Ajoin vaihteeksi vaimon 95 2,3t biopoweroidulla. Tankissa 98'ia. Olin ajanut noin 7km, joten moottori oli lämmennyt. Kun päästin kaasun ylös, niin tuntui kuin auto menisi vähän nykimällä eteenpäin. Sitten huomasin, että moottorin kierrosluku vaelsi n 1000-1150 välillä, viisarin selvästi hyppien. SIDstä en seurannut sillä hetkellä. Kun ajoin takaisin, en vastaavaa huomannut enää.
Mitähän tuo vois olla? Oire viasta? Vaimo sanoi, että hän on huomannut sen tekevän jonkun kerran nyt samaa, ilmeisesti tämän 98 tankillisen aikana. Koneella ei ajettu kuin noin 60tkm.
Moottorin kierrosnopeuden vaeltelu rullatessa
Moottorin kierrosnopeuden vaeltelu rullatessa
Saab 9-5 Aero wagon 2006 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.
Re: Moottorin kierrosnopeuden vaeltelu rullatessa
Tarkista ettei takaiskun kara ole murtunut poikki läppäkotelon ja huohotinloukon väliltä, aiheutaa ilmavuotoa. Eli läppäkotelon päällä oleva muovisuojus pois ja takaisku on siinä venakopan kyljessä keskellä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Moottorin kierrosnopeuden vaeltelu rullatessa
Ei kyllä taida mikään Saab kulkea eteenpäin noin matalilla kierroksilla ilman nykimistä?
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Moottorin kierrosnopeuden vaeltelu rullatessa
Venttiilikopan takana oleva takaisku näytti uuden veroiselta ja oli ehjä. (Aerossa tuo oli poikki Vesan kuvailemalla tavalla ja se vaihdettiin) Tuo varmaan tullut uuden koneen myötä. Päällisin puolin en nähnyt muutakaan letkuongelmaa.
Alipaineputket vaikuttivat tosin aika kovilta. Noita ei varmaan vaihdettu koneen vaihdon yhteydessä? Ehjiltä tosin näyttivät.
Autohan on automaatti . Vaimo sanoi, että oli tehnyt tuota jo silloin kun oli viimeksi etanolia tankissa.
Alipaineputket vaikuttivat tosin aika kovilta. Noita ei varmaan vaihdettu koneen vaihdon yhteydessä? Ehjiltä tosin näyttivät.
Autohan on automaatti . Vaimo sanoi, että oli tehnyt tuota jo silloin kun oli viimeksi etanolia tankissa.
Saab 9-5 Aero wagon 2006 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.
Re: Moottorin kierrosnopeuden vaeltelu rullatessa
Jos ei ole ilmavuoto niin läppäkotelo voi takellella. Joko läppänielusta tai sitten potikat on vaan kuluneet.
Joku mahdollisuus voisi olla myös sytytyspuolen vanhenemiselle, tulpathan kannattaa vaihtaa ensimmäisenä ja vaikka kokeilla toisen auton kasetilla.
Joku mahdollisuus voisi olla myös sytytyspuolen vanhenemiselle, tulpathan kannattaa vaihtaa ensimmäisenä ja vaikka kokeilla toisen auton kasetilla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit