9-5:sen käyntiin lähteminen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Saapas2016
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11

9-5:sen käyntiin lähteminen

Viesti Kirjoittaja Saapas2016 »

Saab 9-5 2.0t ja kylmänä käynnistymisen hankalaa, startti pitkähkö, kun starttaa käy lörpöttäen ja lämpimänä taas ei meinaa startata ei millään ja saattaa jopa sammua kesken ajon jos ei muista kaasua polkea kunnolla. Sytkä vaihettu ihan vasta kuin myös tulpat. Kierrosten noustessa, puskee mustaa savua ja nytkähtelee.

Toinen onkelma on notta ennen niin lämmin auto vaan viime talvena lämmöt tipahti ajossa nollaan ja vikakoodia pukkas mutta ehti mennä ennen lukua kun käytti kengän irti, lämmöt ei noussu enää puoleen vaikka ennen siihen meni talvellakin hyvällä. Termarin vaihto vähän autto, mutta hitaasti nousi silti, vanha termari testattu kans toimivaksi.

Viisaita neuvoja anyone?
Viimeksi muokannut Pakari, Pe Touko 27, 2016 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikkoa muokattu
Saapas2016
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11

Re: Missähän vika

Viesti Kirjoittaja Saapas2016 »

Mainittakoon vielä että bensapumppu on myöskin vasta vaihettu ja surisee niinku pitää joten siinä ei vikaa.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Missähän vika

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Melko yleinen syy puutumiseen pumpun vaihdon jälkeen on löysällä oleva klemmari, jolloin imupuolen letku pääsee korkkaamaan. Letku notkistuu tankissa pikkuisen, jolloin kuiviltaa tiukalle laitettu klemmari pääsee hieman löystymään.

Onko vaihdettu liikkeessä vai omatoimisesti? Kannattaa kuitenkin ekana tarkistaa tuo letku.

Mitä lämpömittariin tulee, niin moottorin lämpötila-anturi saattaa olla kaput.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Saapas2016
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11

Re: Missähän vika

Viesti Kirjoittaja Saapas2016 »

Itse vaihettu ja pönttö käytetty toistamiseen ylhäällä ihan enstöikseen, klemmarit kiritty ja muutenkin tiirailtu letkut ettei oo reikiä tms. Mitään silmäänpistävää ei löytyny ja pumppu tosiaan pelaa mutta sama meno jatkuu.

Pitääpä katsastaa tuo lämpötila-anturi kans.

Tarkemman tiirailun jälkeen näkyy pakoputkesta tirskahtelevan jotain ruskeaa nestettä koerrosten noustessa, pitänee vielä tiirailla sekin että mitä tuo mahtaa olla. Alkaa olla hakuammuntaa vian etsintä kun ei vikakoodia anna eikä mikään merkkivalo pala. Sid on säröllä, mutta siihen aika-ajoin tulee käynnistäessä teksti josta saa selvää sen verran että 2-transport...
Pee
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Missähän vika

Viesti Kirjoittaja Pee »

Ilmottasko tuo että 2 avainta ohjelmoitu autoon.
2 Transpondr
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Missähän vika

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Jos ei lämpimänä starttaa, niin koitapa lurauttaa kylmää vettä kampuran asentotunnistimen päälle. Jos auttaa, vika on paikallistettu :P.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Missähän vika

Viesti Kirjoittaja Julle »

Ei taida starttaukseen vaikuttaa. Käynnistymiseen kyllä.
9-5 Aero - 00
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7568
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Missähän vika

Viesti Kirjoittaja mestari »

paljonko on paineet jakotukin liittimestä mitattuna kun pistää tulille?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Saapas2016
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11

Re: Missähän vika

Viesti Kirjoittaja Saapas2016 »

Di näyttäs eilisen askartelun jälkeen olevan syy vikaan. Viime syksynä uusi vaihdettu ja vanhan jätin toki talteen kun siinä muuta vikaa kuin hieman pitkä startti. Kokeeksi vanha paikalleen niin lörpötys loppui siihen eli uuden kasetin ostoon, taas.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Missähän vika

Viesti Kirjoittaja AZP »

Oliko kyseessä orggiskasetti vai tarvike?

Kumpi vain, niin toivottavasti on kuitti tallessa, ihan selvä takuutapaus.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Saapas2016
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11

Re: Missähän vika

Viesti Kirjoittaja Saapas2016 »

Skruvatilta nuukana laihialaisena (pöljänä) menin tilaamaan niin tarvikehhan tuo mahtaa olla. Pitääpä laittaa viestiä sinne ja kysellä että mitenkä ne näin sekundaa on kun luulis kai tarvike sytkälläkin ajelevan edes sen 10tkm?
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Missähän vika

Viesti Kirjoittaja AZP »

Oikein. Kuran myymiseen saa jotain rotia vain reklamoimalla myyjälle. Oppivatpahan että eivät enää tuo maahan ja myy mitä tahansa mikä näyttää oikealta ja kestää viikon.

Terv. Nimim. Motonetin piikkiin bensapumpuin vaihdattanut :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Saapas2016
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11

Re: Missähän vika

Viesti Kirjoittaja Saapas2016 »

Noniin! Sen verran infoa tänne reklasta että Srkuvatille tuossa rapiat pari viikkoa sitten laitoin viestillä koskien heiltä tilattua sytkää ja mitään vastausta ei kuulunu. Viime perjantaina sitten soittelin niin vastaus oli etteivät ole kerenneet vastaamaan viestiin. Aikani rautalankaa väänneltyäni alkoi uusi sytkä lähtä kuljetukseen samontein ja se on nyt tälle viikkoa odotettavissa mulle, saapa nähdä kauanko tämä yksilö kestää normi käyttöä kun edellinen ei kestänyt edes 2000km ajoa. Vanha lähtee sinne suuntaan palautukseen ja sieltä tutkittavaksi että jospa ne sekundat tosiaan tällä meiningillä saatais pois markkinoilta.
lauri.l
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Tammi 01, 2016 17:28

Re: Missähän vika

Viesti Kirjoittaja lauri.l »

Toivotaan että uus kassu kestää todella paljon pidempään 8O :D
Luulen että sinne sinne on tullut joku huono erä noita kassuja, eihän ne tarvikkeetkaan voi noin luokattoman huonoja olla ?!
9-5 SE sedan 2.3t automaatti vm. 1999
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-5:sen käyntiin lähteminen

Viesti Kirjoittaja 3J »

DI-kasetista kun puhutaan niin kyllä ne vaan voi olla.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Vastaa Viestiin