Turbojen vuosimallierot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
GO-Kone
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Loka 04, 2012 19:04

Turbojen vuosimallierot

Viesti Kirjoittaja GO-Kone »

Eli tulisi -98 9-5 garretin tilalle mitsu niin ymmärsinkö oikein että VM99-05 on pulttaa kiinni pois lukien se muutos sarja vesi/öljyputkille ja VM06-10 täytyy vaihtaa myös imuputki uudemmasta vai onko vielä muuta eroa? Speedpartilla virimallissa aika suuri hintaero tällä hetkellä niin tämän takia kiinnostaa.

http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 05-s2.html

http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 03-s2.html
GO-Kone
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Loka 04, 2012 19:04

Re: Turbojen vuosimallierot

Viesti Kirjoittaja GO-Kone »

Tietääkö joku aiheesta ku tarttis suht nopeasti saada faktaa?
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Turbojen vuosimallierot

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Jos autosi kuuluu tuohon vanhempaan sarjaan, niin silloin tarvitset vain sen vesi/öljyletkupaketin.
Uudemmissa on kyllä eri kobra mutta kait se niihinkin vain letkujen vaihdolla menee :roll:
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
GO-Kone
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Loka 04, 2012 19:04

Re: Turbojen vuosimallierot

Viesti Kirjoittaja GO-Kone »

Reksu kirjoitti:Jos autosi kuuluu tuohon vanhempaan sarjaan, niin silloin tarvitset vain sen vesi/öljyletkupaketin.
Uudemmissa on kyllä eri kobra mutta kait se niihinkin vain letkujen vaihdolla menee :roll:
Tota cobraa hain että täytyykö vaihtaa uudemmasta vai onko pulttaa kiinni? Ja jos täytyy vaihtaa niin meneekö se uudempi cobra suoraan vanhemman tilalle?
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Turbojen vuosimallierot

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Minun mielestäni nuo 15T ja 19T on ihan bolt-on kamaa, oli vuosimalli mikä tahansa.
Uudemman aeron turbo ainakin käy ihan suoraan vanhempaan vuosimallisarjaan, mutta toisinpäin ei tainnut mennä. Kobran voi vaihtaa ilman mitään ongelmia.
Jos autosi siis nyt on 98-05 niin ei muuta kuin ostat turbon ja letkut, niin pitäisi toimia
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
GO-Kone
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Loka 04, 2012 19:04

Re: Turbojen vuosimallierot

Viesti Kirjoittaja GO-Kone »

Reksu kirjoitti:Minun mielestäni nuo 15T ja 19T on ihan bolt-on kamaa, oli vuosimalli mikä tahansa.
Uudemman aeron turbo ainakin käy ihan suoraan vanhempaan vuosimallisarjaan, mutta toisinpäin ei tainnut mennä. Kobran voi vaihtaa ilman mitään ongelmia.
Jos autosi siis nyt on 98-05 niin ei muuta kuin ostat turbon ja letkut, niin pitäisi toimia
Kiitos tiedosta kun hintaero on 371€ niin säästö on aikamoinen :D
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbojen vuosimallierot

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

http://www.neobrothers.co.uk/used-turbo ... c57168dd23

160euroa käytetty aeron mitsu ahdin. Kannattaako? Eikös nuo ole ihan kestäviä eli uskaltaa käytettynäkin ostaa?
markusR
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
Paikkakunta: Loviisa/Gammelby

Re: Turbojen vuosimallierot

Viesti Kirjoittaja markusR »

Markkanenn kirjoitti:http://www.neobrothers.co.uk/used-turbo ... c57168dd23

160euroa käytetty aeron mitsu ahdin. Kannattaako? Eikös nuo ole ihan kestäviä eli uskaltaa käytettynäkin ostaa?

Itse ostin tuolta käytetyn ja nyt rullattu reilu 100tkm pienellä ylipaineella ilman ongelmia.. :twisted:
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Turbojen vuosimallierot

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Markkanenn kirjoitti:http://www.neobrothers.co.uk/used-turbo ... c57168dd23

160euroa käytetty aeron mitsu ahdin. Kannattaako? Eikös nuo ole ihan kestäviä eli uskaltaa käytettynäkin ostaa?
No eipä ole turhan kallis, taitaa lähteä itsellekkin tilaukseen! :D
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Turbojen vuosimallierot

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Jahah, surullinen viesti tuli tänään ettei neobrosilla olekkaan yhtään käytettyjä turboja enää varastossa :(
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Vastaa Viestiin