3-litrainen ei lämpene
3-litrainen ei lämpene
Moikka!
Ensimmäistä talvea on ajossa 2000-vuoden 3-litrainen farkku.
Nyt kun tuli 20 asteen pakkaset niin lämpömittari ei nouse kuin ehkä noin 40-50 asteeseen eli
melkoisen kylmänä pyörii kone. Ennen näitä kovia pakkasia lämmöt nousi normaalisti 90 asteen tuntumaan.
Onko näissä jokin ominaisuus estämässä lämmönnousua kovalla pakkasella?
Hajoavatko termarit?
Vaatiiko viimasuojan?
Jääkö flekti pyörimään koko ajan?
Muuten on kyllä mukavat kyydit!
Ensimmäistä talvea on ajossa 2000-vuoden 3-litrainen farkku.
Nyt kun tuli 20 asteen pakkaset niin lämpömittari ei nouse kuin ehkä noin 40-50 asteeseen eli
melkoisen kylmänä pyörii kone. Ennen näitä kovia pakkasia lämmöt nousi normaalisti 90 asteen tuntumaan.
Onko näissä jokin ominaisuus estämässä lämmönnousua kovalla pakkasella?
Hajoavatko termarit?
Vaatiiko viimasuojan?
Jääkö flekti pyörimään koko ajan?
Muuten on kyllä mukavat kyydit!
Viimeksi muokannut joexx, Pe Tammi 08, 2016 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 3-litrainen ei lämpene
termari vaihtoon. oli keli kuin keli, niin n. 2-3km matkalla pitää olla viisari 90 asteen tienoilla ja pysyä siinä.
termarin vaihto veekutoseen vaatii pientä askartelua, eli ei ole ihan puolen tunnin homma.
termarin vaihto veekutoseen vaatii pientä askartelua, eli ei ole ihan puolen tunnin homma.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 3-litrainen ei lämpene
Kiitos vinkistä! Löytyi jo yksi ohje, jonka mukaan saa varata päivän, termarin + tiivisteen + imusarjan tiivisteen ynnä runsaasti erilaisia työkaluja vaihtoa varten.
Melko työläältä vaikuttaa. Paljonkohan tämä on hinnoiteltu korjaamolla?
Onko tässä Saabissa vain yksi termari vai useampia?
Ja kestävät vuoden pari kuten monissa muissakin autoissa nykyään?
Melko työläältä vaikuttaa. Paljonkohan tämä on hinnoiteltu korjaamolla?
Onko tässä Saabissa vain yksi termari vai useampia?
Ja kestävät vuoden pari kuten monissa muissakin autoissa nykyään?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: 3-litrainen ei lämpene
Yhden termarin olen vain löytänyt. Kestoon en ota kantaa, kun nyt muun remontin yhteydessä vaihdan varmuudenvuoksi.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: 3-litrainen ei lämpene
No viime syksynä vaihdettiin jakohihna ja vesipumppu. Kukaan ei kertonut jotta tässä autossa
on paska termari. Ei kai vaan Behr?
on paska termari. Ei kai vaan Behr?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 3-litrainen ei lämpene
Ranskalainen Vernet tuli ainakin PCS:ltä kun aikoinaan vaihdoin ja oli aika liki identtinen koneesta pois onkimani kanssa. Kaikki merkit viittasi siihen, että orkkistermari oli paikallaan, eli kestihän se nyt kuitenkin sen reilut 10 vuotta
Jakoremmin vaihdon yhteydessä ei tuo termarin vaihto ole oikeastaan lainkaan sen "helpompaa", eli siksi ei normaalisti vaihdeta jakopään remontin yhteydessä.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jakoremmin vaihdon yhteydessä ei tuo termarin vaihto ole oikeastaan lainkaan sen "helpompaa", eli siksi ei normaalisti vaihdeta jakopään remontin yhteydessä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 3-litrainen ei lämpene
Onko tämä Saabin kone saksalainen kun kuulemma Opel Omegassa on sama kone?
Olisko termarin vaihtajaa tiedossa Hyvinkään kulmilla?
Olisko termarin vaihtajaa tiedossa Hyvinkään kulmilla?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: 3-litrainen ei lämpene
Ootko Vähämaan autopalvelusta kysyny?joexx kirjoitti:Onko tämä Saabin kone saksalainen kun kuulemma Opel Omegassa on sama kone?
Olisko termarin vaihtajaa tiedossa Hyvinkään kulmilla?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: 3-litrainen ei lämpene
Perusmoottori on Opelin suunnittelema, Saabilla toteutettiin mm. turbotus ja moottorinohjaus Trionicilla.joexx kirjoitti:Onko tämä Saabin kone saksalainen kun kuulemma Opel Omegassa on sama kone?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 3-litrainen ei lämpene
Eipä ole vielä tullut mistään kyseltyä liikkeistä. Vähämaalla taitaa paikallinen Saab-huolto olla.
Onko mahdollista, jotta viime syksyn vesipumpun vaihdon yhteydessä olis vaikka
ilmaa jäänyt järjestelmään?
Miten tällainen järjestelmä ilmataan vai osaako ilmata itse itsensä? Lisätäänkö jäähdytinneste paisarin kautta kun ei ole korkkia syylärissä?
Onko mahdollista, jotta viime syksyn vesipumpun vaihdon yhteydessä olis vaikka
ilmaa jäänyt järjestelmään?
Miten tällainen järjestelmä ilmataan vai osaako ilmata itse itsensä? Lisätäänkö jäähdytinneste paisarin kautta kun ei ole korkkia syylärissä?
Re: 3-litrainen ei lämpene
Ilmaa ite ittesä ja paisarin kautta nesteen lisäys.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: 3-litrainen ei lämpene
Pahvi syylärin edessä auttaa hyvin. Nousi mittarin neula puoliväliin motarillakin,
ulkona - 20.
ulkona - 20.
Re: 3-litrainen ei lämpene
Ööhhh mulla ei mitään pahveja ja 17km matkalla lämmöt normialueella, ulkona -25C. Mulla ei ole lukemia tuossa lämpömittarissa niin mun "normi" on viisari puolessavälissä.
Lähetetty tien päältä mun Samsung Note II:lta.
Lähetetty tien päältä mun Samsung Note II:lta.
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Re: 3-litrainen ei lämpene
jaa että puolivälissä on 'normaali' lämpö eli noin 90 ?!
Tilapäisratkaisuna pahvi toimii hyvin. Viikon päästä menee auto merkkipajalle termarin vaihtoon
joten siihen asti ajellaan pahvi keulilla.
Tilapäisratkaisuna pahvi toimii hyvin. Viikon päästä menee auto merkkipajalle termarin vaihtoon
joten siihen asti ajellaan pahvi keulilla.
Re: 3-litrainen ei lämpene
Ainakin neljä mukisessa näyttää vaakasuoraan kello yhdeksään lämpömittari, kun kone saavuttanut 82c.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713