2.3T dumppi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
turskale
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Loka 23, 2008 20:35
Paikkakunta: Kuopio

Re: 2.3T dumppi

Viesti Kirjoittaja turskale »

Mikäs sen vapaavirtaussuodattimen käytön estää?
9-5 2.0t biopower -99
Lada 1200L -79, Chevrolet Blazer s10 4x4 -92, Chevrolet Astro AWD -92
Ex. 2x 9000, -90 900s -98
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 2.3T dumppi

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Eihän sitä mikään estä..se on vaan niin et T7 koneet on immulla ja se ei oikein tykkää siitä ylimääräisestä kakasta jota vaparin läpi imetään immulle. T5 koneissa mitataan imusarjan painetta map anturilla ja niissä ei ole ilmamäärämittaria= voi käyttää vaparia..(ei mitään hyötyä.)
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
turskale
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Loka 23, 2008 20:35
Paikkakunta: Kuopio

Re: 2.3T dumppi

Viesti Kirjoittaja turskale »

Eli kunnon vapari ja muistaa sen puhistaa ajoittain ja mömmöt suihkuttaa pintaan nii ei vissiin pitäs ongelmaa tulla ja pitäs suhkaa sen jälkeen.
9-5 2.0t biopower -99
Lada 1200L -79, Chevrolet Blazer s10 4x4 -92, Chevrolet Astro AWD -92
Ex. 2x 9000, -90 900s -98
mobilisti2000
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Loka 22, 2015 20:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.3T dumppi

Viesti Kirjoittaja mobilisti2000 »

Voishan sitä vaparia kokeilla, mutta taitaa kuitenkin jäädä "äänimaailman" parantaminen pakoputkiston suurentamiseen joskus....
Todennäköisesti seuraavaksi syöttöpuolelle jotain uutta kivaa...
"We all know that small cars are good for us. But so is cod liver oil. And jogging." -Jeremy Clarkson

og 9-5 2.3T vm.00 'Ekoauto' 400nm, 250hv
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: 2.3T dumppi

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

turskale kirjoitti:Eli kunnon vapari ja muistaa sen puhistaa ajoittain ja mömmöt suihkuttaa pintaan nii ei vissiin pitäs ongelmaa tulla ja pitäs suhkaa sen jälkeen.
ja ne "mömmöt"(öljyt) menee IMMuun,järkevääkö?
#2285
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: 2.3T dumppi

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Kuten muissakin "vapari keskusteluissa" niin pitää tässäkin mainita,
että tehoa ei saa vaparilla lisää, kun tuo vakiosuodatus riittää yli 500hv , vai kuinka se oli... :lol:
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
turskale
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Loka 23, 2008 20:35
Paikkakunta: Kuopio

Re: 2.3T dumppi

Viesti Kirjoittaja turskale »

Järkevästä en tiiä mutta sitä vartenhan on ihan oma öljysä mikä annetaan "pesun" jälkeen kuivua ja se muodostaa pinnan että pöly ym. jää siihen paremmin. Eli ei se ainakaa PITÄS mennä immuun.
9-5 2.0t biopower -99
Lada 1200L -79, Chevrolet Blazer s10 4x4 -92, Chevrolet Astro AWD -92
Ex. 2x 9000, -90 900s -98
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: 2.3T dumppi

Viesti Kirjoittaja Kupari »

En malta olla, ihmeellistä on keski-ikäiselle tämä nykyaika ja sen painotukset.
Itse kun oli nuori niin ihan oikeita tehoja autoon oikealla virillä haettiin kun vain niillä oli merkitystä kadulla eikä millään pelkillä äänillä.
Noiden dumppi/vaparikamojen hankinnan ja hoitopaketin ja imm putsauskulujen tai kun hajoaa uusintakulujen hintaan sais jo hyödyllisempää palikkaa kuten joko softauksen, suuttimet, pa-pumpun jne.

No tietenkin kun autonvalmistajatkin näin lisä-ääniä jo tekevät niin kopsata vois sen tavan mikäli äänet niin tärkeät.
Laittaa nuo dumppi/vaparirahat vaikka kunnon poppisoittimen vahvistimeen ja äänittää netistä v8/ v12 formuloista, vanhan ajan evoralli autoista, kiihdytysrekan, kilpaveneen tai hornetin ääniä. Kuuntelee niitä jos pelkkiä äänisaundeja haluaa, ikkunat auki jos äänet tarkoitettu myös kaduntallaajille.

Oma entinen steg5 (ng900) aikoinaan penkissä orkkisuodattimella sai muuten jopa hiukan paremmat teho/vääntö tulokset kuin lainaan penkkiä saaduilla hiukan käytetyillä kartio ja paneelivaparilla.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin