomanlainen uudestaankin joskus nykyseen.
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: Konehuoneeseen poikkituki

Viesti Kirjoittaja 900S »

Ei tuolla munkaan autolla mitään ek-pätkää päivittäin vedellä (ainakaan toistaiseksi), että ihan ns. normaali ajoa :)
Oli mukava lukea teidän kommentteja!
Suattaapi olla että soittelen PCS:n Rikulle tässä päivänä eräänä ja tilaan moisen. Tai siis sinä päivänä, kun en keksi parempaa tekemistä ~150 rahalle...
9-5 2,3t Wagon `06
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Konehuoneeseen poikkituki

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

900S kirjoitti:Kenelläkään kokemuksia femmassa tästä tai vastaavasta poikkituesta? http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 02972.html

Kunhan selailin Speedpartsin sivuja, niin tuollainen osui silmiin. Ei olisi mikään ihan törkyhintainen kapistus, mutta liekö siitä kauheasti iloa farkku Aeron vakio alustalla? Ei tuota viitsisi ihan pelkäksi silmän iloksi hankkia, mutta jos se oikeasti vakauttaa koria mutkissa, niin voisi sitä kyllä harkita.

Ne keneltä metallityöt onnistuu, tekevät tuollaisen toki hetkessä itsekin..
Omassa farkkuaerossa on kyseinen poikkituki, vakio aeron alusta, jämäköittää keulaa jonkin verran.

IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Avatar
artosill
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2010 17:43
Paikkakunta: vantaa

Re: Konehuoneeseen poikkituki

Viesti Kirjoittaja artosill »

Minulla on aerossa uretaania lähes kaikki puslat ja alustasarja. Poikkituen ero edellä mainittujen lisäki on esimerkiksi monttuun sajattaessa, auto ei ravista rattia lainkaan ja menee suoraan montun jälkeenkin. Raskas peräkärry tuli hienosti mukana, eikä vienyt autoa. Huonoilla renkailla kaikki mukavuus katoaa aerosta taivaan tuuliin, oli mitä tahansa muuta tehty...
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Konehuoneeseen poikkituki

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

Ysikolkissahan tuommoinen on jo tehtaalta valmiina. Se on tosin keskeltä tulipellissä kiinni.

Kuva
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Vastaa Viestiin