DI-kasetin hankinta.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jouscar
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Elo 09, 2008 08:39
Paikkakunta: jns

DI-kasetin hankinta.

Viesti Kirjoittaja jouscar »

Mistä olette nykyään hankkineet mustan DI-!kasetin 9-5 -99. 2.3 Turboon.
Viimeksi muokannut jouscar, Ke Loka 14, 2015 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4952
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: DI-kasetin hankinta.

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Ostoilmoitusta vaan osto-osioon....tai selaamaan myynti-ilmoituksia. Ei oo hirveän kauaa aikaa kun siellä taisi mustaa kasettia olla myynnissä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: DI-kasetin hankinta.

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Mekonomen tai Marmori. Tarvikkeet kannattaa jättää liikkeisiin. On hyvä muistaa, että orkkisosilla taitaa olla nykyisin peräti kolmen vuoden takuu...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: DI-kasetin hankinta.

Viesti Kirjoittaja Termos »

Kuukausi sitten ostin mustan sytkäkassun marmorilta, SEM 3.7E, 317,95€ klubikorttia näyttämällä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4952
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: DI-kasetin hankinta.

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Ja tulpat sitten samalla kertaa uusiin. Näin ainakin mulle sanottiin marmorilla, että tulpat kuuluu vaihtaa samalla kertaa että ei yhdistä uutta kasettia ja vanhoja tulppia.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: DI-kasetin hankinta.

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Juu, ilman muuta tulpat uusiksi aina kasetin vaihdon yhteydessä! Huonot tulpat on useamman kasetin tappanut, tai ainakin yhden.

Nimimerk. "Kokemusta on" :oops:
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
9-5Vector2001
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: DI-kasetin hankinta.

Viesti Kirjoittaja 9-5Vector2001 »

Ja ainoat oikeat tulpathan ovat NGK BCPR7ES-11 ja etenkin, jos etanolia laitetaan suun lisäksi myös tankkiin.

Lisäksi vaihto 10000km välein, kuten öljytkin. Hintakin esim. M:llä alkavassa varaosaliikkeessä vain 3.90€ kipale.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: DI-kasetin hankinta.

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

eikös myös 6es ole käypänen...
Joku kipotin.
9-5Vector2001
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: DI-kasetin hankinta.

Viesti Kirjoittaja 9-5Vector2001 »

Varmasti, jos pelkällä bensalla ajelee.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
jouscar
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Elo 09, 2008 08:39
Paikkakunta: jns

Re: DI-kasetin hankinta.

Viesti Kirjoittaja jouscar »

Joo pelkästään etanolilla menty jo 3 vuotta. Nyt kylmänä lyö vikakoodin pääle. Lämpimänä pelaa ok. Tulpat uusittu, ei vaikutusta. Kiinni kun on obd testeri koko ajan ja kännykällä kuittaa niin vielä pärjää.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Jippii
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: La Elo 31, 2013 21:19
Paikkakunta: Lohja

Re: DI-kasetin hankinta.

Viesti Kirjoittaja Jippii »

Tulppien vaihto kymppitonnin välein on jo vähän liioittelua
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: DI-kasetin hankinta.

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Miksi olisi? Veikkaan, että aika moni etanolilla ajava vaihtaa tulpat 10 tkm:n välein ja ihan syystä. Käyntihäiriöitä olen ainakin itse havainnut, kun olen kurvaillut samoilla tulpilla vaikka 15 tkm etanolilla. Kustannus on sen verran pieni, että on hieman väärä paikka säästää, ainakin minun mielestä.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
9-5Vector2001
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: DI-kasetin hankinta.

Viesti Kirjoittaja 9-5Vector2001 »

Huonoilla tulpilla rikkoo sytkäkassun, joka maksaa 300€.
Kannatti säästää?
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: DI-kasetin hankinta.

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Viimeksi hajosi tulppa itseltä jossain 12-13tkm välimaastossa. Tyhjäkäynniltä napsutteli joka sekuntti sytytyskatkoa yhdeltä sylinteriltä kylmänä. Kuuli myös pätkivästä käynnistä.

Hävisi tulppien vaihdolla. Käytetyt tulpat NGK BCPR7ES-11

Eli 10tkm välein vaihto ei ole paljoa liioiteltua.

Voi päästä toki hyvällä tuurilla vaikka miten monta kymmentä tuhatta, mutta kannattaako yrittää kun kustannus on minimaalinen ja mahdollisuus vaurioittaa sytytyskasettia???
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: DI-kasetin hankinta.

Viesti Kirjoittaja jameli »

Jippii kirjoitti:Tulppien vaihto kymppitonnin välein on jo vähän liioittelua
Höpön höpön.
NGK BCPR7ES-11 tulpat eivät kestä reippaampaa menoa, paatuneemmat vaihtavat 5.000 km välein. Itsellä hajosi viimeksi yksi 8.000 km ajon jälkeen... Oireili niin että rajummin kuormitettaessa tuli missejä ja selvääkin selvempi nykäisy menoon... Eli kyllä 10.000 km on öljyille ja tulpille hyvä suositus!
__________________
Harrastus tauolla.
Vastaa Viestiin