-98 2.3t nakuttaa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

-98 2.3t nakuttaa

Viesti Kirjoittaja tuomas »

-98 2.3t femma nakuttaa techin mukaan hirveästi. 5 minuutin ajolla sai tasaisesti 3700 nakua per sylinteri.

Tulpat ovat hyvin valkoiset siitä elektrodin ylle tulevasta kaaresta, muuten todella nokiset.

Tuntuu ettei autossa muutenkaan ole tehot tallella. Kierroksilla sitten tuntuu liikkuvan jo jotenkin, mutta alavääntö on ihan kateissa.

Sytystyskasetteja on vaihdeltu ja vika ei tunnu olevan niissä. Alipaineletkutkin tuntuu olevan ehjät.

Olisiko mahdollisesti alkuperäinen lambda syypää? Mitään vikakoodeja auto ei anna.

-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
raimsshi
"Aero"
Viestit: 379
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: -98 2.3t nakuttaa

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

Onko maajohto termarikotelon kannessa kunnolla kiinni?
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: -98 2.3t nakuttaa

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ensimmäiseksi on kysyttävä että mitkä tulpat siellä on? Jos vastaus on jotain muuta kuin NGK niin ensimmäiseksi ne vaihtoon ja oikeat tulpat tilalle. Oikeat perustulpat riippuen vähän moottorista ja mallivuodesta ovat:

NGK BCPR7ES-11
NGK BCPR6ES-11
NGK PFR6H-10

Noita 7-lämpöarvon tulppia voi kuitenkin käyttää kaikissa 2,0 ja 2,3 litraisissa og9-5:ssa perustulppana.

Sitten ilmämassamittari, kokeiluun varmasti ehjä jos ei ole hiljattain vaihdettu. Entäs bensapumppu, koska se on vaihdettu?

Valkoiset tulpat tarkoittavat sitä että moottori käy laihalla ja siksi niitä nakutuksia tulee.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: -98 2.3t nakuttaa

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Äsken kävi sama ilmiö meidän femmalla kun saatiin se isomman remontin jälkeen nippuun ja unohtui kiinnittää imuputki kunnolla kaasuläppään. Testiajolla heitti misfireä ja lopulta kotitien päässä imuputki pompsahti kuuluvasti kokonaan paikaltaan ja auto sammui nätisti siihen. :)
Käynnistyi kuitenkin ja pysyi kierroksilla käynnissä, joten rullattiin takaisin pihaan ja laitettiin putken klemmari kiinni, sen jälkeen ei tullut enää missiä eikä vikakoodeja vaikka tehtiin pidempikin lenkki.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Re: -98 2.3t nakuttaa

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Pakari kirjoitti:Ensimmäiseksi on kysyttävä että mitkä tulpat siellä on? Jos vastaus on jotain muuta kuin NGK niin ensimmäiseksi ne vaihtoon ja oikeat tulpat tilalle. Oikeat perustulpat riippuen vähän moottorista ja mallivuodesta ovat:

NGK BCPR7ES-11
NGK BCPR6ES-11
NGK PFR6H-10

Noita 7-lämpöarvon tulppia voi kuitenkin käyttää kaikissa 2,0 ja 2,3 litraisissa og9-5:ssa perustulppana.

Sitten ilmämassamittari, kokeiluun varmasti ehjä jos ei ole hiljattain vaihdettu. Entäs bensapumppu, koska se on vaihdettu?

Valkoiset tulpat tarkoittavat sitä että moottori käy laihalla ja siksi niitä nakutuksia tulee.

Oikeast NGK tulpat siellä on ja niitäkin on vaihdeltu jo monesti.

Ilmamassamittari vaihdettiin ehjään ja bensapumppukin on hiljattain vaihdettu (ehkä 20tkm sitten)

Bensapuolelle minäkin tässä kallistuisin, pitää vaihtaa bensansuodatin noin ensialkuun. Ja tuo mainittu maajohto termarikotelon nurkilta, kun vaihdettiin termari siihen vastaikään.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Re: -98 2.3t nakuttaa

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Vika löytyi; ennen IC:tä oleva kumimutka oli porsinut klemmarin vierestä.

Hieman varmaan seokset metässä. Nyt vaan pelätään että mitä vahinkoa tuo on saanut koneelle.

-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Vastaa Viestiin