9-5 Aero vm2001 Iskarit?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Pirttta
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Loka 29, 2004 23:23

9-5 Aero vm2001 Iskarit?

Viesti Kirjoittaja Pirttta »

Mitkä iskarit kannattaa hankkia tuon ikäiseen Aeroon?
Iskarien malli vaihtuu kuulemma 8/2001, mutta minun on
2000/10 tehty malli.
Onko kokemuksia, hyviä ja huonoja?
Pirttta
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Loka 29, 2004 23:23

Viesti Kirjoittaja Pirttta »

9-5T kirjoitti:Kokemuksia on huonoista ja vielä huonommista, suosittelen alkuperäisiä.
Autosi on -01 mallinen.
Onko tietoa mitä merkkiä Saab käyttää tuossa ikäluokassa/mallissa?
Wheelspin
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 15:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Wheelspin »

Itse ostin omaani Bilsteinin sport -iskunvaimentajat. Ajokokemuksia ei vielä ole, koska iskunvaimentajat odottavat vaihtamistaan. Alkuperäisillä ajettu nyt 79 tkm ja eivät ainakaan vielä vaikuta aivan sököiltä. Kun tulee kesärenkaiden vaihto eteen, niin vaihdatan iskunvaimentajat ja samalla eteen myös PowerFlexin puslat.

Bilsteinin sportit tai Konin säädettävät valitsemalla ei ainakaan pitäisi mennä iskunvaimenninvalinta pahasti metsään. Bilsteinit ja Konit ovat hinnaltaan samaa luokkaa. Bilsteinit kuulemani mukaan ehkä hieman jämäkämmät, tiedä häntä?

Perheessä olevaan 9-5 Aero Wagoniin -02 (100 tkm ajettu) vaihdettiin juuri taka-akselille konin säädettävät ja ero jo suht heikossa kunnossa olleisiin vakiovaimentimiin verrattuna oli todella huomattava. Ajettavuus on nyt aivan eri luokkaa.
9-5 Aero
#2047
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Jos meinaa vakio Aeron jouset pitää, niin kannatan noita Konin säädettäviä, ei ole todellakaan pinta kovat, mutta tarvitsettaessa myös jäykkyyttä löytyy.

Säädöt kun jättää aika löysälle noilla Aeron vakio jousilla niin luulisi olevan aika hyvä :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
nef
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 13:39
Paikkakunta: Porvoo, hamari

Viesti Kirjoittaja nef »

Terve!
Edessä on vähän huono käyttää säädettäviä kun ei pääse säätämään niitä ilman että otta pois koko jousijalan. Yläpuolella on semmoinen suojakupu josta ei pääse näkemään iskarinyläpäätä. (pitää irroittaa alakautta)
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eikö sen yläpään suojakuvun voi jättää pois :?

Tai porata niin ison reijän että se iskarin yläpää jää näkyviin :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Tervehdys ... Noita "Konejahan" Ainakaan ysivitoseen tarkoitetuissa malleissa ,ei voi säätää kuin männänvarsi pohjaan painettuna. Jolloin sylinterin pohjassa olevia"lukituksia" Vasten voi kääntämällä männänvartta sen päässä olevasta (kuuskulma) kolosta , ja näin vaikuttamalla öljyn virtaukseen vaimentimessa . Ehkä hiukan "kikkalemalla" voi onnistua edessä jousijalan olessa paikoilaan , takaahan noita ei kauaa irroita..
GameOver
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 14:48
Paikkakunta: Area -09

Viesti Kirjoittaja GameOver »

Bilsteinin sportit toimii -00 aerossa loistavasti. ja oli halvemmat ku alkuperäset. (suhteilla tosin) Saabin alkuperäset on mun muistaakseni sachsin tekeleet. korjatkaa joku jos muistan väärin. :D
kulkuneuvoja.....
Vastaa Viestiin