9-5 Aero 2007 ei kulje...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
JOMAME
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: La Marras 21, 2009 15:09
Paikkakunta: Kanta-Häme

9-5 Aero 2007 ei kulje...

Viesti Kirjoittaja JOMAME »

Otsikon kulkine hankinnassa...koeajolla ei mielestäni oikein kulje...Ahtomittari ei nouse kuin klo.12...ehkä hieman yli,onko normaalia???Jotenkin oli muutenkin kulku/vääntöpuoli kateissa....ei vikavaloja tms...Kallista??Pelottaa hankkia...170tkm ajettu ja huollot ok...ei nykimisiä tms...
Saab 9-5 Aero 2007

Jäsen 5390
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 9-5 Aero 2007 ei kulje...

Viesti Kirjoittaja karg »

Tämä Saab nakutti kovaa tahtia kun kone lämpeni hiukan, jolloin mReq painettiin alas. Lisäksi ahtoputken tiiviste puuttui ja ahtoputki oli muutenkin löysällä jonkun asentajan jäljiltä. Alkuperäinen DI-kasetti oli sippi. Koneesta löytyi myös väärät tulpat. Uusi kasetti ja ahtoputken tiiviste löytyi Vähämaan Autopalvelusta Hyvinkäältä suoraan hyllystä ja tulppia oli tallissa varalla. Hyvin lähti kulkemaan ja toki pistin vielä Biopower-softan vakion tilalle.
JOMAME
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: La Marras 21, 2009 15:09
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: 9-5 Aero 2007 ei kulje...

Viesti Kirjoittaja JOMAME »

:D :D :D :saab: :roll:
Saab 9-5 Aero 2007

Jäsen 5390
nimismies
"Turbo"
Viestit: 246
Liittynyt: Su Marras 22, 2009 11:09
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-5 Aero 2007 ei kulje...

Viesti Kirjoittaja nimismies »

karg kirjoitti:Tämä Saab nakutti kovaa tahtia kun kone lämpeni hiukan, jolloin mReq painettiin alas. Lisäksi ahtoputken tiiviste puuttui ja ahtoputki oli muutenkin löysällä jonkun asentajan jäljiltä. Alkuperäinen DI-kasetti oli sippi. Koneesta löytyi myös väärät tulpat. Uusi kasetti ja ahtoputken tiiviste löytyi Vähämaan Autopalvelusta Hyvinkäältä suoraan hyllystä ja tulppia oli tallissa varalla. Hyvin lähti kulkemaan ja toki pistin vielä Biopower-softan vakion tilalle.
Mistä löytyisi selkeä ohje tuon ahtoputken kiinnittämiseen turboon tai voiko joku vääntää rautalangasta? Pari kertaa olen kokeillut ja tuntuu vuotavan. Uusi tiiviste on vaihdettu kyllä väliin.
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 9-5 Aero 2007 ei kulje...

Viesti Kirjoittaja karg »

Tarkotin tossa sitä muoviputkea mikä tulee kaasuläppäkotelon päälle kiinni klemmarilla ja siihen väliin tulee tiivisteeksi suht iso o-rengas.
Jzo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 16:37

Re: 9-5 Aero 2007 ei kulje...

Viesti Kirjoittaja Jzo »

Tämän imukobran kiinnityksen turboon ratkaisin itse siten, että menin auton alle makaamaan ja käsin tukemaan laipat kohtisuoraan vastakkain ja pitämään kobrasta kiinni samalla kun apumies väänsi yläpuolelta pannan kiristävän mutterin kiinni. Tämän jälkeen puhalluskoe turbon suntaan nurinpäin käännetystä kumihaitarista ( immun ja kobran välinen kumiputki) varmistukseksi.

On kyllä onneton kiristyssysteemi tuo kieltämättä. Mutta saa senkin pitämään kun on 4 kättä hommassa ja keskittyy hommaan riittävästi.
Vastaa Viestiin