Parina aamuna tällä viikolla töihin tullessa olen huomannut ettei lämmöt nouse kunnolla. Töihin matkaa reilu 10km ja muina päivinä en ole pidempää ajanut. Ei se ennenkään kovilla pakkasilla ole oikeaan paikkaan noussut, mutta ei noin alas jäänyt.
Onko termari rikki vai anturi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lämmöistä
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Lämmöistä
Tähän mennessä vastaantulleista yleensä on termarilla korjaantunut. Näkyy varmaan myös kulutuksen pienenä nousuna. Omassa ainakin nousi hyvinkin puolesta litrasta litraan satasella kulutus, kun rupesi lämpömittarilla olemaan "vanhan miehen kulma".
E
E
Re: Lämmöistä
Nämä Saabin termarit ei ole pitkäikäisyydellä pilattu. Edes orggisversiot. Todennäköisesti syy löytyy siis sieltä.
66 astetta on jo todella kylmä kone, jos ei siitä lämpö nouse.
66 astetta on jo todella kylmä kone, jos ei siitä lämpö nouse.
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Lämmöistä
Kestäviä ja helposti vaihdettavia nämä on verrattuna saksalaisten premium-autojen termareihin. Omassa 9-5:ssa meni termari vaihtoon siinä 300 tkm kohdilla ekan kerran (kustannus noin 20 euroa ja vaihtoon ei kauan mene). BMW:ssä (90-luvulta lähtien) jos 150 tkm kestää, niin hyvin on kestänyt ja niitähän voi olla kolmekin kappaletta siellä ympäriinsä (kustannus min 100 euroa ja useampia tunteja työtä). Puhumattakaan VAG 2.0 FSI:n hienosta sähköisesti(kin) ohjatusta termarista uskomattomasti imusarjan alle piilotettuna, että saa repiä irti laturia ja kammeta imusarjaa apinan raivolla ja silti meinaa usko loppua siihen, että pystyykö sen saamaan sieltä irti. Toki premium-saksalaisesta myös jätetään lämpömittari pois, jotta vian käyttäjät huomaa vasta kasvaneena kulutuksena tai (diesel-)auton herjatessa tukkeutuvasta hiukkassuodattimesta...
9-5:ssa voi sentään vaihtaa pelkän termarin ja kotelokin on siinä koneen päällä tyrkyllä. Noissa vähän tuoreemmissa premium-saksalaisissahan ne on semmoisia muoviin koteloituja belsebuubin systeemeitä jonnekin imusarjojen ja ahtimen putkien ja muitten taakse ja alle tungettuna yhdistettynä premium-valmistajan kustannussäästö- ja voitonmaksimointitavoitteisiin, joten ne ovat autonvalmistajalle halpoja ja autonomistajalle lyhytikäisiä.
E
9-5:ssa voi sentään vaihtaa pelkän termarin ja kotelokin on siinä koneen päällä tyrkyllä. Noissa vähän tuoreemmissa premium-saksalaisissahan ne on semmoisia muoviin koteloituja belsebuubin systeemeitä jonnekin imusarjojen ja ahtimen putkien ja muitten taakse ja alle tungettuna yhdistettynä premium-valmistajan kustannussäästö- ja voitonmaksimointitavoitteisiin, joten ne ovat autonvalmistajalle halpoja ja autonomistajalle lyhytikäisiä.
E