Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Carmen
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 15:21

Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala

Viesti Kirjoittaja Carmen »

Mikä on otsikon virhekoodin oikea jännite? Miten jännitettä valvotaan ja miten korjaus?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mikä vikakoodi tarkalleen ottaen ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Carmen
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 15:21

Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala

Viesti Kirjoittaja Carmen »

Eipäs tullut laitettua ylös.
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
Tvisti
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Loka 06, 2015 00:03
Paikkakunta: Luvia

Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala

Viesti Kirjoittaja Tvisti »

Carmen kirjoitti:Mikä on otsikon virhekoodin oikea jännite? Miten jännitettä valvotaan ja miten korjaus?
Terve,

Itselläni 2.3t 2001. Auto ollut minulla vajaa 6kk ja tyytyväinen olen ollut. Biopower+stage1 ohjelmoitu.

Täysin sama koodi ilmennyt. Eli koodi on open sidistä Fcod=807

Hex muunnettuna viittaa siis OBD-koodiin P0327 Knock Sensor DTC Code. Eli ilmeisesti sytytyskasettiin liittyy, sillä ei ole autossa tuollaista nakutustunnistinta erikseen.

Itsellä oireet alkoivat 2 viikkoa sitten. 2 kertaa auto on yhtäkkiä puolilämpimänä vain sammunut sateella ihan normi 30 - 40km/h kaupunkiajossa, moottorijarrutuksessa. Kun auton starttaa uudelleen, niin muistissa vain nuo tuo koodi 807 SIDissä.

Vikakoodi nollautuu Fcodista seuraavalla käynnistyskerralla, ja mikään vikavalo ei jää palamaan kojetauluun.

Varmaankin tuo kasetti alkaa olla menossa? Kaikki liittimet ja liittyvä tarkastettu. Tulpat vaihdettu 2kk sitten ES7-11 tulppiin. (Biopower )

Olen ajanut n. 40% bensa/etanoliseoksella näillä 0C keleillä. Käynnistyy aina hyvin, ei muuta ongelmaa kun tuo yhtäkkinen sammuminen. Molemmat kerrat olleet vielä sateella.

Olisiko kellään vastaavaa kokemusta / taikka myydä varakasettia alkuperäisenä minulle varalle takaboksiin. Jos pian alkaa jättää tielle. :saab:
#7973
Saab 9-5 2.3T 2002 E85
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

P0327 viittaa vanhenevaan sytkäkasettiin kyllä. Jos on aikomus autolla ajella useampi vuosi niin suosittelen uuden kasetin ostamista, tai sitten todella vähän käytetyn tk3.7 version kasetin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Carmen
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 15:21

Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala

Viesti Kirjoittaja Carmen »

Alkuperäinen kasetti vaihdettu kesäkuun lopulla, siitä ei pitäisi olla vikaa. Jos tietäisi, mikä jännite kasetille tulee, niin olisi helppo mitata liittimestä.
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jos tietäisi mitä vikakoodia sieltä tarjoillaan niin arvauksien osumatarkkuus paranisi kummasti. Tarkista toki ensin että johtosarjan maadoitukset on kunnolla kiinni eli termostaattikotelon kannessa yksi ja imusarjan kyljessä toinen lambdaliitintelineen vieressä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Tvisti
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Loka 06, 2015 00:03
Paikkakunta: Luvia

Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala

Viesti Kirjoittaja Tvisti »

vesa67 kirjoitti:P0327 viittaa vanhenevaan sytkäkasettiin kyllä. Jos on aikomus autolla ajella useampi vuosi niin suosittelen uuden kasetin ostamista, tai sitten todella vähän käytetyn tk3.7 version kasetin.
Mikä versio kasetista oli vuoden 98 -01 turbo femmoissa? Itsellä taitaa olla vielä ihan alkuperäinen. Paljonko ne "yleensä" on kestäneet?
#7973
Saab 9-5 2.3T 2002 E85
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

En osaa tarkalleen vastata mutta muistelen nähneeni 3.2-3.4 versioita siellä alkupäässä.
Versiohan selviää tarrasta joka on kasetin alapuolella ja samasta näkyy valmistusviikkokin.

Alkuperäiset vähintään 3.6 version kasetit tuntuu kestävän 200tkm+ noin keskimäärin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala

Viesti Kirjoittaja karg »

Kaverin Saab antoi vikakoodeja, kuten "DI-kasetin jännite liian matala" ja toisinaan valitteli "palotapahtumasignaalien puuttumista". Femman kone myös sammuili itsekseen välillä. Tässä kohtaa syynä oli johtosarjan heikkous DI-kasetin liittimen lähistöllä.
Carmen
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 15:21

Re: Sytytyskasetille tuleva jännite liian matala

Viesti Kirjoittaja Carmen »

Viimein saatiin koodi talteen, P1310. Eli sytytys kasetille tuleva jännite liian pieni.
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
Vastaa Viestiin