Moottoriremonttia 2.3

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja Keme »

latinki kirjoitti:Kampura ottanut senverran osumaa kolmosen veivinkohdalta että joutuu koneistamaan. Onko kustannusarviota vastaavasta koneistus+sopivat laakerit?
http://www.moottorikoneistamo.com/palvelut/hinnasto/
http://janicolracing.fi/tuote/npr-runko ... -b235-7118
jeeeeeee!
latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja latinki »

Kahenlaiset veivit olis,murretut ja koneistetuilla pinnoilla (Toisissa numeroita ja toiset siloset). Onko kestoissa tms eroa?

Onko tuolla janicolracingilla paras hinta/laatu laakereilla?
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja Keme »

latinki kirjoitti:Kahenlaiset veivit olis,murretut ja koneistetuilla pinnoilla (Toisissa numeroita ja toiset siloset). Onko kestoissa tms eroa?
Vakiomoottorissa ei varmasti yhtään mitään eroa.
latinki kirjoitti:Onko tuolla janicolracingilla paras hinta/laatu laakereilla?
Toi oli ensimmäinen paikka missä on hinnat näkyvillä myös alikokolaakereille. Laakerit on samoja mitä muuallakin.
jeeeeeee!
latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja latinki »

Keme kirjoitti:
latinki kirjoitti:Kahenlaiset veivit olis,murretut ja koneistetuilla pinnoilla (Toisissa numeroita ja toiset siloset). Onko kestoissa tms eroa?
Vakiomoottorissa ei varmasti yhtään mitään eroa.
Missäskohtaa erot tulee, +300hp koneissa?
GO-Kone
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Loka 04, 2012 19:04

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja GO-Kone »

Jatketaas tähän taas kun kansi otettiin irti pari viikkoa takaperin ja pakoventtiilit menivät vaihtoon koneistamolla. Voisko joku vääntää rautalangasta ton T5 männät ja veivit T7 lohkoon eli sen ymmärsin että 94vm eteenpäin 9000:sta ne saa mutta pitääkö niitä koneistaa millään tapaa ja kumpi kansipahvi käyttöön T7 vai T5 ja laakerit on varmaan samat näissä?

Edittiä: Tuli mieleen mitä T7 vakioveivit kestävät jos laittaa wössnerin takomännät?
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Mulla oli vakioveivit tos 581hp/680nm tekeleessä, mut yks veivi anto aikoinaan periksi... syy tosin jäi vähä epäselväks. Uudella koneella ajelin jokusenvuoden ja kenkää sai oikeen huolella ilman ongelmaa kankien suhteen.. tosin mailia en käynyt enää rykäsemässä.

Jos nyt tekisin uuden koneen, niin vaihtaisin suosiolla veivit, mikäli haetaan +500hp tehoja.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja mestari »

olikos noille murretuille kankien pulteille 11mm kanta ja normaali kk pulteille joku 14mm monikulmakanta momenteissa eroa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
GO-Kone
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Loka 04, 2012 19:04

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja GO-Kone »

Saab9-5 270hp kirjoitti:Mulla oli vakioveivit tos 581hp/680nm tekeleessä, mut yks veivi anto aikoinaan periksi... syy tosin jäi vähä epäselväks. Uudella koneella ajelin jokusenvuoden ja kenkää sai oikeen huolella ilman ongelmaa kankien suhteen.. tosin mailia en käynyt enää rykäsemässä.

Jos nyt tekisin uuden koneen, niin vaihtaisin suosiolla veivit, mikäli haetaan +500hp tehoja.
Selvä eli varmaan wössnerit tulee tähän koneeseen mutta toi T7 karttojen muokkaus mietityyttää eli saako niitä yksilöllisesti autoon penkitettyä jossain päin suomea kun RE85 +300-350whp kiinnostaisi kerta alakerta kestää?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Onnistuu Vaasassa, VN-Dyno. Siellähän noi 581 heppaakin (ja monta muutakin) on penkitetty. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja Keme »

GO-Kone kirjoitti:Jatketaas tähän taas kun kansi otettiin irti pari viikkoa takaperin ja pakoventtiilit menivät vaihtoon koneistamolla. Voisko joku vääntää rautalangasta ton T5 männät ja veivit T7 lohkoon eli sen ymmärsin että 94vm eteenpäin 9000:sta ne saa mutta pitääkö niitä koneistaa millään tapaa ja kumpi kansipahvi käyttöön T7 vai T5 ja laakerit on varmaan samat näissä?

Edittiä: Tuli mieleen mitä T7 vakioveivit kestävät jos laittaa wössnerin takomännät?
T5 männät tule lohkon dekkitasosta yli sen ~0.4mm ja T7 männät jää alle ~2mm. T7 kansipahvi on noin 0.6mm paksu ja T5 ~1.4mm. Näistä ynnäiltynä -> T5 mäntien kanssa T5 pahvi tai T7 pahvi ja männistä sorvilla pikku siivu pois.

Mulle tulee omaan koneeseen Wössnerin männät ja vakiokanget. Viime kesänä penkitettiin 520hp pyörältä. Toivottavasti kestää. Tosin, jos talven aikana löytyisi jostain halvat tacocanget ni semmoset vois ehkä hommata.

350whp en stressais vakiokankien kestosta, kun ne kestää sen kuitenkin.
jeeeeeee!
GO-Kone
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Loka 04, 2012 19:04

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja GO-Kone »

Selvä, onko jollain tietoa tosta maptunin "SPEC Stage 2+ 240 mm, Saab 9‑5" kytkinpaketista onko mallia pulttaa kiinni?
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Mielummin SRE:n-kykäpaketti.. itellä oli ainakin pieniä ongelmia SPECin kytkinsetin kans.
GO-Kone
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Loka 04, 2012 19:04

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja GO-Kone »

Saab9-5 270hp kirjoitti:Mielummin SRE:n-kykäpaketti.. itellä oli ainakin pieniä ongelmia SPECin kytkinsetin kans.
Pidetään mielessä. Nyt kun homma lähti virallisesti lapasesta katsottuani garretin imusiipiä ja ihmetelleeni mitä sillekkin on käynyt. Eli isompi turbo hakusessa kerta pakko vaihtaa eli onko joku järkevä pulttaa kiinni olemassa tonne 350hv riittävää vai pitääkö itse rakentaa pakosarja ja laittaa vaikka joku holset kiinni?

Edittiä: joku tommonen tuli vastaan unohtu lisätä http://www.ebay.com/itm/Arashi-GTX-Bill ... kx&vxp=mtr
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Lainaan hivenen topiccia kun asia liippaa mielestäni tarpeeksi läheltä. Tarkoitus rengastaa MY 99 2.3t uusiksi ja tuohustaa konehuoneessa samalla muutakin. Tarjouskyselyä laittamassa PCS:lle joten pitää kysästä kokeneemmilta että kannattaako varata pakosarjaan uudet pinnapultit ja mitäs tahnaa siihen jakopään koppaan pitää laittaa että sen saa tiiviiksi? Öljypohjaan on omansa mutta mites j-pään koppa?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Moottoriremonttia 2.3

Viesti Kirjoittaja Keme »

jooseppi78 kirjoitti:mitäs tahnaa siihen jakopään koppaan pitää laittaa että sen saa tiiviiksi? Öljypohjaan on omansa mutta mites j-pään koppa?
Samaa karkkitiivistettä molempiin paikkoihin.
jeeeeeee!
Vastaa Viestiin