Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
zaappi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2012 10:22

Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.

Viesti Kirjoittaja zaappi »

On varmaan sata viestiketjua aiheesta.

Vastaus todennäköisesti : "tarkista letkut".

Antaa ilmamassanmittari vikakoodin.

On nyt alle kuukauden aikana vaihdettu:

Ilmansuodatin, tulpat, ilmamassanmittari, YKK-anturi, Bypass venttiili.

Sytkäkasetti vaihdettu edellisen omistajan toimesta.

YKK-anturin vaihdon jälkeen alkoi paremmin käynnistymään mutta ei ihan normaali ole ja edelleen antaa ilmamassamittarin vikakoodia.

Eli nyt lähtee laakista käyntiin ja voi hetken käydä ok ja sitten kierrokset nousee ja laskee.

Vian ilmestyttyä ei meinannut lähteä kirveelläkään käyntiin ja viina haisi!

Eli jos on kokemusta ja vinkkiä antaa jostain tietystä letkusta/paikasta yms. mistä vikaa hakea...?

Auto on 9-5 2006 2.0t tehtaan BioPower manuaali.

Virisofta lykätty sisään vian ilmestymisen jälkeisenä päivänä.
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.

Viesti Kirjoittaja Julle »

Läppäkotelon takana lähinnä rintapeltiä olevan letkun kunto kannattaa tarkastaa.
9-5 Aero - 00
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Onhan tuo ilmamassamittari alkuperäinen eikä tarvike?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
zaappi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2012 10:22

Re: Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.

Viesti Kirjoittaja zaappi »

Ilmamassamittari oli joo tosiaan ruskeassa pahvilaatikossa eikä merkkiä muistaakseni lukenut missään...

Vähän tarvikkeelta haiskahtaa.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Siinä tapauksessa suosittelen kokeilemaan orkkiksella. Merkkiliikkeestä edullisesti tai ebaystä naurettavan halvalla. Itse olen suosinut merkkiliikettä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Eipä tuossa orkkispaketissa ole merkkiä tms.. Maptunpartsilta ostin ja ruskea paketti jossa kyllä oe-numero ja made in usa teksti että orkkis se on.

Kysytään vielä että mitkä tulpat? jos vastaus on mikä tahansa muu kuin NGK BCPR7ES-11 niin ensin vaihtoon ne.

Vaikka alipaineletkut on vaihdettu niin mahdollisia vuotopaikkoja on muitakin. Esim nippa ahtoputkessa ennen kaasuläppää johon tulee jarrutehostajalta putki, kaasuläppäkotelon tiivisteet...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Tommile
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.

Viesti Kirjoittaja Tommile »

Moro,

muutamassa uudemmassa saappaassa on tullut vastaan se keskellä venttiilikannen takana oleva takaiskuventtiili, joka näennäisesti voi olla ehjä, mutta saattaa olla murtunut sieltä kovemman letkun puolelta. Imee ilmaa murtumasta ja saattaa sotkea seokset ja oireina humppaus tyhjäkäynnillä sekä kohonnut kulutus.

terv.

Tommi
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
zaappi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2012 10:22

Re: Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.

Viesti Kirjoittaja zaappi »

Joo tulpat on juurikin nuo edellä mainitut, oikeat.

Tämän letkusovittelun tänään näpertelin:

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=130681

Ja ilmamassamittari on sitten mitä on, vanhan taidan asentaa takaisin...

http://www.iparts.pl/czesc/przeplywomie ... 712b1.html

Paremmin nyt käynnistyy, mutta ei kuitenkaan niinkuin pitäisi.... Aloittaa tasaisesti ja sitten pientä seilausta ja sitten alkaa normaali käynti.....

Kiitoksia Vinkeistä!! Mielenkiinto alkaa vaan pikkuhiljaa katoamaan....
Viimeksi muokannut zaappi, To Syys 03, 2015 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
zaappi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2012 10:22

Re: Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.

Viesti Kirjoittaja zaappi »

Tommille kiitos vinkistä, edelliseen 2.3t vaihdoin kyseisen venttiilin huohotusongelmia metsästäessä...

Täytyy se vielä ottaa irti ja ihmetellä...

En tiedä onko mitään mahdollista yhteyttä mutta käynnistyshäiriö / CE valo ilmaantuivat kun tankkasin tankin täyteen RE85:ta . Edellisen omistajan polttoaineista ei ihan ole varmuutta....

Päivitys: Nyt toimii Normaalisti!

Vanha , alkuperäinen ilmamassamittari takaisin!
Vastaa Viestiin