9-5:sen käyntiin lähteminen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
9-5:sen käyntiin lähteminen
Saab 9-5 2.0t ja kylmänä käynnistymisen hankalaa, startti pitkähkö, kun starttaa käy lörpöttäen ja lämpimänä taas ei meinaa startata ei millään ja saattaa jopa sammua kesken ajon jos ei muista kaasua polkea kunnolla. Sytkä vaihettu ihan vasta kuin myös tulpat. Kierrosten noustessa, puskee mustaa savua ja nytkähtelee.
Toinen onkelma on notta ennen niin lämmin auto vaan viime talvena lämmöt tipahti ajossa nollaan ja vikakoodia pukkas mutta ehti mennä ennen lukua kun käytti kengän irti, lämmöt ei noussu enää puoleen vaikka ennen siihen meni talvellakin hyvällä. Termarin vaihto vähän autto, mutta hitaasti nousi silti, vanha termari testattu kans toimivaksi.
Viisaita neuvoja anyone?
Toinen onkelma on notta ennen niin lämmin auto vaan viime talvena lämmöt tipahti ajossa nollaan ja vikakoodia pukkas mutta ehti mennä ennen lukua kun käytti kengän irti, lämmöt ei noussu enää puoleen vaikka ennen siihen meni talvellakin hyvällä. Termarin vaihto vähän autto, mutta hitaasti nousi silti, vanha termari testattu kans toimivaksi.
Viisaita neuvoja anyone?
Viimeksi muokannut Pakari, Pe Touko 27, 2016 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikkoa muokattu
Syy: Otsikkoa muokattu
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Re: Missähän vika
Mainittakoon vielä että bensapumppu on myöskin vasta vaihettu ja surisee niinku pitää joten siinä ei vikaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Missähän vika
Melko yleinen syy puutumiseen pumpun vaihdon jälkeen on löysällä oleva klemmari, jolloin imupuolen letku pääsee korkkaamaan. Letku notkistuu tankissa pikkuisen, jolloin kuiviltaa tiukalle laitettu klemmari pääsee hieman löystymään.
Onko vaihdettu liikkeessä vai omatoimisesti? Kannattaa kuitenkin ekana tarkistaa tuo letku.
Mitä lämpömittariin tulee, niin moottorin lämpötila-anturi saattaa olla kaput.
Onko vaihdettu liikkeessä vai omatoimisesti? Kannattaa kuitenkin ekana tarkistaa tuo letku.
Mitä lämpömittariin tulee, niin moottorin lämpötila-anturi saattaa olla kaput.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Re: Missähän vika
Itse vaihettu ja pönttö käytetty toistamiseen ylhäällä ihan enstöikseen, klemmarit kiritty ja muutenkin tiirailtu letkut ettei oo reikiä tms. Mitään silmäänpistävää ei löytyny ja pumppu tosiaan pelaa mutta sama meno jatkuu.
Pitääpä katsastaa tuo lämpötila-anturi kans.
Tarkemman tiirailun jälkeen näkyy pakoputkesta tirskahtelevan jotain ruskeaa nestettä koerrosten noustessa, pitänee vielä tiirailla sekin että mitä tuo mahtaa olla. Alkaa olla hakuammuntaa vian etsintä kun ei vikakoodia anna eikä mikään merkkivalo pala. Sid on säröllä, mutta siihen aika-ajoin tulee käynnistäessä teksti josta saa selvää sen verran että 2-transport...
Pitääpä katsastaa tuo lämpötila-anturi kans.
Tarkemman tiirailun jälkeen näkyy pakoputkesta tirskahtelevan jotain ruskeaa nestettä koerrosten noustessa, pitänee vielä tiirailla sekin että mitä tuo mahtaa olla. Alkaa olla hakuammuntaa vian etsintä kun ei vikakoodia anna eikä mikään merkkivalo pala. Sid on säröllä, mutta siihen aika-ajoin tulee käynnistäessä teksti josta saa selvää sen verran että 2-transport...
Re: Missähän vika
Ilmottasko tuo että 2 avainta ohjelmoitu autoon.
2 Transpondr
2 Transpondr
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Missähän vika
Jos ei lämpimänä starttaa, niin koitapa lurauttaa kylmää vettä kampuran asentotunnistimen päälle. Jos auttaa, vika on paikallistettu .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Missähän vika
paljonko on paineet jakotukin liittimestä mitattuna kun pistää tulille?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Re: Missähän vika
Di näyttäs eilisen askartelun jälkeen olevan syy vikaan. Viime syksynä uusi vaihdettu ja vanhan jätin toki talteen kun siinä muuta vikaa kuin hieman pitkä startti. Kokeeksi vanha paikalleen niin lörpötys loppui siihen eli uuden kasetin ostoon, taas.
Re: Missähän vika
Oliko kyseessä orggiskasetti vai tarvike?
Kumpi vain, niin toivottavasti on kuitti tallessa, ihan selvä takuutapaus.
Kumpi vain, niin toivottavasti on kuitti tallessa, ihan selvä takuutapaus.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Re: Missähän vika
Skruvatilta nuukana laihialaisena (pöljänä) menin tilaamaan niin tarvikehhan tuo mahtaa olla. Pitääpä laittaa viestiä sinne ja kysellä että mitenkä ne näin sekundaa on kun luulis kai tarvike sytkälläkin ajelevan edes sen 10tkm?
Re: Missähän vika
Oikein. Kuran myymiseen saa jotain rotia vain reklamoimalla myyjälle. Oppivatpahan että eivät enää tuo maahan ja myy mitä tahansa mikä näyttää oikealta ja kestää viikon.
Terv. Nimim. Motonetin piikkiin bensapumpuin vaihdattanut
Terv. Nimim. Motonetin piikkiin bensapumpuin vaihdattanut
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Touko 02, 2016 21:11
Re: Missähän vika
Noniin! Sen verran infoa tänne reklasta että Srkuvatille tuossa rapiat pari viikkoa sitten laitoin viestillä koskien heiltä tilattua sytkää ja mitään vastausta ei kuulunu. Viime perjantaina sitten soittelin niin vastaus oli etteivät ole kerenneet vastaamaan viestiin. Aikani rautalankaa väänneltyäni alkoi uusi sytkä lähtä kuljetukseen samontein ja se on nyt tälle viikkoa odotettavissa mulle, saapa nähdä kauanko tämä yksilö kestää normi käyttöä kun edellinen ei kestänyt edes 2000km ajoa. Vanha lähtee sinne suuntaan palautukseen ja sieltä tutkittavaksi että jospa ne sekundat tosiaan tällä meiningillä saatais pois markkinoilta.
Re: Missähän vika
Toivotaan että uus kassu kestää todella paljon pidempään
Luulen että sinne sinne on tullut joku huono erä noita kassuja, eihän ne tarvikkeetkaan voi noin luokattoman huonoja olla ?!
Luulen että sinne sinne on tullut joku huono erä noita kassuja, eihän ne tarvikkeetkaan voi noin luokattoman huonoja olla ?!
9-5 SE sedan 2.3t automaatti vm. 1999
Re: 9-5:sen käyntiin lähteminen
DI-kasetista kun puhutaan niin kyllä ne vaan voi olla.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.