Kytkinten kestävyys

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
erska
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Helmi 23, 2014 20:25
Paikkakunta: Espoo

Kytkinten kestävyys

Viesti Kirjoittaja erska »

Hyvää iltaa.
Kuinkas paljon femmojen "perus" kytkin kestää tehoa/vääntöä. Tarkoitan siis kytkintä joka löytyy esim. B235E -moottorilla varustetuista autoista. Kuinka paljon taas Aeron kytkin kestää? Kokemuksia?

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Kytkinten kestävyys

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

jcarlson kirjoitti: 2,0t vakiokytkin 380Nm. 2,3t vakiokytkin 420Nm, 2,3T Aero vakiokytkin 480Nm
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Sepek
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: To Syys 23, 2004 08:34
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kytkinten kestävyys

Viesti Kirjoittaja Sepek »

Perus 2,3t kytkin jolla oli ajettu 115tkm, ei kestänyt etanolipäivitystä ja yli 400Nm vääntöä. Aeron kytkin olikin tilattu jo valmiiksi. Vaihdatin viimekesänä ja 140tkm ajettuna.
Audi A4 Avant-TSFI 2.0 -19 , Pihassa myös Saab 9-5 2.3t -05 + Biosofta kaikella nastan kääntäjällä.
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Kytkinten kestävyys

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Omalla kytkimellä reilu 300tkm ajettu ja vielä ei ainakaan luista vaikka noin 370Nm otetaan autosta irti
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Kytkinten kestävyys

Viesti Kirjoittaja Termos »

Se on niin tuurista ja ajotavasta kiinni IMO. 170 heppaisen matalapainefemman orkkiskytkin kesti vuosia 235hp/380Nm, kesti se pitkään vielä 285hp/440Nm, mutta jossain +200tkm alkoi luistamaan.

2006 Aeron alkuperäinen kytkin antautui 123tkm ajettuna, kun sille tarjottiin 285hp/450Nm :evil:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kytkinten kestävyys

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vääntöpiikit tappaa herkästi kytkimen vaikka keskimäärin vääntö olisikin alle kestorajan.
Tosin nyttemmin olisin ehkä taipuvainen suosittelemaan pikemmin 2,3t vakiokytkimelle 400Nm ja Aeron kytkimelle 460Nm.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Kytkinten kestävyys

Viesti Kirjoittaja Poy »

Omassa Aerossa hyvin kestänyt kytkin (150-210tkm), kun softana JC:n tekemä RE85. Väntöä en muista, mutta ainakin 400Nm. Softassa laitettu niin, että kaasuläppää ei avata nopeasti (fast throttle), kuten ei alkuperäisessäkään, niin olisko tuolla vaikutusta noihin vääntöpiikkeihin.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Kytkinten kestävyys

Viesti Kirjoittaja TTH »

Allekirjoitan tuon 400nm kestävyyden tuolle 2.3t kytkimelle, penkissä 390nm @ 1130mg/c, uusi softa sisään 1200mg/c pyynnillä ja ei toivoakaan että pitäisi :lol:
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
GO-Kone
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Loka 04, 2012 19:04

Re: Kytkinten kestävyys

Viesti Kirjoittaja GO-Kone »

Lainaan aihetta eli tarttis laittaa kytkinlevy paikalleen niin kumpi puoli keskustasta tulee vauhtipyörään päin eli tasainen puoli vai se jossa on parin cm uloke? Kyseinen asetelma ja levy ja vielä tuolta tilattiin eli kuvakin samasta: http://www.kaksoismassa-vauhtipyora.com ... 520-detail
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Kytkinten kestävyys

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Tasanen puoli vauhtipyörään päin.

Tollasella jousittamattomalla massalevyllä ja jämyllä asetelmalla kytkimen käytettävyys lähentelee jousitetun sintterin tasoa.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
GO-Kone
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Loka 04, 2012 19:04

Re: Kytkinten kestävyys

Viesti Kirjoittaja GO-Kone »

Coltti kirjoitti:Tasanen puoli vauhtipyörään päin.

Tollasella jousittamattomalla massalevyllä ja jämyllä asetelmalla kytkimen käytettävyys lähentelee jousitetun sintterin tasoa.
Jees kiitos tiedosta ja ihan mielenkiinnosta onko joku koittanut taikka muuten tietoa mitä tämä kytkin paketti vääntöä kestää ihan käytännössä vaikka ei 570nm olekaan todennäköisesti tulossa?
Vastaa Viestiin