9-5 parkkitutka
9-5 parkkitutka
Tietoa haetaan.9-5 aero wagon..park assist failube?joku tutka mykkä? Jos vika ei esim.johto/liitin tms.miten irroitetaan/vaihto?..tutkat takapuskurin listan alapuolella..kiitos
Re: 9-5 parkkitutka
Just katoin ohjetta tuohon ja näyttäis vaativan koko puskurin irrotuksen, ennenkuin saa sen kuoren irti ja pääsee antureihin käsiksi. Tech2 testerillä näkee mikä antureista antaa koodia, ei tarvi arvailla. Tässä just tilailemassa kaverin autoon antureita Englannista, alle 80€ 4kpl toimitettuna. Katsotaan kuinka toimivat. Tympee kyllä vaihtaa, kun joutuu koko puskurin käyttään irti, ellei joku tiedä kikkakuutosta tähän hommaan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: 9-5 parkkitutka
johtosarjavikaa jos on, niin tuolta vinkkejä:
http://www.saabcentral.com/forums/showp ... stcount=21
tai sitten menet TECHin luo ja luetutat koodin ja se kertoo missä anturissa vika on...
TECH laitteen omistajat löydät
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=137045
http://www.saabcentral.com/forums/showp ... stcount=21
tai sitten menet TECHin luo ja luetutat koodin ja se kertoo missä anturissa vika on...
TECH laitteen omistajat löydät
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=137045
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 9-5 parkkitutka
Niin, meitin wankkurin tutkat on siinä muovipäällysteessä joka kaartuu puskurin päälle.
Se irtoaa yksin helposti, ei tarvitse irroittaa puskuria.
Kahteen kertaan purkanut, eli tiedän. Asentajamestari näytti ensin miten se tehdään.
Techillä selviää se mikä anturi ei toimi, jos siis anturivika.
Miksi on se auton MYxx vuosimalli niin vaikea ilmoittaa? Jäis turhat kommentit pois.
Tuo maininta "listan alapuolelle" antas ymmärtää että on eri sorttinen juttu.
Voi myös hankkia yhden uuden anturin ja kokeilla vaihtaa joka kohtaan se niin monesti että viallinen löytyy.
Eli vanha pois, uusi tilalle, ei toimi, vanha takaisin, seuraavaan sama ja niin edp.
No ei tuokaan auta jos on kaksi anturia rikki. Hmmmm..........
Se irtoaa yksin helposti, ei tarvitse irroittaa puskuria.
Kahteen kertaan purkanut, eli tiedän. Asentajamestari näytti ensin miten se tehdään.
Techillä selviää se mikä anturi ei toimi, jos siis anturivika.
Miksi on se auton MYxx vuosimalli niin vaikea ilmoittaa? Jäis turhat kommentit pois.
Tuo maininta "listan alapuolelle" antas ymmärtää että on eri sorttinen juttu.
Voi myös hankkia yhden uuden anturin ja kokeilla vaihtaa joka kohtaan se niin monesti että viallinen löytyy.
Eli vanha pois, uusi tilalle, ei toimi, vanha takaisin, seuraavaan sama ja niin edp.
No ei tuokaan auta jos on kaksi anturia rikki. Hmmmm..........
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: 9-5 parkkitutka
No.auto on vm2001.saksantuonti.tutkat 4kpl puskurin listan alap..pääseekö johto/liittimiin käsiksi ilman pusk.irroitusta..toiminta loppui yhdessä yössä
Re: 9-5 parkkitutka
Tuo erikseen irtoava puskurin yläosa, jossa anturit ovat kiinni, tuli faceliftissä vm 02:een. Vanhemmissa ja viirussa (vm 06->) ne taitaa olla suoraan puskurin kuoressa. WISsistä selviää, miten anturi vaihdetaan (saattaa tuo puskurin kuoren irroitus olla oikeakin vihje).
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 9-5 parkkitutka
Ok. Tämä MYxx ja vuosimalli ei ole sama asia.
Esm. Minun 9-5 on otteessa 2002 mutta MY on MY03 eli tehtaan mallivuosi 2003.
Tarkkana pitää olla. MY02 mallissa automaatissa ei ole ratissa läppävaihteita mutta MY03 on, vaikka on
rekisteröity 2002.
2001 otteessa voisi olla se MY02 facelift.
Esm. Minun 9-5 on otteessa 2002 mutta MY on MY03 eli tehtaan mallivuosi 2003.
Tarkkana pitää olla. MY02 mallissa automaatissa ei ole ratissa läppävaihteita mutta MY03 on, vaikka on
rekisteröity 2002.
2001 otteessa voisi olla se MY02 facelift.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: 9-5 parkkitutka
Ohje näihin vanhempiin <- 01 on seuraava: Paina anturin keskiosa sisään sormella (n 10kg paino) ja vapauta sitten 3 lukituskynttä pienellä taltalla. Vedä anturi irti puskurista ja irroita liitinkappale. Aika helppoa verrattuna näihin uudempiin, 02 -> 05 ja etenkin 06 ->.
Rekisteriotteessa on rekisteröintivuosi ja sillä ei ole mitään tekemistä mallivuoden eli vuosimallin kanssa. MY= model year = mallivuosi = vuosimalli. Saabilla mallivuosi = vuosimalli vaihtui kesälomien jälkeen, kun alettiin tekemään seuraavan vuoden autoja.
Matti
Rekisteriotteessa on rekisteröintivuosi ja sillä ei ole mitään tekemistä mallivuoden eli vuosimallin kanssa. MY= model year = mallivuosi = vuosimalli. Saabilla mallivuosi = vuosimalli vaihtui kesälomien jälkeen, kun alettiin tekemään seuraavan vuoden autoja.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: 9-5 parkkitutka
Kiitos..hyvä neuvo..sitä yritetään
Re: 9-5 parkkitutka
Joo,viirussa (-06) piti ottaa puskuri pöydälle et päässi antureihin käsiksi...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: 9-5 parkkitutka
Ainakin reunimmaiset anturit pystyy vaihtamaan, kun vetää kuoren renkaiden takaa irti ja työntää kädellä anturia.suapas kirjoitti:Joo,viirussa (-06) piti ottaa puskuri pöydälle et päässi antureihin käsiksi...
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: 9-5 parkkitutka
Osaatko selittää miten se tehdään? Omasta `05 farkusta pitäisi nimittäin lista saada irti, mutta vähän epäilyttää sitä millään puukolla tai meisselillä alkaa kampeamaan..tUrpoEinari kirjoitti: Se irtoaa yksin helposti, ei tarvitse irroittaa puskuria.
Kahteen kertaan purkanut, eli tiedän. Asentajamestari näytti ensin miten se tehdään.
9-5 2,3t Wagon `06
Re: 9-5 parkkitutka
Ota sivulle kiertävät listat irti ainakin keskiosan läheltä ja kampea sen jälkeen keskiosaa irti. Listassa on lukituskynnet, jotka lähtee kyllä melko pienellä voimalla irti. Muovinen työkalu voi olla kiva, samoin puhtaus, ettei naarmuja synny. Jos tämän listan haluaa kokonaan irti, löytyy puskurin rungon ja korin välistä 4 kpl pultteja, joiden taakse tämä lista kiinnittyy. Näkee parhaiten alapuolelta. Lista nousee puskurin takaa suoraan ylöspäin, mutta tutkan antureiden vaihtoon todennäköisesti riittää vain taivuttaminen "etureunasta".
Tässä hyvä linkki kuvien kera, mitä sieltä oikeasti löytyy.
Matti
Tässä hyvä linkki kuvien kera, mitä sieltä oikeasti löytyy.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 9-5 parkkitutka
Koetetaan antaa WISsin ohjetta mukaellen:
Irroita kulmansuojalistat ( puskurin jatkeissa ) Paina sisältä päin. Niissä on heikot pitimet, varovasti, listoja ei tarvitse irroittaa pois kokonaan, ainoastaan raottaa keskilistasta päät irti.
Irroita väljälle raolle neljä muovikuoren haarukan ruuvia puskurin ja tavaratilan pohjan välistä, älä avaa liikaa ettei ruuvit putoa pois, hankala laittaa takaisin.
Nosta suojakuoren alareunaa niin että muovihaarukat irtoaa ruuveista, ei etureunasta saa nostaa.
Irroita suojakuoren kulmia ylöspäin ja vedä kuorta suoraan taaksepäin. Ei ylöspäin.
Loppu onkin sitten helppoa.
10 millin räikkälenkki on helpoin työkalu avata ruuvit.
Muovikuorta ei saa nostaa ylöspäin siitä osasta jossa anturit on. Vain korin puoleisesta reunasta ja varovasti.
Haarukat ei mene ruuveihin takaisin muuta kuin ruuvitaltalla asettamalla.
Puskurin rungossa on soikeat reijät joihin anturit asettuu, siksi ei saa nostaa ylöspäin.
WISsin mukaan ruuvit saa auki avaamalla takaluukku ja siitä raosta, ite otin alakautta.
Haarukat kestää varovasti kun touhuaa, pientä murjomista.
Ja eikun taistelemaan.............
Irroita kulmansuojalistat ( puskurin jatkeissa ) Paina sisältä päin. Niissä on heikot pitimet, varovasti, listoja ei tarvitse irroittaa pois kokonaan, ainoastaan raottaa keskilistasta päät irti.
Irroita väljälle raolle neljä muovikuoren haarukan ruuvia puskurin ja tavaratilan pohjan välistä, älä avaa liikaa ettei ruuvit putoa pois, hankala laittaa takaisin.
Nosta suojakuoren alareunaa niin että muovihaarukat irtoaa ruuveista, ei etureunasta saa nostaa.
Irroita suojakuoren kulmia ylöspäin ja vedä kuorta suoraan taaksepäin. Ei ylöspäin.
Loppu onkin sitten helppoa.
10 millin räikkälenkki on helpoin työkalu avata ruuvit.
Muovikuorta ei saa nostaa ylöspäin siitä osasta jossa anturit on. Vain korin puoleisesta reunasta ja varovasti.
Haarukat ei mene ruuveihin takaisin muuta kuin ruuvitaltalla asettamalla.
Puskurin rungossa on soikeat reijät joihin anturit asettuu, siksi ei saa nostaa ylöspäin.
WISsin mukaan ruuvit saa auki avaamalla takaluukku ja siitä raosta, ite otin alakautta.
Haarukat kestää varovasti kun touhuaa, pientä murjomista.
Ja eikun taistelemaan.............
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.