kuljettajan pituus?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jonttu89
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Helmi 19, 2014 06:43
Paikkakunta: ylöjärvi

kuljettajan pituus?

Viesti Kirjoittaja jonttu89 »

Terve!

Emännällekkin saatu aikaan :saab: kuume, mutta tuleeko ongelmia kuskinpenkin säätöjen kanssa?
Emäntä on lyhyt ja muutenkin pienikokoinen joten saako penkkiä tarpeeksi lähelle polkimia?
Omassa ng-satkussa hänelle tuli kuitenkin ongelma juuri etäisyyden kanssa kun ei ylettynyt polkimiin joten piti tehä adapterit penkin kiskojen väliin jotta saa penkin tarpeeksi lähelle. :lol:
Kuitenkin ng 9-3 farkussa saa tarpeeksi lähelle mutta miten on femmoissa?

jos jollain olisi jotain tietoa minkä kokoinen kuski yltää ajamaan tai jos viitsisi mitata penkin etureunan etäisyyden polkimiin penkin ollessa etuasennossa?
Ja jos on farkussa ja sedanissa erinlaiset säädöt niin farmarista mitat, haluaa farmarin pitää...
Tietää sitten että uskaltaako harkita femmaa vai täytyykö unohtaa...

Kiitos!
og9-5 2.3t vector 2002
emännän ng 9-3 1.8t
Ex Saab ng900 turbo -95 stage3
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: kuljettajan pituus?

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Ainakin automaattifemman kanssa parjää ihan hyvin melko lyhytkin kuski. Vaimo on 152 cm pitkä eikä ole valitellut. Siskonsa on vielä lyhyempi, mutta hyvin hänkin on selvinnyt.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Re: kuljettajan pituus?

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Vaimo taitaa olla 155cm ja sujuvasti ajelee sekä automaatti- että manuaalifemmalla. Ei tosin NG-satkunkaan kanssa kokenut ongelmalliseksi yltämistä. Itse taas jotain 194cm joten ihan reilusti käydään kaikki penkin säädöt läpi kun kuski vaihtuu :D Ollappa sähköjakkarat muistilla...
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: kuljettajan pituus?

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Laina (9-5 tomaatilla) autol kesäl kaksi päivää ajelin. Mä olen 168cm ja kropaltani lyhytjalkainen ja lisäksi jalka-, käsi sekä selkävammojen takia penkki mulla oltava tosi edessä niin etenkin pituussäädöt riitti hyvin.
Paremmin sai kohdilleen tuon 9-5 sähkösäädöil ajoasennon kuin tonnaris manuaalisäädöl.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: kuljettajan pituus?

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

168cm täällä myös, ja faijan ysifemmassa saa kyllä vähän paremman ajoasennon kuin tuossa omassa nykyisessä NG900:ssa. Satkussa etuna vaan että muuten tuntuis olevan kaikki namiskuukkelit ja vaihdekeppi paremmin käden ulottuvilla.
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: kuljettajan pituus?

Viesti Kirjoittaja vmt »

Iskariot kirjoitti:Vaimo taitaa olla 155cm ja sujuvasti ajelee sekä automaatti- että manuaalifemmalla. Ei tosin NG-satkunkaan kanssa kokenut ongelmalliseksi yltämistä. Itse taas jotain 194cm joten ihan reilusti käydään kaikki penkin säädöt läpi kun kuski vaihtuu :D Ollappa sähköjakkarat muistilla...
Meillä taasen ei rouva (152 senttiä) suostu ajamaan mun autolla ellei oo tarpeeks paksupohjasia kenkiä jalassa ja sittenkin pitää laittaa tyyny selän alle. Muuten kuulemma menisi ilman mutta kytkintä ei saa kunnolla pohjaan. Pitkältä se liike toisaalta tuntuu itellekin.

Ylipäätään NG-satkussa oikeastaan ainoa itseä häiritsevä piirre on ajoasento, tuntuu ettei siitä saa mitenkään täysin kompromissitonta. Jos pitää istuinta sopivalla korkeudella näkemisen suhteen niin polvet ottaa kojelautaan kiinni ja vastaavasti jos säätää siten että ne ei ota niin sitten tuntuu menevän jo vähän liian alas. Jos taas etäisyydellä yrittää saada polvia taaemmas niin tulee mullakin jo se kytkinjalka vastaan. Pituutta siis 174 senttiä.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: kuljettajan pituus?

Viesti Kirjoittaja mikan »

Tytär on 150 cm ja hyvin onnistuu ajaminen automaattivaihteisella 00 femmalla. Mielestäni hänellä on vielä rakenteellisesti lyhyet jalat suhteessa muuhun vartaloon. Penkin hän säätää yläasentoon ja ratin etuasentoon.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Vastaa Viestiin