Ei niin hyviä kokemuksia saabi Antista!
Ei niin hyviä kokemuksia saabi Antista!
Terve klubilaiset!
Käytin kesällä autoani huollossa Saabi Antin luona Tallinnassa. Ennen huoltoa auto tiputti hieman öljyä jakoketjun kannen välistä jonka takia se sinne vietiin. Sovittiin, että vaihdetaan koneen ketju, hammaspyörät, ja moottorin kannatinkumit. Sain n. kahden päivän päästä auton takaisin ja n.800 km ajon jälkeen alkoi öljyvalo palamaan. Asiaa tutkittuani, öljyä vuoti samasta kohdasta, mutta nyt vaan paljon enemmän. Öljyvuoto saatiin Antin piikkiin korjattua, auto haettiin suomesta ja palautettiin, mutta n. 300 km ajon jälkeen autossa syttyi moottorin merkkivalo ja auton tyhjäkäynti oli epätaisinen eikä meinannut pysyä käynnissä ollenkaan. Vikakoodit oli seuraavat: P0106 MAP/BARO KIT RANGE ja P0300 Random multiple cylinder misfire detected. Tätä vikaa etsiessäni totesin, että kun moottori oli otettu pois paikaltaan ja laitettu takaisin ei oltu imusarjan alipaineletkua kiinnitetty klemmarilla imusarjaan ollenkaan, eli letku roikkui vapaana moottorin takana.
Toistaiseksi viimeinen yllätys oli eilen kun vaihdoin talvirenkaita, vetareiden päissä olevat pölysuojat ovat kadonneet.
Näiden kokemusten jälkeen en kyllä voi suositella kyseistä puulaakia kenellekkään, olkoonkin että hinnat ovat halvat...
Käytin kesällä autoani huollossa Saabi Antin luona Tallinnassa. Ennen huoltoa auto tiputti hieman öljyä jakoketjun kannen välistä jonka takia se sinne vietiin. Sovittiin, että vaihdetaan koneen ketju, hammaspyörät, ja moottorin kannatinkumit. Sain n. kahden päivän päästä auton takaisin ja n.800 km ajon jälkeen alkoi öljyvalo palamaan. Asiaa tutkittuani, öljyä vuoti samasta kohdasta, mutta nyt vaan paljon enemmän. Öljyvuoto saatiin Antin piikkiin korjattua, auto haettiin suomesta ja palautettiin, mutta n. 300 km ajon jälkeen autossa syttyi moottorin merkkivalo ja auton tyhjäkäynti oli epätaisinen eikä meinannut pysyä käynnissä ollenkaan. Vikakoodit oli seuraavat: P0106 MAP/BARO KIT RANGE ja P0300 Random multiple cylinder misfire detected. Tätä vikaa etsiessäni totesin, että kun moottori oli otettu pois paikaltaan ja laitettu takaisin ei oltu imusarjan alipaineletkua kiinnitetty klemmarilla imusarjaan ollenkaan, eli letku roikkui vapaana moottorin takana.
Toistaiseksi viimeinen yllätys oli eilen kun vaihdoin talvirenkaita, vetareiden päissä olevat pölysuojat ovat kadonneet.
Näiden kokemusten jälkeen en kyllä voi suositella kyseistä puulaakia kenellekkään, olkoonkin että hinnat ovat halvat...
Re: Ei niin hyviä kokemuksia saabi Antista!
koska halpuus aina houkuttaa ja rapatessa roiskuu niin ne suojat voi olla vielä siinä nosturin jalan välittömässä läheisyydessä kun kysyy, tai seuraavaan huoltoon mennessä saa ne takaisin
monesti jää tasapainotuskoneen päälle niitä![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
monesti jää tasapainotuskoneen päälle niitä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ei niin hyviä kokemuksia saabi Antista!
Mahtanu olla todella iso vuoto, kun öljynpaineetkin ovat romahtaneet. Olisit postannut tämän suoraan tonne jo olemassa olevaan saabiantitopicciin.aivar65 kirjoitti:n.800 km ajon jälkeen alkoi öljyvalo palamaan. Asiaa tutkittuani, öljyä vuoti samasta kohdasta, mutta nyt vaan paljon enemmän.
jeeeeeee!
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ei niin hyviä kokemuksia saabi Antista!
Minusta kuulostaa kyllä hyvältä palvelulta se, että ovat noutaneet autosi Suomesta ja toimittaneet sen korjausyrityksen jälkeen takaisin. Joskus ei vaan viat kerralla eikä toisellakaan tule kuntoon huollettiinpa auto missä tahansa. Toivottavasti saat Saabisi kolmannella yrittämällä kuntoon.
Re: Ei niin hyviä kokemuksia saabi Antista!
Itse taas monta kertaa käyttänyt saabbia siellä ja todella asiallista meininkiä ollut ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saab 9-5 Vector -03
Re: Ei niin hyviä kokemuksia saabi Antista!
Voisiko olla trolli?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Ei niin hyviä kokemuksia saabi Antista!
Sama kävi itsellä mielessä.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ei niin hyviä kokemuksia saabi Antista!
Mitä imusarjan alipaineletkuihin tulee, niin ei ne taida klemmarilla kiinni olla mullakaan... Kummassakaan. Onko letkut missä kunnossa? Niitähän tuskin on vaihdettu, ellei siitä ole erikseen sovittu. Eivät taida kuulua minkään huollon piiriin, mutta ovat yhtäkaikki kuluvia osia.
Ja mitä imusarjan paineanturin vikaan tulee, niin kuluvasta osasta on kyse tässäkin. Ellei ole unohtunut piuha irti...
Ja mitä imusarjan paineanturin vikaan tulee, niin kuluvasta osasta on kyse tässäkin. Ellei ole unohtunut piuha irti...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Ei niin hyviä kokemuksia saabi Antista!
Imusarjan takana niin taitaa olla kyse evap letkusta, joka tosiaan tarvii klemmarin pysyäkseen.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Ei niin hyviä kokemuksia saabi Antista!
No toisaalta, jos on tarpeeksi asiakkaita niin jo tilastollisestikin sinne mahtuu vähintään yksi tyytymätön asiakas.
Mitä jos vastaava olisi tapahtunut suomalaisessa "laatukorjaamossa" tai "arvaamossa"? Veikkaanpa että autoa ei todellakaan olisi noudettu ja palautettu yli sadan kilometrin päästä korjaamon piikkiin. Lisäksi vielä remontin hinta olisi ollut huomattavasti kalliimpi. Että siinä mielessä...
Yhden viestin nimimerkit kyllä aina herättää epäilyksiä. Joku paikallinen korjaamo voisi hyvinkin hyötyä moisesta tempusta. En silti suoralta kädeltä trolliksi tuomitsisi.
Mitä jos vastaava olisi tapahtunut suomalaisessa "laatukorjaamossa" tai "arvaamossa"? Veikkaanpa että autoa ei todellakaan olisi noudettu ja palautettu yli sadan kilometrin päästä korjaamon piikkiin. Lisäksi vielä remontin hinta olisi ollut huomattavasti kalliimpi. Että siinä mielessä...
Yhden viestin nimimerkit kyllä aina herättää epäilyksiä. Joku paikallinen korjaamo voisi hyvinkin hyötyä moisesta tempusta. En silti suoralta kädeltä trolliksi tuomitsisi.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ei niin hyviä kokemuksia saabi Antista!
Tuskin toista viestiä kirjoittaakaan
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713