
Tämmöinen sattui kun auto seissyt koko kesän(huilaamassa telakalla), niin eilen maalta ajettiin kotiin päin niin ohitus tilanteen jälkeen moottorijarrutuksella hiljennettäessä noin 140>100 niin öljykannu alkoi vilkkaamaan punaisena mittaristossa ja sit läimähti punainen kolmiokin palamaan, no siitä sitten pysäkille parkkiin ja kone sammuksiin melkoisten ärräpäiden saattelemana.
No siitäpä sitten konepelti auki ja katselemaan että mitä tapahtui, öljytikku käteen ja märkähän se oli eli öljyä koneessa on ja eikä mitään öljyn jäämiä maassa eikä muutenkaan vuotoja näkyvissä.
Laturin luona palopellissä ja letkuissa oli vesipisaroita?, moottori oli kyllä öljyinen alapuolelta öljypohjan ympäristössä?!?
Autossa on ö-painemittari, laitettiin auto käyntiin ja kaikki oli taas ok.
Voisiko olla että kiihdytyksessä lähti joku mälli koneessa liikkeelle ja tukki hetkeksi ö-suodattimen tms. öljyillä ajettu n.7tkm, tarkoitus oli vaihtaa viikonloppuna mutten ehtinyt vaan seuraavana kyllä vaihdan.
Öljysihdin puhdistus on tehty toissa kesänä.