Nykiminen täyskaasulla

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Nykiminen täyskaasulla

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Kirjoittelen oman tarinani tähän..

Saabi varoitteli vikavalolla ja virhe oli sytytyksessä 1-2 pytyssä. En muistanut milloin tulpat vaihdettu eli paljon ajetut. Siis tulpat vaihtoon.
seuraavana päivänä nyki ohittaessa. Tätä seuraavana päivänä nykiminen pahentui niin että moottorin vikavalo jäi vilkkumaan hetkeksi ja auto kävi tämän ajan vajailla pytyillä.
Tästä sitten sytkäkasetin hankintaan. Vaihto ja sama nykiminen. Vaimon kehoituksesta uusien tulppien ostoon vaikka vika tusin siinä on.
Pari päivää vanhat tulpat pois, uudet tilalle vanhan sytkäkasetin kanssa ja nykiminen poisaa. Tarkemmin syynättynä yhden tulpan eriste halki kolmella pitkittäisellä halkeamalla..

Nyt on sit ylimääräinen sytkäkasetti hyllyllä..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Nykiminen täyskaasulla

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Eikös se mennyt niin, että kasetti ja tulpat pitäisi aina vaihtaa molemmat samalla kertaa? Voivat muuten rikkoa toisensa.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nykiminen täyskaasulla

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Tässä tapauksessa ei ollut muuta kuin mekaaninen vika uudessa tulpassa. Toisen uuden tulpan jälkeen kaikki osat pelaa. Viat vaan viittasi niin sytkäkasettiin että tuli turhaan hankittua uusi. Vaimo vielä ehdotti että olisiko vain uusi tulppa rikki... ;)
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
pjy
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 22:56
Paikkakunta: Lohja

Re: Nykiminen täyskaasulla

Viesti Kirjoittaja pjy »

Saabatti kirjoitti:Eikös se mennyt niin, että kasetti ja tulpat pitäisi aina vaihtaa molemmat samalla kertaa? Voivat muuten rikkoa toisensa.
Aika kalliiksi tulee, jos joutuu kasetin vaihtaa samalla kuin tulpatkin. :lol:
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Nykiminen täyskaasulla

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

No niin no, muotoilin ehkä vähän huonosti :D
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nykiminen täyskaasulla

Viesti Kirjoittaja Rafu »

No, nyt näyttää kuitenkin siltä että matkassa oli enemmänkin huooa tuuria. Vanha kasetti sytytteli sitten kuitenkin seuraavana päivänä vikavaloa pytyistä 1 ja 2 eli se alkuperäinen fcod 4882. Uusi kasetti pellin alle ja sillä menty nyt neljä päivää ilman vikoja. Vaimo tuumaili että viikon jälkeen voi luottaa että ongelma poistui.

Alunperin vika siis oli vanhassa DI boksissa, sitten uuden boksin kanssa Tuli uusi viallinen tulppa. Nyt vaihdettuna taas uusi DI takaisin ja toinen setti tulppia ja nyt näyttää ongelma poistuneen. Hämäääv tapahtumasarja, eipä tainnut DI tullakkaan hankittua turhaan.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Vastaa Viestiin