Mertmi kirjoitti:Lämppärin vastus vaihtuu yläkautta. Taisin sen bypassin putken ja pässin irroittaa turbon lämpösuojan ohella toimenpiteen ajaksi. Olisihan se kivempi tehdä lämpimässä, mutta taskulämpimän koneen kimppuun menisin, jos ulkolämpötilassa pitäisi tehdä... Uusi nesteet samalla vaivalla.
Pistäisin tulpan siihen bypassin ohjausletkuun tilapäisenä korjauksena. Muutoin tulee melkoinen vuoto imupuolelle.
Nämä ja ite poistin myös lambdan. Muista varautua johdon kiertymiseen irrotettaessa ja kiinnitettäessä.
Sit siitä koneen oikeasta päästä yks 10mm pultti pois niin vapauttaa sen vastuksen päällä kulkevan putken. Pikkusen lisää tulee tilaa..
Niin joo. Sit yks asentaja ehdotti o-renkaan voitelua tolla Perfect Seal mössöllä (ruskea).
Saattaa olla fiksu veto. Itellä pikkusen vuotaa ilman tiivistystä.
Ite olen tän vaihdon nyt pari kertaa tehny eikä huvita nyt tuota pikku vuotoa ruveta tilkitsemään ihan heti. Oli schaisse laatua ensimmäinen vastus -olisko 3 viikkoa kestänyt. (Thx DEFA)
Nesteitä tullee menemään joka tapauksessa noin 5 litraa valmista sekoitusta.
Tämän kun lämpöseen koneesen teet niin ei palellu. Mulla riitti lämpöä omiin tarpeisiin -jopa liikaa. Pakosarjaan poltin sit ranteen joten malttia siihen kuuman koneen kimppuun käyntiin kylmästä huolimatta.