Co liian korkea 2.0 vm2001

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
abel
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 08:23

Co liian korkea 2.0 vm2001

Viesti Kirjoittaja abel »

paras "veto" oli 0.45.. Siis kierroksilla.. Muuten pyöri vähän 0.6 alapuolella.. Kaikki muut arvot kunnossa?

Ajeltu pappamaisesti 98:lla, vaikka softattu etanolikäyttöön. Uudet tulpat ja ilmanputsarin filtteri. Pakosarjasta pultti poikki.

Kuumia vinkkejä, miten saisi rajoihin? Aattelin et tankkaisin 85 ja pakoputken korjauspastaa pakosarjan juureen tiivisteeksi.

Autolla takana 417000 km, ja olisin henkisesti valmis vielä yhden vuoden tai ainakin vuoden puolikkaan ajelemaan tällä.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Co liian korkea 2.0 vm2001

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Katalysaattorin tehtävä on muuttaa CO -> CO2.. Joten saattaa olla niin, että katalysaattori on vainaa kun kerta kaikki muut arvot ovat kunnossa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
abel
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 08:23

Re: Co liian korkea 2.0 vm2001

Viesti Kirjoittaja abel »

Lainausko joku kattia päästömittauksen ajaksi turun seudulla?
JohnJocke
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 18:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Co liian korkea 2.0 vm2001

Viesti Kirjoittaja JohnJocke »

Vaikka muut arvot olivatkin "ok", niin kannattaisi silti katsoa open sidistä Amul ja Ad85 arvo.
9-3 SS 2.2 TiD -03 stage 1 + EGR OFF (143 hv / 360 nm)
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Co liian korkea 2.0 vm2001

Viesti Kirjoittaja puu »

Jos Tampereelle jaksat ajella, saat lainarenkaat katsastukseen. Eivät ole vanteilla.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
abel
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 08:23

Re: Co liian korkea 2.0 vm2001

Viesti Kirjoittaja abel »

ad ja amul85
Katson kun starttaa auton, paljonko pitäisi olla? Ja mitä nämä muuten ovat?
JohnJocke
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 18:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Co liian korkea 2.0 vm2001

Viesti Kirjoittaja JohnJocke »

Amul on kertautuva sopeutus ja kertoo, onko ECU joutunut rikastamaan/laihentamaan seosta. Hyvät arvot on lähellä nollaa ja +-500 on vielä ok.

Ad85 kertoo, paljonko ECU on tunnistanut etanolin seossuhteeksi. Bensalla pitäisi siis näyttää n. 0-100 arvoja (etanolilla lähellä 850), jos kaikki on kunnossa.

Etsi-napilla löytyy kyllä todella paljon tietoa näistä parametreista...
9-3 SS 2.2 TiD -03 stage 1 + EGR OFF (143 hv / 360 nm)
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
abel
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 08:23

Re: Co liian korkea 2.0 vm2001

Viesti Kirjoittaja abel »

Etsi-napilla löytyy kyllä todella paljon tietoa näistä parametreista...
Tänks.
Normaalisti tuota etsi-nappulaa tulee käytettyä mutta puhelimen kanssa se on jostain syystä todella hankalaa.
abel
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 08:23

Re: Co liian korkea 2.0 vm2001

Viesti Kirjoittaja abel »

Hylkyhän sieltä odotetusti tuli.. Open sid ei anna mulle noita arvoja.

Katsuri veikkas Ekaa lamdaa, joka huijaa. Odb:stä ei virheitä.

Mutts sitten kun sitä tutkittiin tarkemmin ni katissa näkyy hitsisaumaa? Tältä foorumilta pirssi ostettu pari vuotta sitten ja senkin jälkeen päästöjä otettu ellei sitten "väärällä" kilvellä..

Miksi kukaan avaisi kattia?
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Co liian korkea 2.0 vm2001

Viesti Kirjoittaja Kupari »

abel kirjoitti:Miksi kukaan avaisi kattia?
Jotkut ovat noista vanhoista tukkeutuneista kateista poistaneet sisuskalut ja laittaneet putkea tilalle tai tehonnoston takia alkanu muuten katti ahistaa eikä varaa isompaan tai racekattiin.
Eli onko siellä edes kattia vai pelkät kuoret?
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
abel
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 08:23

Re: Co liian korkea 2.0 vm2001

Viesti Kirjoittaja abel »

onko kattia
Mites sen saa selville :)

Muut arvot kunnossa, häkä 045-052
abel
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 08:23

Re: Co liian korkea 2.0 vm2001

Viesti Kirjoittaja abel »

Mitä tulee tehonnostoon... Niin itse näin nokkelammaksi kikaksi tuon etanolisoftauksen..
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Co liian korkea 2.0 vm2001

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kattia voisi tähystää lambda-anturin reiästä? Lambda-anturin voisi vaihtaa ja viinat tankkiin. Meneekö sitten päästöarvoihin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Co liian korkea 2.0 vm2001

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Mertmin ohjeet hyvät.
Huonolla katilla bensalla vaikea saada rajoihin, etanolilla lienee helpompi saada arvoa alas, mulla ei kokemusta viinavehkeistä.

Muuten, ihan sama millä polttoaineella virittää niin ei saa niitä tehoja ulos jos katti eli pakoputkiston osa on osittain tai kokonaan tukossa. Ilman kattia pakokaasut kulkee mutta bensalla päästöt puissa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
abel
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 08:23

Re: Co liian korkea 2.0 vm2001

Viesti Kirjoittaja abel »

Joo, täytyy jostain etsiä toinen lamda ja kokeilla sillä ja etanolilla. Onneks on lähes täys tankki ysikasia ja onneks oli mukava katsuri kun antoi kuukauden ajoaikaa.

Olisko se liuos sellainen et 98 plus masinolia paljon vai ihan vaan E85?

Muuten, auto bongattu foorumin kautta ja siis ostettu edellis tammikuussa. Mukaan annettiin pakokaasupäästölappu. Tämän kanssa sitten konttorille ja leimahan sieltä, tietysti. Sen verran kiertolainen auto että oli ensin faijalla ja nyt vajaan vuoden ollut mulla.

Mutta, tehtäiskö jatkossa sellainen herrasmiessääntö, että jos täältä ostetaan auto, niin kerrotaan rehellisesti, jos ollaan sörkitty esim. niinkin yksinkertaista kikkaretta ku kattia. Tai sitten vakio kirjekuori tulemaan kerran vuodessa, jossa rekkariin täsmäävät päästöarvot ;)

Nimittäin muistaakseni moottorinkuva -valo oli syttynyt 30 km kaupanteon jälkeen ja mun etanolisoftaaja teki siihen jonkun ohituksen. Valo sammui aina parin käynnistyksen ajaksi akun kenkää raottamalla, myyjä ei tiennyt asiasta mitään... juu ei varmaan... Sanoisin että aika kusipäistä touhua auton myyjältä, jos on tiennyt.

Jos se katti on tyhjennetty, niin auttaako pelkkä uusi lamda ja viinalitkut vai pitääkö jostain romikselta kähjätä uusi käytetty katti myöskin? Ja mitä mieltä sen rikkinäisen pakosarjan pultin ymäristön tiivistämisestä? käsittääkseni sekin saattaa aiheuttaa häkää?
Vastaa Viestiin