-98 2.3t femma nakuttaa techin mukaan hirveästi. 5 minuutin ajolla sai tasaisesti 3700 nakua per sylinteri.
Tulpat ovat hyvin valkoiset siitä elektrodin ylle tulevasta kaaresta, muuten todella nokiset.
Tuntuu ettei autossa muutenkaan ole tehot tallella. Kierroksilla sitten tuntuu liikkuvan jo jotenkin, mutta alavääntö on ihan kateissa.
Sytystyskasetteja on vaihdeltu ja vika ei tunnu olevan niissä. Alipaineletkutkin tuntuu olevan ehjät.
Olisiko mahdollisesti alkuperäinen lambda syypää? Mitään vikakoodeja auto ei anna.
-tuomas
-98 2.3t nakuttaa
-98 2.3t nakuttaa
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: -98 2.3t nakuttaa
Onko maajohto termarikotelon kannessa kunnolla kiinni?
Re: -98 2.3t nakuttaa
Ensimmäiseksi on kysyttävä että mitkä tulpat siellä on? Jos vastaus on jotain muuta kuin NGK niin ensimmäiseksi ne vaihtoon ja oikeat tulpat tilalle. Oikeat perustulpat riippuen vähän moottorista ja mallivuodesta ovat:
NGK BCPR7ES-11
NGK BCPR6ES-11
NGK PFR6H-10
Noita 7-lämpöarvon tulppia voi kuitenkin käyttää kaikissa 2,0 ja 2,3 litraisissa og9-5:ssa perustulppana.
Sitten ilmämassamittari, kokeiluun varmasti ehjä jos ei ole hiljattain vaihdettu. Entäs bensapumppu, koska se on vaihdettu?
Valkoiset tulpat tarkoittavat sitä että moottori käy laihalla ja siksi niitä nakutuksia tulee.
NGK BCPR7ES-11
NGK BCPR6ES-11
NGK PFR6H-10
Noita 7-lämpöarvon tulppia voi kuitenkin käyttää kaikissa 2,0 ja 2,3 litraisissa og9-5:ssa perustulppana.
Sitten ilmämassamittari, kokeiluun varmasti ehjä jos ei ole hiljattain vaihdettu. Entäs bensapumppu, koska se on vaihdettu?
Valkoiset tulpat tarkoittavat sitä että moottori käy laihalla ja siksi niitä nakutuksia tulee.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: -98 2.3t nakuttaa
Äsken kävi sama ilmiö meidän femmalla kun saatiin se isomman remontin jälkeen nippuun ja unohtui kiinnittää imuputki kunnolla kaasuläppään. Testiajolla heitti misfireä ja lopulta kotitien päässä imuputki pompsahti kuuluvasti kokonaan paikaltaan ja auto sammui nätisti siihen. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Käynnistyi kuitenkin ja pysyi kierroksilla käynnissä, joten rullattiin takaisin pihaan ja laitettiin putken klemmari kiinni, sen jälkeen ei tullut enää missiä eikä vikakoodeja vaikka tehtiin pidempikin lenkki.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Käynnistyi kuitenkin ja pysyi kierroksilla käynnissä, joten rullattiin takaisin pihaan ja laitettiin putken klemmari kiinni, sen jälkeen ei tullut enää missiä eikä vikakoodeja vaikka tehtiin pidempikin lenkki.
Re: -98 2.3t nakuttaa
Pakari kirjoitti:Ensimmäiseksi on kysyttävä että mitkä tulpat siellä on? Jos vastaus on jotain muuta kuin NGK niin ensimmäiseksi ne vaihtoon ja oikeat tulpat tilalle. Oikeat perustulpat riippuen vähän moottorista ja mallivuodesta ovat:
NGK BCPR7ES-11
NGK BCPR6ES-11
NGK PFR6H-10
Noita 7-lämpöarvon tulppia voi kuitenkin käyttää kaikissa 2,0 ja 2,3 litraisissa og9-5:ssa perustulppana.
Sitten ilmämassamittari, kokeiluun varmasti ehjä jos ei ole hiljattain vaihdettu. Entäs bensapumppu, koska se on vaihdettu?
Valkoiset tulpat tarkoittavat sitä että moottori käy laihalla ja siksi niitä nakutuksia tulee.
Oikeast NGK tulpat siellä on ja niitäkin on vaihdeltu jo monesti.
Ilmamassamittari vaihdettiin ehjään ja bensapumppukin on hiljattain vaihdettu (ehkä 20tkm sitten)
Bensapuolelle minäkin tässä kallistuisin, pitää vaihtaa bensansuodatin noin ensialkuun. Ja tuo mainittu maajohto termarikotelon nurkilta, kun vaihdettiin termari siihen vastaikään.
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: -98 2.3t nakuttaa
Vika löytyi; ennen IC:tä oleva kumimutka oli porsinut klemmarin vierestä.
Hieman varmaan seokset metässä. Nyt vaan pelätään että mitä vahinkoa tuo on saanut koneelle.
-tuomas
Hieman varmaan seokset metässä. Nyt vaan pelätään että mitä vahinkoa tuo on saanut koneelle.
-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi