Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.
Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.
On varmaan sata viestiketjua aiheesta.
Vastaus todennäköisesti : "tarkista letkut".
Antaa ilmamassanmittari vikakoodin.
On nyt alle kuukauden aikana vaihdettu:
Ilmansuodatin, tulpat, ilmamassanmittari, YKK-anturi, Bypass venttiili.
Sytkäkasetti vaihdettu edellisen omistajan toimesta.
YKK-anturin vaihdon jälkeen alkoi paremmin käynnistymään mutta ei ihan normaali ole ja edelleen antaa ilmamassamittarin vikakoodia.
Eli nyt lähtee laakista käyntiin ja voi hetken käydä ok ja sitten kierrokset nousee ja laskee.
Vian ilmestyttyä ei meinannut lähteä kirveelläkään käyntiin ja viina haisi!
Eli jos on kokemusta ja vinkkiä antaa jostain tietystä letkusta/paikasta yms. mistä vikaa hakea...?
Auto on 9-5 2006 2.0t tehtaan BioPower manuaali.
Virisofta lykätty sisään vian ilmestymisen jälkeisenä päivänä.
Vastaus todennäköisesti : "tarkista letkut".
Antaa ilmamassanmittari vikakoodin.
On nyt alle kuukauden aikana vaihdettu:
Ilmansuodatin, tulpat, ilmamassanmittari, YKK-anturi, Bypass venttiili.
Sytkäkasetti vaihdettu edellisen omistajan toimesta.
YKK-anturin vaihdon jälkeen alkoi paremmin käynnistymään mutta ei ihan normaali ole ja edelleen antaa ilmamassamittarin vikakoodia.
Eli nyt lähtee laakista käyntiin ja voi hetken käydä ok ja sitten kierrokset nousee ja laskee.
Vian ilmestyttyä ei meinannut lähteä kirveelläkään käyntiin ja viina haisi!
Eli jos on kokemusta ja vinkkiä antaa jostain tietystä letkusta/paikasta yms. mistä vikaa hakea...?
Auto on 9-5 2006 2.0t tehtaan BioPower manuaali.
Virisofta lykätty sisään vian ilmestymisen jälkeisenä päivänä.
Re: Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.
Läppäkotelon takana lähinnä rintapeltiä olevan letkun kunto kannattaa tarkastaa.
9-5 Aero - 00
Re: Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.
Onhan tuo ilmamassamittari alkuperäinen eikä tarvike?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.
Ilmamassamittari oli joo tosiaan ruskeassa pahvilaatikossa eikä merkkiä muistaakseni lukenut missään...
Vähän tarvikkeelta haiskahtaa.
Vähän tarvikkeelta haiskahtaa.
Re: Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.
Siinä tapauksessa suosittelen kokeilemaan orkkiksella. Merkkiliikkeestä edullisesti tai ebaystä naurettavan halvalla. Itse olen suosinut merkkiliikettä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.
Eipä tuossa orkkispaketissa ole merkkiä tms.. Maptunpartsilta ostin ja ruskea paketti jossa kyllä oe-numero ja made in usa teksti että orkkis se on.
Kysytään vielä että mitkä tulpat? jos vastaus on mikä tahansa muu kuin NGK BCPR7ES-11 niin ensin vaihtoon ne.
Vaikka alipaineletkut on vaihdettu niin mahdollisia vuotopaikkoja on muitakin. Esim nippa ahtoputkessa ennen kaasuläppää johon tulee jarrutehostajalta putki, kaasuläppäkotelon tiivisteet...
Kysytään vielä että mitkä tulpat? jos vastaus on mikä tahansa muu kuin NGK BCPR7ES-11 niin ensin vaihtoon ne.
Vaikka alipaineletkut on vaihdettu niin mahdollisia vuotopaikkoja on muitakin. Esim nippa ahtoputkessa ennen kaasuläppää johon tulee jarrutehostajalta putki, kaasuläppäkotelon tiivisteet...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.
Moro,
muutamassa uudemmassa saappaassa on tullut vastaan se keskellä venttiilikannen takana oleva takaiskuventtiili, joka näennäisesti voi olla ehjä, mutta saattaa olla murtunut sieltä kovemman letkun puolelta. Imee ilmaa murtumasta ja saattaa sotkea seokset ja oireina humppaus tyhjäkäynnillä sekä kohonnut kulutus.
terv.
Tommi
muutamassa uudemmassa saappaassa on tullut vastaan se keskellä venttiilikannen takana oleva takaiskuventtiili, joka näennäisesti voi olla ehjä, mutta saattaa olla murtunut sieltä kovemman letkun puolelta. Imee ilmaa murtumasta ja saattaa sotkea seokset ja oireina humppaus tyhjäkäynnillä sekä kohonnut kulutus.
terv.
Tommi
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
Re: Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.
Joo tulpat on juurikin nuo edellä mainitut, oikeat.
Tämän letkusovittelun tänään näpertelin:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=130681
Ja ilmamassamittari on sitten mitä on, vanhan taidan asentaa takaisin...
http://www.iparts.pl/czesc/przeplywomie ... 712b1.html
Paremmin nyt käynnistyy, mutta ei kuitenkaan niinkuin pitäisi.... Aloittaa tasaisesti ja sitten pientä seilausta ja sitten alkaa normaali käynti.....
Kiitoksia Vinkeistä!! Mielenkiinto alkaa vaan pikkuhiljaa katoamaan....
Tämän letkusovittelun tänään näpertelin:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=130681
Ja ilmamassamittari on sitten mitä on, vanhan taidan asentaa takaisin...
http://www.iparts.pl/czesc/przeplywomie ... 712b1.html
Paremmin nyt käynnistyy, mutta ei kuitenkaan niinkuin pitäisi.... Aloittaa tasaisesti ja sitten pientä seilausta ja sitten alkaa normaali käynti.....
Kiitoksia Vinkeistä!! Mielenkiinto alkaa vaan pikkuhiljaa katoamaan....
Viimeksi muokannut zaappi, To Syys 03, 2015 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Vanha virsi. Kierrokset heittelee startatessa.
Tommille kiitos vinkistä, edelliseen 2.3t vaihdoin kyseisen venttiilin huohotusongelmia metsästäessä...
Täytyy se vielä ottaa irti ja ihmetellä...
En tiedä onko mitään mahdollista yhteyttä mutta käynnistyshäiriö / CE valo ilmaantuivat kun tankkasin tankin täyteen RE85:ta . Edellisen omistajan polttoaineista ei ihan ole varmuutta....
Päivitys: Nyt toimii Normaalisti!
Vanha , alkuperäinen ilmamassamittari takaisin!
Täytyy se vielä ottaa irti ja ihmetellä...
En tiedä onko mitään mahdollista yhteyttä mutta käynnistyshäiriö / CE valo ilmaantuivat kun tankkasin tankin täyteen RE85:ta . Edellisen omistajan polttoaineista ei ihan ole varmuutta....
Päivitys: Nyt toimii Normaalisti!
Vanha , alkuperäinen ilmamassamittari takaisin!