Huohotus-, imusihti ym. tyyppiongelmat 2.0 vs 2.3

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Sämst Av Alla Bilar
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 19:43

Huohotus-, imusihti ym. tyyppiongelmat 2.0 vs 2.3

Viesti Kirjoittaja Sämst Av Alla Bilar »

Onkohan 2.0 ja 2.3 -litraisten moottoreiden kestävyydessä eroja noiden tyyppiongelmien suhteen?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Huohotus-, imusihti ym. tyyppiongelmat 2.0 vs 2.3

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei riipu iskutilavuudesta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
juntti
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 16:27

Re: Huohotus-, imusihti ym. tyyppiongelmat 2.0 vs 2.3

Viesti Kirjoittaja juntti »

Omien hyvin epätieteellisten havaintojen ja kokemusten perusteella 2.3 moottori ja 30W kuumapään öljyt on osallisina näissä ongelmissa aika suurella prosentilla.
Saappipappi
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36

Re: Huohotus-, imusihti ym. tyyppiongelmat 2.0 vs 2.3

Viesti Kirjoittaja Saappipappi »

Riippuu tosipaljon huolto-väleistä. Mulla 98vm 250tkm nyt vieläkin alkuperäinen huohoutin, hyvin pelittää eikä edes reikiä letkuissa.
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR (EXä)
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Huohotus-, imusihti ym. tyyppiongelmat 2.0 vs 2.3

Viesti Kirjoittaja Termos »

vesa67 kirjoitti:Ei riipu iskutilavuudesta.
Eipä niin, käytännössä identtiset koneet kyseessä.

Vois heittää kysymyksen, että mikä on se ero kolmen desin iskutilavuudessa, jonka perusteella paremmuus voitais ratkaista :?:

Moottorin Akilleen kantapää, eli alkuperäinen huohotinjärjestelmä? Noh, se on sama 2,0/2,3. Päivityspaketit on myös identtiset.
Turbo, eli surullisenkuuluisa Garrett GT17? Noh, se on sama 2,0/2,3 -perusmalleissa.
Viritysaste, noh, löytyy 170Hv 2,3 ja 185Hv 2,0. Molemmissa Garrett GT17.
Viritysasteesta päädytäänkin siihen, että kaikissa tehtaalta tulleissa 2,0/2,3 femmoissa on Trionic 7.
Samat bensapumput, samat sytytyskasetit, samat ilmamassamittarit jne.

Iskusuhde 2,0/2,3 -moottoreilla on toki hivenen erilainen, mutta tuskin senkään perusteella paremmuutta voidaan ratkaista :roll:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin