Missfire

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Missfire

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Ongelmana on siis se, että täydellä kaasulla antaa missfireä ja sen tuntee pienenä nykimisenä.
Alipaineletkut olen tutkinut ja niissä ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Pari päivää auto toimi ihan hyvin eikä antanut missfireä ollenkaan, mutta eilen taas alkoi uudelleen.
En tiedä voisiko sadekelillä olla jotain vaikutusta?
Sen verran olen opensidiä katsellut että mreq on kiihdyttäessä noin 1040, mutta mair ei nouse 970 yli koskaan. Imuvuoto mahdollisesti jossain turbon letkuissa?
Sytkäkasetin ja tulpat olen tarkastanut ja niissä ei pitäisi olla vikaa.
Mistä kannattaisi alkaa etsimään vikaa? Kipeästi kaipailen vinkkiä :)
Autona siis 9-5 2.3t vuosimallia 2000
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Missfire

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Mikä oli bensapumpun ikä? Entä tulppien ikä?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Missfire

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Bensapumpulla ajeltu noin 30tkm. Tulpat vaihdettu 2000km sitten.
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Missfire

Viesti Kirjoittaja oju »

Onko tarvikepumppu vai vaihdettiinko koko ämpäri alkuperäiseen? Kannattaa käydä läpi bensapumpun letkut jos tarvikepumppu kyseessä. Omassani letkut halkeilivat jonkun ajan kuluttua klemmareiden kohdalta ja piti vaihtaa jousikuormitteisiin klemmareihin.

Polttoainesuodatinkin kannattaa vaihtaa ellei ole äskettäin vaihdettu.
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Missfire

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Tarvikepumppu. Pitääpä vilkaista se suodatin ja letkut. :)
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Missfire

Viesti Kirjoittaja nugge »

Minkä merkkinen pumppu?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Missfire

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Joku motonetistä ostettu, entisen omistajan vaihtama.
Kokeilenpa ihan huvikseen ajella bensalla yhden tankillisen ja katson toimiiko yhtään paremmin. Nyt siis ajelen etanolilla.
Polttoaineletkut näytti ihan hyvälle, suodattimesta en ole niinkään varma mutta taidanpa vaihtaa tässä joku päivä.
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Missfire

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Lueskelin vähän, että viallinen kaasuläppäkotelokin voi aiheuttaa nykimistä. Ne kotelon piuhatko siellä menevät vai hajoaako kotelossa jokin mekaaninen vempain? Aiemminkin ollut tuon kotelon kanssa ongelmaa joten sen voisin kyllä huomenna vilkaista.
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Missfire

Viesti Kirjoittaja suapas »

Piuhat ja sit kotelon sisältä kuluu joku "kosketuslevy". En nyt muista oikeeta nimeä. Piuhat kannattaa tsekata ja tarvittaessa fiksata. Saattaapi riittää ko vaivaan...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Missfire

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Ittellä nyki melko voimakkaasti niin puhdistin kaasuläpän ja vaihoin immun niin tokeni.
En tiedä kumpi auttoi vaivaan ku tein hommat samalla pellin aukasulla.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Missfire

Viesti Kirjoittaja nugge »

Motonet pumput tunnetusti kiinakopioita ja kestävyys olla kaikkea välillä 500km - 100000km
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Missfire

Viesti Kirjoittaja Pakari »

nugge kirjoitti:Motonet pumput tunnetusti kiinakopioita..
Sitten kun kerrot että ovat kopioita mistä? Onko kaikki alkuperäisen walbron tilalle sopivat pumput kopioita, esim. Henko vai mitä mahdat tarkoittaa? Jos tarkoitat sitä kun tuoteluettelossa lukee: "pumppu, jos walbro" ei tarkoita sitä että myytävä pumppu on walbro, vaan sitä että pumppu käy walbron tilalle.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Missfire

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Pumpun kunnosta ei ole tietoa, eikä huvittaisi alkaa turhaa uuttakaan ostamaan. Pumpun letkuja en tosin katsonut eilen niin pitää varmaan ne vielä vilkaista jos ei kaasuläppäkotelon korjauksella ala toimimaan.
Ilmamassa on omasta mielestäni ihan kunnossa, ainakin ahtopaine ja ilmamassa tuntuvat vastaavan toisiaan.
Mair 950 kun pinl 1700.
Auto nykii lähinnä kun kiihdyttää täydellä kaasulla ja kierroksia on 2000-3000. Ylemmillä kierroksilla nykimistä ei tunne
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Missfire

Viesti Kirjoittaja nugge »

Pakari kirjoitti:
nugge kirjoitti:Motonet pumput tunnetusti kiinakopioita..
Sitten kun kerrot että ovat kopioita mistä? Onko kaikki alkuperäisen walbron tilalle sopivat pumput kopioita, esim. Henko vai mitä mahdat tarkoittaa? Jos tarkoitat sitä kun tuoteluettelossa lukee: "pumppu, jos walbro" ei tarkoita sitä että myytävä pumppu on walbro, vaan sitä että pumppu käy walbron tilalle.
Taasko meni motonet työntekijällä tunteisiin?

Asiakas lukee "jos walbro" ja uskoo sen olevan Walbro, ja näin se vaan menee. Mitä paketissa todellisuudessa on niin on aika se ja sama koska laatu on huono eikä se pumppu ole rahan arvoinen.

Ja uskoisin että sinäkäin ymmärrät mitä tarkoitetaan kiinakopiolla.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2529
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Missfire

Viesti Kirjoittaja j0ne »

OT lisäys:
Jos tarkkoja ollaan siitä motonetin listassa lukee "Pumppu jos Walbro" eli tarkoittanee varmaan että käy walbron paikalle. Motonetissä paikanpäällä kun noita ihmettelin niin asennustarpeilla oleva 99,90€ malli oli joku kiinalainen ja 79,90€ maksava oli ihan walbron leimoilla eli käytännössä voi varmaan saada mitä sattuu...

Taitaa kyllä motonetin osissa mennä muutenkin tuolleen. Joskus saattaa olla laatuosia mutta eri kerralla kun ostaa niin jotain scheissee tuleekin samalla rahalla.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Vastaa Viestiin