Tehoja uupuu, lamdba 0, vikakoodi P0134
Tehoja uupuu, lamdba 0, vikakoodi P0134
Tehoja uupuu, SIDin lamdba-arvo 0, OBD löytää koodin P0134. Menikö lambdan vaihtamiseksi? Autolla ajettu 272 tkm, lambda joskus vaihdettu (edellinen omistaja) ja on Bosch.
Viinasofta vihreillä suuttimilla (vesa67), uusi 3.7c kasetti ja tulpat, uusi immu, Ad85 848, Amul 291, mAir seuraa mReqiä, mutta ei tahdo nousta kuin 600:aan?
Viinasofta vihreillä suuttimilla (vesa67), uusi 3.7c kasetti ja tulpat, uusi immu, Ad85 848, Amul 291, mAir seuraa mReqiä, mutta ei tahdo nousta kuin 600:aan?
uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
Re: Tehoja uupuu, lamdba 0, vikakoodi P0134
Itsellä sama ongelma.
Torstaina sain viinasoftan (vesa67). Immu on uusi ja sytkäkasetti tuli myös vaihdettua.
Eli tuo P0134 tulee tauluun ja softa rajoittaa kait menoa itsesuojeluna kun lambda ei anna dataa moottorinohjaukselle? (vääntö tais olla max 150Nm).
Lambda arvo pyöreät nolla. Ecun vikakoodien nollauksella lambda herää takaisin eloon ja kaikki toimii normaalisti, tehot on tallessa ja arvot muutenkin OK. Huomannut että silloin kun vika on päällä niin se tulee "heti" startin jälkeen eli lambda ei herää henkiin.
Taitaa tosiaan anturi olla entinen ellei jollai muulla ole parempaa tietoa?
Torstaina sain viinasoftan (vesa67). Immu on uusi ja sytkäkasetti tuli myös vaihdettua.
Eli tuo P0134 tulee tauluun ja softa rajoittaa kait menoa itsesuojeluna kun lambda ei anna dataa moottorinohjaukselle? (vääntö tais olla max 150Nm).
Lambda arvo pyöreät nolla. Ecun vikakoodien nollauksella lambda herää takaisin eloon ja kaikki toimii normaalisti, tehot on tallessa ja arvot muutenkin OK. Huomannut että silloin kun vika on päällä niin se tulee "heti" startin jälkeen eli lambda ei herää henkiin.
Taitaa tosiaan anturi olla entinen ellei jollai muulla ole parempaa tietoa?
Re: Tehoja uupuu, lamdba 0, vikakoodi P0134
Täytynee kans huomenissa kokeilla nollata vikakoodit (sulake 17?) ja jatkaa tilanteen tarkkailua.
uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
Re: Tehoja uupuu, lamdba 0, vikakoodi P0134
Ei antanut maltti peräksi, täyty viellä samontein kokeilla. TOIMI! Taas antaa lambda järkeviä arvoja ja löytyy vetoja aikaisempaan malliin. Täytyy jatka seurantaa. Kiitokset neuvosta Tunttu.
uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
Re: Tehoja uupuu, lamdba 0, vikakoodi P0134
Taitaa olla tekohengitystä tuo nollailu. Itsellä toimii muutaman startin ja sitten taas lykkää vikakoodin ja lambda näyttää nollaa.
WIS:in vikaproseduurin mukaan kun tulkkasin niin ellei katkoksia ole niin anturi menee vaihtoon.
Pitää tutkia huomenna yleismittarilla nuo pinnit läpi ja vaihtaa lambda-anturi ellei vika ole johdotuksissa.
228tkm mittarissa joten taitaa olla todennäköisintä että kilsat on tullut lambda-anturille täyteen.
Täällä myös juttua tästä ongelmasta ja vahvasti näyttää siltä että anturivikaan tuo yleisesti viittaa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 9788&hilit
WIS:in vikaproseduurin mukaan kun tulkkasin niin ellei katkoksia ole niin anturi menee vaihtoon.
Pitää tutkia huomenna yleismittarilla nuo pinnit läpi ja vaihtaa lambda-anturi ellei vika ole johdotuksissa.
228tkm mittarissa joten taitaa olla todennäköisintä että kilsat on tullut lambda-anturille täyteen.
Täällä myös juttua tästä ongelmasta ja vahvasti näyttää siltä että anturivikaan tuo yleisesti viittaa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 9788&hilit
Re: Tehoja uupuu, lamdba 0, vikakoodi P0134
Joo kaksi syytä tulee mieleen, vanhentunut lambda ja noiden vuosimallien johtosarjaongelma kutistusliitoksen J16 suhteen. Liitos halvempi fiksata mutta ei se lambdan hankinta hukkaan mene. Ja uudempien (kaksilambdaisten) vuosimallien etulambdaa voi myös käyttää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Tehoja uupuu, lamdba 0, vikakoodi P0134
Eräässä 9-5 -00:ssa tuli toistuvasti vikakoodia P0134. Useimmilla ajokerroilla ei säätö mennyt lainkaan closed loopiin, mutta toisinaan saattoi toimia OK. Lambdan signaalijännite lambdan liittimestä yleismittarilla mitattuna tai Techillä katsottuna oli pysyvästi 0,45 V tai liikkui siitä vain hiukan. Virrankatkaisun jälkeenkin jännite jäi 0,45 V, vaikka ilmeisesti pitäisi mennä nollaan.
Toisinaan kakkoslambdan jännite näytti eräänlaiselta peilikuvalta ykköseen nähden.
Lambdojen signaalimaadoituksen haaroituksen Trionic-liittimen tyvessä (J16) muuttaminen puristusliitoksesta juotosliitokseksi toi ainakin merkittävästi selkeyttä lambdasignaalin käyttäytymiseen ja lambdasignaalin huippuarvo nousi ensimmäistä kertaa yli 0,8 V. Tapaus on sen verran tuore, että vielä pitää vähän seurata, mutta ei ole vikakoodi enää parissa viikossa uusiutunut. Tätä ennen ongelmaa oli merkkiliikkeessä "korjattu" tuhannella eurolla. Pari lambdanvaihtoa ja vianselvitystä.
Miten tuota J16:ta pitäisi mitata, jotta viallisen liitoksen saisi tunnistettua? Yleismittarin piippari osoitti johtavuutta lambdojen liittimen signaalimaan pinneistä Trionic-liittimen vastaan pinniin, eikä ainakaan mittaushetkellä näkynyt isompaa vastusta kuin esim. lambdasignaalin pinnien välillä.
Kuvia J16:n juotoksesta Saabnetin galleriassa:
http://www.saabnet.com/tsn/members/gall ... w&id=20074
Toisinaan kakkoslambdan jännite näytti eräänlaiselta peilikuvalta ykköseen nähden.
Lambdojen signaalimaadoituksen haaroituksen Trionic-liittimen tyvessä (J16) muuttaminen puristusliitoksesta juotosliitokseksi toi ainakin merkittävästi selkeyttä lambdasignaalin käyttäytymiseen ja lambdasignaalin huippuarvo nousi ensimmäistä kertaa yli 0,8 V. Tapaus on sen verran tuore, että vielä pitää vähän seurata, mutta ei ole vikakoodi enää parissa viikossa uusiutunut. Tätä ennen ongelmaa oli merkkiliikkeessä "korjattu" tuhannella eurolla. Pari lambdanvaihtoa ja vianselvitystä.
Miten tuota J16:ta pitäisi mitata, jotta viallisen liitoksen saisi tunnistettua? Yleismittarin piippari osoitti johtavuutta lambdojen liittimen signaalimaan pinneistä Trionic-liittimen vastaan pinniin, eikä ainakaan mittaushetkellä näkynyt isompaa vastusta kuin esim. lambdasignaalin pinnien välillä.
Kuvia J16:n juotoksesta Saabnetin galleriassa:
http://www.saabnet.com/tsn/members/gall ... w&id=20074
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tehoja uupuu, lamdba 0, vikakoodi P0134
Kerran olen saanut yleismittariin kiinni sen tilanteen jossa J16 ei johda kunnolla. Siksipä helpointa melkein lienee hoitaa toi liitos kuntoon ensin ja todeta seurannalla oliko lambdassa mitään vikaa. Ei tarvitse kun ecun liitin irrottaa ja laittaa takaisin niin vika voi olla viikkoja tai kuukausia poissa, sen verran ilmeisesti saa johtosarja liikunta siinä toimenpiteessä.
Vastaavia vuosien kalliita vianmetsästystarinoita tulee asiakkailta vastaan ja itsekin meni hetki ennenkuin tajusin missä kummitukset luuraa.
Vastaavia vuosien kalliita vianmetsästystarinoita tulee asiakkailta vastaan ja itsekin meni hetki ennenkuin tajusin missä kummitukset luuraa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Tehoja uupuu, lamdba 0, vikakoodi P0134
Päivitystä omalle kohdalle. Äskettäin irroitin tuon ecun liittimen ja kolvasin sen J16 liitoksen. Ekalls startilla sama ongelma eli Fcod 308. Ecun nollauksella lambda heräsi taas henkiin. Eli anturi menee vaihtoon.
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
Edit: Kohta viikko ajettu uudella Orggis Lambdalla eikä vikakoodeja.
Huomasin ainakin sen, että Lambdan herääminen nopeutui huomattavasti varsinkin lämpimällä koneella. Vanhalla kesti saada arvoa tolkuttoman kauan vaikka kone käyntilämpöisenä starttasi.
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
Edit: Kohta viikko ajettu uudella Orggis Lambdalla eikä vikakoodeja.
Huomasin ainakin sen, että Lambdan herääminen nopeutui huomattavasti varsinkin lämpimällä koneella. Vanhalla kesti saada arvoa tolkuttoman kauan vaikka kone käyntilämpöisenä starttasi.
Viimeksi muokannut Tunttu, Pe Huhti 29, 2016 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tehoja uupuu, lamdba 0, vikakoodi P0134
Ilmeisesti Vesa puhuu minun oireilleesta Aerostani. Lisäksi aina, kun ongelmat ilmenivät lambda-arvo pomppasi -> 2500. Lisäksi, jos vika pysyi pidempään päällä niin amul nousi myös maksiminäyttämään. Soppaa tuli niin paljon, että meinasi tyhjäkäynnillä tukehtua. Kolvauksen jälkeen nyt kuitenkin vuoden verran lähes huoletonta ajoa.
#6057
9-5 Aero -09
ex: 9-5 Aero -06, 9-5 Aero -02, 9-3 TTiD Aero SC -08, 9-5 2.0t -05, 9-3 2.0t -99
9-5 Aero -09
ex: 9-5 Aero -06, 9-5 Aero -02, 9-3 TTiD Aero SC -08, 9-5 2.0t -05, 9-3 2.0t -99
Re: Tehoja uupuu, lamdba 0, vikakoodi P0134
Onko tämä joku tietty vuosimalliongelma vai ihan yleisesti OG
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Tehoja uupuu, lamdba 0, vikakoodi P0134
Nyt seitsemän vuoden jälkeen J16-korjauksesta rohkenen sanoa että tuli kuntoon, ei ole vika uusiutunut korjauksen jälkeen kertaakaan.jus kirjoitti: ↑Su Huhti 17, 2016 12:04Lambdojen signaalimaadoituksen haaroituksen Trionic-liittimen tyvessä (J16) muuttaminen puristusliitoksesta juotosliitokseksi toi ainakin merkittävästi selkeyttä lambdasignaalin käyttäytymiseen ja lambdasignaalin huippuarvo nousi ensimmäistä kertaa yli 0,8 V. Tapaus on sen verran tuore, että vielä pitää vähän seurata, mutta ei ole vikakoodi enää parissa viikossa uusiutunut. Tätä ennen ongelmaa oli merkkiliikkeessä "korjattu" tuhannella eurolla. Pari lambdanvaihtoa ja vianselvitystä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tehoja uupuu, lamdba 0, vikakoodi P0134
Lukuisia eri lambda- ja pari kassuvikakoodiakin tuli 1½ vuoden seisonnan jälkeen. Kokeilin toistakin lambdaa, mutta ei auttanut - toisaalta vikakoodi tuli vain ehkä kerran päivässä, kun sen aina nollasi heti. J16:n juottamisen jälkeen ei ole nyt viikkoon tullut mitään koodeja.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Tehoja uupuu, lamdba 0, vikakoodi P0134
Tämä on yksi syistä miksi en liitä yhtään mitään ikinä autossa puristusliittimillä, en edes 12VDC linjoilla puhumattakaan lambdan matalajännitesignaalista.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866