Tervehdys!
Ihan täytyy nyt ammattilaisilta kysyä että onko teillä ollut 3.0 litraisissa TID koneissa samanlaisia oireita kuin minulla: eli moottori käy erittäin huonosti varsinkin kylmänä ja auto nykii rajusti. Pientä nykimistä ja tärinää on havaittavissa myös matka-ajossa, mutta selvästi vähemmän.
Alunperin epäilin oireita kaksoismassan ongelmiksi - käytin korjaamolla mutta ei vikaa kaksoismassassa, EGR-venttiili myös kytkettiin samalla pois, koska savutti hieman. Korjaamolla ei osattu sanoa missä vika voisi olla.
Jäin kuitenkin epäilemään että onko imupuolella nyt sitten nokea niin paljon että olisi oireutunut jokin venttiilivika?
Vai olisiko käyntihäiriön syynä nyt se näiden Saabien yleisin ongelma, eli sylinteriputkien vajoaminen, joka realisoituu nyt sitten tällaisilla oireilla?
Kilometrejä saabissani on vasta 250000 ja vm. 2003
Onko vastaavanlaisia ongelmia ollut muilla?
Saab 9-5 3.0 TiD moottorimurheita
Re: Saab 9-5 3.0 TiD moottorimurheita
Suutinvialta kuulostaisi. Kattoo techillä korjausarvot, mittaa paluutuotot ja ainakin voi kokeilla suuttimien putsausainetta tankkiin.
Tietysti kannattaa myös kuumasta koneesta puristella vesiletkuja, jos siellä sattuisi olemaan liikaa painetta sen sylinteriputkivian takia.
Auto ei vissiin vie jäähdytinnestettä, kun et maininnut asiasta?
Tietysti kannattaa myös kuumasta koneesta puristella vesiletkuja, jos siellä sattuisi olemaan liikaa painetta sen sylinteriputkivian takia.
Auto ei vissiin vie jäähdytinnestettä, kun et maininnut asiasta?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
Re: Saab 9-5 3.0 TiD moottorimurheita
Ok, kiitoksia vastauksesta. Auto vie jäähdytysnestettä mutta vuotaa lohkolämmittimen vastuksen juuresta.
Re: Saab 9-5 3.0 TiD moottorimurheita
Puristelee ne vesiletkut ja kerran varovasti täysin kuumasta koneesta raottaa paisarin korkkia.
Jos tulee geysiiri, vikaa on myös sylinterien ja kannen välisessä tiivistyksessä.
Myös öljyn värin silmämääräinen tarkistus paikallaan, ei saa olla maitokahvin väristä.
Jos tulee geysiiri, vikaa on myös sylinterien ja kannen välisessä tiivistyksessä.
Myös öljyn värin silmämääräinen tarkistus paikallaan, ei saa olla maitokahvin väristä.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.