Automaatti lootan kestävyydestä.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
mkaisla
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Marras 13, 2013 12:22
Paikkakunta: Kuopio

Automaatti lootan kestävyydestä.

Viesti Kirjoittaja mkaisla »

Tuli tehtyä omaan autoon 9-5 2.0t aut. 2007. Biopower softaus jonka sivutuotteena tehot ja väännöt kasvoi melkoisesti. Vakiot 150hv/240nm. Nyt 240hv/370nm. Kysymys kuuluukin että kuinka käy vaihdelaatikon kaiken tuon voiman edessä. Kestääkö vaiko porsiiko herkästi. Onko näissä 2litraisissa sama laatikko kun esim. Aerossa.
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
sye
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 08, 2009 10:02

Re: Automaatti lootan kestävyydestä.

Viesti Kirjoittaja sye »

Noilla tehoilla ja väännöillä ei mitään ongelmia. Tosin ajelen -04 mallilla toimii erittäin hyvin.
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Automaatti lootan kestävyydestä.

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Laatikko kestää, mutta turbo on noilla tehoilla kakslitrasessa jo hieman kovilla
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Automaatti lootan kestävyydestä.

Viesti Kirjoittaja suapas »

Airossa ja iso-T ssä on eri loota. Tai ainakin eri koodilla. Näin ainakin -06 mallista up.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Automaatti lootan kestävyydestä.

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Isäukon -05 automaatti aerossa on sellanen kokoonpano missä on 440nm vääntöä, ja hyvin on pelannu jo useamman vuoden. 5-loviselle automaatille tiettävästi ilmoitetaan 420nm väännönkestoksi. Jokainen tietty omalla vastuullaan ylittää ilmoitetut rajat...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Automaatti lootan kestävyydestä.

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Hyväks havaitut rajat ovat vanhemmalle 4loviselle vm98-01 400nm ja uudemmalle 5vaihteiselle 02 eteenpäin 420nm.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Automaatti lootan kestävyydestä.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pari 5-vaihteista tiedän joilla on ajeltu jo useamman vuoden yli 450Nm väännöilläkin eikä ongelmia. Lähinnä parilla ekalla vaihteella olisi eniten kovilla mutta sutiminen leikkaa pahimmat vääntöpiikit pois etuvetoisessa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mkaisla
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Marras 13, 2013 12:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: Automaatti lootan kestävyydestä.

Viesti Kirjoittaja mkaisla »

Kiitos vastauksista. Nyt on hieman tyrvallisempi olo ton laatikon suhteen. Taitaa vaan tuo vakio turbo alkaa antautua. Pöläyttää kylmäkäynnistyksen yhteydessä melkoisen sinisen pilven. Mitenkähän onnistuis sen Mitsun puhaltimen asennus tohon 2litraseen.? Rarviiko tehdä paljon muutostöitä?
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Automaatti lootan kestävyydestä.

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Eipä siihen sen kummempaa tarvii kuin Saabin muutossarjan jossa tulee öljyletkut sun muut
Turbo ja öljyletkut 730+- Saabin jos en ihan väärin muista
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Vastaa Viestiin