Moottorin vaihto 2.0t ->2.3t

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Kumiukko
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 19:14
Paikkakunta: Hattula

Moottorin vaihto 2.0t ->2.3t

Viesti Kirjoittaja Kumiukko »

Onko otsikon moottoreiden johtosarjoissa, polttoaineensuihkutuksessa jne minkä verran eroa?
Moottorit ovat samaa ikäluokkaa, eli 97/98.
Onko 2.0 moottorinohjaus helposti ohjelmoitavissa isommalle koneelle?

Tarkoitus olisi hyödyntää vanhasta 2.0t -systeemistä mahdollisimman paljon.
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Moottorin vaihto 2.0t ->2.3t

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Ecuun vain B235 softa sisään, melko helppo homma
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Moottorin vaihto 2.0t ->2.3t

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Suosittelen päivittämistä uudempiin suuttimiin ja imusarjaan. Löytyy helpommin erillaisia softia.

Muuten peruskone on melkolailla sama lukuunottamatta kampiakselia, kiertokankia ja mäntiä. Tasapainoakseleiden osanumeroita en ole tarkastanut.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Moottorin vaihto 2.0t ->2.3t

Viesti Kirjoittaja TTH »

Jos auto on MY98 tms ja jarrupolkimelta ei mene johtoa suoraan ECU:lle, niin se kannattaa lisätä kun mosa on poissa tieltä. Biopower-softat (ainakaan .55P) ei anna täysiä ilmamassoja ilman tuota...

Suuttimet ja imusarjan voi halutessaan päivittää, jos virivirit kiinnostaa niin isompia suuttimia saa vain tuolle uudemmalle yksiosaiselle imusarjalle. 2.3 suuttimet on aina 350cc joten koko ei muutu vaikka uudemmat sinne laittaisikin.

Itseä laiskotti enkä vielä ole jaksanut alkaa imusarja-jumppaan.
4bar paineensäädin, .55P-softa ja sinne tarvittavat arvot suurinpiirtein kohdalleen. 55P polttoainekarttoihin pienille kuormille sokkona vähän lisää soossia ja nyt Amul pyörii +-100..
4bar paineensäädin siksi että etanolilla riittää suuttimet edes vähän pidemmälle, loppuu 15T kanssa kesken just silloin kun alkais olemaan kivaa :lol:
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Moottorin vaihto 2.0t ->2.3t

Viesti Kirjoittaja Reksu »

TTH kirjoitti:Jos auto on MY98 tms ja jarrupolkimelta ei mene johtoa suoraan ECU:lle, niin se kannattaa lisätä kun mosa on poissa tieltä. Biopower-softat (ainakaan .55P) ei anna täysiä ilmamassoja ilman tuota...
Hieman offtopiciksi menee, mutta mistäs kaikista vuosimalleista tuo johto muuten puuttuu? :)
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Moottorin vaihto 2.0t ->2.3t

Viesti Kirjoittaja TTH »

Puuttuu jostain näistä alkupään femmoista, ainakin MY98, ehkä vielä MY99.

Rintapellistä se 70-pin liitin auki ja naaraspuolella numero 17.
Jännä kun siitä urospuolelta menee ECU:lle valmiiksi johto mutta loppujohto tuosta on sitten jätetty pois.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottorin vaihto 2.0t ->2.3t

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Tyhmä nyt varmistaa että jarrupolkimelta(jarruvalon katkaisijalta) pitäisi tulla johto rintapellissä olevan liittimen nro 17 naaraspuolelle johto? Kyseessä on siis se liitin mikä pitää vesiventtiilirempassa avata?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Vastaa Viestiin