Joko 9-5 antautuu? -> olikin koodi P0722
Joko 9-5 antautuu? -> olikin koodi P0722
Potilaana on vm -00 9-5 automaatti jossa kilometrejä 460 tuhatta. Tänään alkoi ilmaantua semmoista että "moottorijarrutuksessa" kierrokset käyvät tasaiseen tahtiin nykien muutaman sata varvia korkeammalla ja palautuvat sitten takaisin vähän päälle tonniin. Eli vähän kuin liikennevaloissa härnäisi vierustoveria mutta asia tapahtuu ilman kaasupolkimeen koskemista ja "vapaalla". Ilmavuotoja ei pitäisi olla. Eniten hämmästyttää että myös vaihteet menevät huonosti silmään eli sekä pakkia että D:tä joutuu vähän odottelemaan paikoiltaan lähtiessä - tunne on verrattavissa manuaaliaskin kytkimen luistamiseen.
Illan kysymys: missä vika? Ilmavuotoja ei pitäisi olla eikä opensid näytä vikakoodeja.
Ajamaan pystyy muuten normaalisti, eli nykimistä ei tule kiihdyttäessä tai tasakaasulla.
Illan kysymys: missä vika? Ilmavuotoja ei pitäisi olla eikä opensid näytä vikakoodeja.
Ajamaan pystyy muuten normaalisti, eli nykimistä ei tule kiihdyttäessä tai tasakaasulla.
Viimeksi muokannut myrtonen, Ke Huhti 27, 2016 07:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Joko 9-5 antautuu?
Viallisen kaasuläppäkotelon olen kuullut kaasuttelevan itsestään
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Joko 9-5 antautuu?
Pystyykö kaasuläpän helposti johtamaan siihen että vaihteet eivät meinaa kytkeytyä päälle vaan kolahtavat kun kierroksia nostaa normaalia korkeammalle?
Re: Joko 9-5 antautuu?
Pystyykös opensidistä seuraamaan kaasuläpän asentoa? kun nyt en muista..
seuraavaksi lähtisin kuitenkin ne imuvuodot sulkemaan pois..
seuraavaksi lähtisin kuitenkin ne imuvuodot sulkemaan pois..
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Joko 9-5 antautuu?
Läppäkoteloon tulevan paineputken o-rengas oli minulla aivan kuoleentunut lyttyyn, aiheutti vuotoa ja se aiheutti tyhjäkäynnin heittelyä. Uusi tiiviste poisti ongelman. Marmorilla maksoi muistaakseni euron tai jotain semmoista.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Re: Joko 9-5 antautuu?
Täytyy tuo O-rengaskin katsoa, mutta tyhjänkäynnin heittelyä ei ole lainkaan paikoillaan ollessa vaan liikkeessä. Onko mahdollista että vaihde putoaa sykäyksittäin päältä alamäessä ja tämän vuoksi kierrokset nousevat? Kiva arvailla auton ajokuntoa kun teknistä tietotaitoa ei autoista juurikaan ole ja aamulla olisi reissuun lähtö. Mites se vaihdelaatikon etummainen pusla?
Viimeksi muokannut myrtonen, Pe Huhti 01, 2016 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Joko 9-5 antautuu?
Pystyy - Jos sieltä löytyvät parametrit: Xin ja Xcc. Muistaakseni Xin on pyyntö ja Xcc on toteuma.TURBOapc kirjoitti:Pystyykös opensidistä seuraamaan kaasuläpän asentoa? kun nyt en muista..
seuraavaksi lähtisin kuitenkin ne imuvuodot sulkemaan pois..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Joko 9-5 antautuu?
Olet varmaan tsekannut, että vaihdelaatikossa on öljyä oikea määrä?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Joko 9-5 antautuu?
"luistaako" laatikko millään vaihteella kiihdytyksessä?
Re: Joko 9-5 antautuu?
Öljyt on OK ja huoltoja tehty aina tunnollisesti. Ei luista muilla vaihteilla, eli ajaminen tuntuu ihan normaalilta (pl. hankala liikkeellelähtö) kunnes päästää kaasun pois tai pitää ihan pintakaasulla - silloin alkaa nykiä tasaiseen ehkä 1 Hz tahtiin kierroksia ylös.
Hauskastihan tässä alkaa epäillä eilistä moottoriöljynvaihtoa, mutta siinä ei ollut mitään epätavallista ja oikeaa ainetta (GM dexos 2) lisättiin oikea määrä.
Jos joku guru pääsisi sunnuntaina Palokan Terralle niin ihmetellään porukalla. Ite oon ihmetelly miten tuo mylly on noinkin pitkään pyörinyt pelkällä huohotin- ja turbopäivityksellä.
Hauskastihan tässä alkaa epäillä eilistä moottoriöljynvaihtoa, mutta siinä ei ollut mitään epätavallista ja oikeaa ainetta (GM dexos 2) lisättiin oikea määrä.
Jos joku guru pääsisi sunnuntaina Palokan Terralle niin ihmetellään porukalla. Ite oon ihmetelly miten tuo mylly on noinkin pitkään pyörinyt pelkällä huohotin- ja turbopäivityksellä.
Re: Joko 9-5 antautuu?
Loppu lähestyy, tänään syttyi moottorin ja vaihteiston vikavalot mutta opensid ei näytä koodeja. Taitaakin olla itseasiassa niin päin että moottorijarrutuksessa kierrokset tippuu ensin liian alas n. 1000 rpm:ään ja sieltä sykähtelevät ylös, eli pitäisikö se tulkita niin päin että kierrokset tippuvat sykäyksittäin.
Re: Joko 9-5 antautuu?
Vaikuttais et laatikko antautuu... Ihme vehkeitä,ko ei kestä edes puoltamiljoonaa....
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Joko 9-5 antautuu?
Jos ne kierrokset noin tippuvat niin laatikko varmaankin itse pykältää vaihteita silloin kun ei pitäisi. Voi olla laatikko pitää pistää vaihtoon :/
Oletkos kokeillut vaihella vaihteita ns. ''manuaalisesti''?
Oletkos kokeillut vaihella vaihteita ns. ''manuaalisesti''?
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: Joko 9-5 antautuu?
Oliko ne loodan öljyt punaiset ja "hyvän" tuoksuiset eikä haise palaneelta/kitkerältä ja huilea on oikea määrä ja oikeaa laatua? Olikos näissä vanhemmissa lootissa solenoideja vaihdettavaksi asti?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: Joko 9-5 antautuu?
Ykkönen ja kakkonen toimii normaalisti, kolmonen alkaa pykältämään. Öljyjen tilanne lootassa on normaali eikä käryä. Kyllähän tuo vika laatikkoon silti alkaa paikantua kun veti limp homeen vielä, alkuviikosta selvinnee alkaako armoton nettiauton selaus. Ois ollu kiva saada tosta vaikka foorumin ajetuin saabbi, tosin ei mitään tietoa mikä sellainen olisi?