Jouset Aeroon
Jouset Aeroon
Kustannustehokas jousi/iskarikombo mallia Aero haussa. Mistä jouset edullisesti ja onko hyviä vaihtoehtoja iskaripuolelle johon on suositeltu Monroe Reflexejä. Yhtään enempää en kaipaa tontittamista kuin vakiossa.
(Allekirjoituksen autoon)
Olisko jollain laittaa kuvaa Aero farkusta jossa terveet jouset... Alkuun. Vois silmämääräaisesti vertailla omaan.
Nyt mutulla vähän roikkus auton perä kun keulaan vertaa.
Päivitys - illa orkkistuotteet tarjouksessa... olisko edullinen ratkaisu (jouset ja iskarit) tuolta vai ei ... jouset äkkiseltään omaan makuun arvokkaita ..
(Allekirjoituksen autoon)
Olisko jollain laittaa kuvaa Aero farkusta jossa terveet jouset... Alkuun. Vois silmämääräaisesti vertailla omaan.
Nyt mutulla vähän roikkus auton perä kun keulaan vertaa.
Päivitys - illa orkkistuotteet tarjouksessa... olisko edullinen ratkaisu (jouset ja iskarit) tuolta vai ei ... jouset äkkiseltään omaan makuun arvokkaita ..
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Re: Jouset Aeroon
Taitaa olla porukalla jouset ja iskarit hyvässä lyönnissä kun ei kukaan ole vaihtanut, ilmeisestikään.
Oma jousi/iskarikombo osoittautui sitten Nivomat systeemiksi ja sport versioksi. Meni tämän tiedon jälkeen uusiksi ajatukset.
Edelleen vinkkiä korvaavaksi jousi ja iskarikomboksi kuunnellaan.
Ja jos joku viitsii kertoa Nivomat jousista ja sen versioista. Ei vissiin ole pitkäikäinen ???
Oma jousi/iskarikombo osoittautui sitten Nivomat systeemiksi ja sport versioksi. Meni tämän tiedon jälkeen uusiksi ajatukset.
Edelleen vinkkiä korvaavaksi jousi ja iskarikomboksi kuunnellaan.
Ja jos joku viitsii kertoa Nivomat jousista ja sen versioista. Ei vissiin ole pitkäikäinen ???
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Re: Jouset Aeroon
Uudet aerowagonin orkkis takajouset, välilevyt ja bilstein b4 + pölysuojat nin saat korvattua ne lyhytikäiset nivot. Kustannus vajaa 450e. Perä nousee lyssähtäneisiin aeron vakiojousiin ja iskareihin nähden senttejä ja kantavuus palautuu. Todella ryhdikäs loputulos.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Jouset Aeroon
Ainakin välillä sai orggis alustasarjaa jousineen, iskareineen ja vakaajilla kohtuuhintaan. Omaan femmaan ostin sen sarjan ja möin vakaajat pois. Näin tehtynä paketille jäi hintaa noin 450€.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Jouset Aeroon
Kokeilin alunperin Linear-alustaiseen MY07 farkkuun Eibachin jousia + Bilsteinin B8 iskareita, vaihdatin tilalle alkuperäiset Aeron jouset + iskarit muutaman kuukauden ajelun jälkeen.
Nyt on paras ysifemma ajettavuudeltaan/mukavuudeltaan mitä minulla on ollut (kaikkiaan 4 kpl). Mukavuuspainotteinen, silti progressiivinen kovemmassa kyydissä. Ei missään nimessä tönkkö, mutta tukeva.
Eikä tosiaan ollut mikään huima kustannus, taisi tulla jopa edullisemmaksi kuin nuo "laatutarvikkeet". Mut nää lienee niitä kuuluisia makuasioita.
Kuvissa Aeron jousilla ja iskareilla, ajettuna ~15 tkm.
Sivusta >>
Etukulmasta >>
edit: Autossa on myös Powerflexin uretaanipuslat etu- ja takatukivarsissa, uskoisin et vaikuttaa myös tuohon tukevuuteen ajossa.
edit2: Korjattu linkkiä
Nyt on paras ysifemma ajettavuudeltaan/mukavuudeltaan mitä minulla on ollut (kaikkiaan 4 kpl). Mukavuuspainotteinen, silti progressiivinen kovemmassa kyydissä. Ei missään nimessä tönkkö, mutta tukeva.
Eikä tosiaan ollut mikään huima kustannus, taisi tulla jopa edullisemmaksi kuin nuo "laatutarvikkeet". Mut nää lienee niitä kuuluisia makuasioita.
Kuvissa Aeron jousilla ja iskareilla, ajettuna ~15 tkm.
Sivusta >>
Etukulmasta >>
edit: Autossa on myös Powerflexin uretaanipuslat etu- ja takatukivarsissa, uskoisin et vaikuttaa myös tuohon tukevuuteen ajossa.
edit2: Korjattu linkkiä
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Jouset Aeroon
Omaaan my02 Vectoriin laitoin bilstein b12 pro kit:in. Mielestäni erittäin hyvä alusta, ei liian kova. Voi laittaa mitä vaan kyytiin ja auto pysyy stabiilina.
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Re: Jouset Aeroon
Onko muilla kestänyt nuo Monroe Reflex? Kahdesti taisin saada itse uudet takuuseen kun rupesivat takana kolisemaan.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Jouset Aeroon
Mulla on myös bilsteinin b12 joka toimii todella hyvin E-Suomen motareilla, mutta kuoppasilla pikkuteillä pikkasen liian kova.erska kirjoitti:Omaaan my02 Vectoriin laitoin bilstein b12 pro kit:in. Mielestäni erittäin hyvä alusta, ei liian kova. Voi laittaa mitä vaan kyytiin ja auto pysyy stabiilina.
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Re: Jouset Aeroon
Aero Wagoniin laitettiin B4:t ja orkkis jouset taakse. Perä nousi viitisen senttiä. Pois otettujen Monroe Reflexien ikää en tiedä, mutta olivat niin loppu, etteivät enää palauttaneet kun ne käsissä painoi kasaan.j0ne kirjoitti:Onko muilla kestänyt nuo Monroe Reflex? Kahdesti taisin saada itse uudet takuuseen kun rupesivat takana kolisemaan.
#6131
Re: Jouset Aeroon
Oliko Eibachit + Bilsteinin B8 Liian pintakova vai mikä oli ongelma kunnet tykännyt? Itse vaan harkinnut sitä settiä just.kaseva kirjoitti:Kokeilin alunperin Linear-alustaiseen MY07 farkkuun Eibachin jousia + Bilsteinin B8 iskareita, vaihdatin tilalle alkuperäiset Aeron jouset + iskarit muutaman kuukauden ajelun jälkeen.
Nyt on paras ysifemma ajettavuudeltaan/mukavuudeltaan mitä minulla on ollut (kaikkiaan 4 kpl). Mukavuuspainotteinen, silti progressiivinen kovemmassa kyydissä. Ei missään nimessä tönkkö, mutta tukeva.
Eikä tosiaan ollut mikään huima kustannus, taisi tulla jopa edullisemmaksi kuin nuo "laatutarvikkeet". Mut nää lienee niitä kuuluisia makuasioita.
Kuvissa Aeron jousilla ja iskareilla, ajettuna ~15 tkm.
Sivusta >>
Etukulmasta >>
edit: Autossa on myös Powerflexin uretaanipuslat etu- ja takatukivarsissa, uskoisin et vaikuttaa myös tuohon tukevuuteen ajossa.
edit2: Korjattu linkkiä
Re: Jouset Aeroon
Mistäs sais netistä tilattua ja mihin hintaan?
Saab 9-5 Aero Sedaniin vm 2001, vakio Aero jouset ja iskarit?
Saab 9-5 Aero Sedaniin vm 2001, vakio Aero jouset ja iskarit?
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Jouset Aeroon
Speedpartsilta ainakin löytyy
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Jouset Aeroon
Oli mun makuun ihan tuhottamasti liian pintakova ja tönkkö muutenkin. Radalle varmaan passeli mutta kun pitää ajaa 4000–5000 km kuussa näillä suomalaisilla kantateillä niin ei sitä pompotusta jaksanut.SBZAAB kirjoitti:Oliko Eibachit + Bilsteinin B8 Liian pintakova vai mikä oli ongelma kunnet tykännyt? Itse vaan harkinnut sitä settiä just.
Se oli siis juurikin tuo Bilsteinin B12 Pro -kit, jonka piti myyjän mukaan vastata Saabin omaa sport-alustaa. No eipä ihan.
Jollekin foorumilaiselle sen myin kun tuli sopivasti puheeksi, että hän oli sellaista vailla ja minä olin jo päättänyt vaihdattaa tilalle alkuperäiset Aeron osat. En tiedä liekö ollut tyytyväinen, en muista enää nimeä tai nimimerkkiä.
Mut edelleen, nää on makuasioita. Mun käyttöön ja makuun sopii nuo orggis-osat paremmin.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Jouset Aeroon
kaseva kirjoitti:Oli mun makuun ihan tuhottamasti liian pintakova ja tönkkö muutenkin. Radalle varmaan passeli mutta kun pitää ajaa 4000–5000 km kuussa näillä suomalaisilla kantateillä niin ei sitä pompotusta jaksanut.SBZAAB kirjoitti:Oliko Eibachit + Bilsteinin B8 Liian pintakova vai mikä oli ongelma kunnet tykännyt? Itse vaan harkinnut sitä settiä just.
Se oli siis juurikin tuo Bilsteinin B12 Pro -kit, jonka piti myyjän mukaan vastata Saabin omaa sport-alustaa. No eipä ihan.
Jollekin foorumilaiselle sen myin kun tuli sopivasti puheeksi, että hän oli sellaista vailla ja minä olin jo päättänyt vaihdattaa tilalle alkuperäiset Aeron osat. En tiedä liekö ollut tyytyväinen, en muista enää nimeä tai nimimerkkiä.
Mut edelleen, nää on makuasioita. Mun käyttöön ja makuun sopii nuo orggis-osat paremmin.
Joo tiet on paikkapaikon tosi surkeessa kunnossa, omassa kans aeron alusta mutta parhaat päivänsä jo nähnyt ja aika lulla tolla stage kolmosella. Yks vaihtoehto ois tuo GTS:n 30/40 sarja kun kaipaisin madallusta kulkineeseen. Onkos jollain siitä kokemusta??
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 21:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jouset Aeroon
Kyselin Aeron jousia myös omaan autoon, nykyisillä kun on ajettu yli 200 tkm, niin alkavat olla etenkin takapäästä hiukan veltot. Hinta oli n. 100 €/kpl Procarservicellä. Ilmeisesti tämän päivän hintataso on tätä luokkaa, vai oletteko tilanneet jostain muualta?
Miksu,
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01