Moikka!
Potilaana MY02 2.3t Vector Wagon ja oireet ovat seuraavat.
1. Käynnistettäessä mittaristoon jää palamaan ABS, luistoneston, Brake ja punainen kolmio varoitusvalot. Auto kyllä käynnistyy, mutta on ajaessa mitä ilmeisimmin "lime home" tilassa.
2. Käynnistettäessä mittaristoon ei syty mitään valoja, bensapumppu ei pyöri, eikä startti pyöri.
3. Käynnistettäessä muuten samat oireet, kuin 2, mutta startti pyörittää konetta ja mittariston saattaa vilahdella joitain varoitusvaloja, mutta ei käynnisty.
4. Käynnistyy normaalisti ja käy normaalisti, mutta muutaman kilsan jälkeen mittaristoon syttyy merkkiäänen kanssa punainen kolmio, ABS, Brake ja luistoneston valo, eikä mittaristo toimi. Oireiden tullessa ajaessa auto ei mene "lime home" tilaan ja oireet ovat poistuneet itsestään hetken päästä.
Aiemmin oireista 1.2 ja 3 on päässyt eroon, kun on vaan startannut riittävän monesti, että käynnistyy oireetta. Tänään ei sitten käynnistynyt ollankaan vaan oireilee, kutenniskenttä 2 tai 3. Flekti tosin rupeaa pyörimään.
Onko vinkkejä, että mistä lähtisi vian aiheuttajia eliminoimaan? Ite ajattelin, että abs-yksikkö tai virtalukon pohja olisi sökö?
ABS - yksikkö, virtalukon pohja vai jokin muu?
-
- "Viggen"
- Viestit: 603
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: ABS - yksikkö, virtalukon pohja vai jokin muu?
Vikahan voi olla missä vaan mutta maadoitukset tarkistaisin ekana. Termarinkopalle tuleva vaikuttaa aika moneen. Lisäähän löytyy kuskin etunurkasta akun edestä ja siitä 15cm lokarin suuntaan.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Re: ABS - yksikkö, virtalukon pohja vai jokin muu?
Laitetaanpa tänne tilanne katsausta.
Ensiksi tarkistettiin maadoitukset ja abs yksikön liittien puhtaus. Niissä ei olleut silmämääräisesti mitään vikaa.
Sitten tutkailtiin sähkökaavioita ja mittailtiin sulakkeista jännitteitä. Tässä ilmeni, että virta avaimen ollessa "on" asennossa mittaristolle menee vain noin 4v jännite ja startille menee "start" asennossa 12v. Meidän johtopäätös ooi, että ongelma on virtalukossa.
Lähetetty minun SM-T555 laitteesta Tapatalkilla
Ensiksi tarkistettiin maadoitukset ja abs yksikön liittien puhtaus. Niissä ei olleut silmämääräisesti mitään vikaa.
Sitten tutkailtiin sähkökaavioita ja mittailtiin sulakkeista jännitteitä. Tässä ilmeni, että virta avaimen ollessa "on" asennossa mittaristolle menee vain noin 4v jännite ja startille menee "start" asennossa 12v. Meidän johtopäätös ooi, että ongelma on virtalukossa.
Lähetetty minun SM-T555 laitteesta Tapatalkilla
Re: ABS - yksikkö, virtalukon pohja vai jokin muu?
Nykyiset oireet kuulostaa, että abs yksikkö rikki. Käy lukemassa tech2:lla ja Helsingistä ainakin löytyi kaveri joka osasi korjata näitä. Mites tuleeko lisää kilometereja, kun mittaristo ei toimi?pasiainen kirjoitti:Laitetaanpa tänne tilanne katsausta.
Ensiksi tarkistettiin maadoitukset ja abs yksikön liittien puhtaus. Niissä ei olleut silmämääräisesti mitään vikaa.
Sitten tutkailtiin sähkökaavioita ja mittailtiin sulakkeista jännitteitä. Tässä ilmeni, että virta avaimen ollessa "on" asennossa mittaristolle menee vain noin 4v jännite ja startille menee "start" asennossa 12v. Meidän johtopäätös ooi, että ongelma on virtalukossa.
Lähetetty minun SM-T555 laitteesta Tapatalkilla
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Re: ABS - yksikkö, virtalukon pohja vai jokin muu?
[/quote]
Nykyiset oireet kuulostaa, että abs yksikkö rikki. Käy lukemassa tech2:lla ja Helsingistä ainakin löytyi kaveri joka osasi korjata näitä. Mites tuleeko lisää kilometereja, kun mittaristo ei toimi?[/quote]
Ei ole käynnistynyt, niin en tiedä tämän hetken tilannetta kilometrien suteen.
Tällä hetkellä näyttää vahvasti siltä, että vikana oli likainen virtalukon pohja. Purettiin pohja pöydälle ja auki. Virtalukon pohja oli sisältä sellaisen tahmean rasvan sotkema (liekkö valunutta lukko öljyä). Ainakin ensi testin perusteella oireet on poistunut ja lähti taas käyntiin.
Nykyiset oireet kuulostaa, että abs yksikkö rikki. Käy lukemassa tech2:lla ja Helsingistä ainakin löytyi kaveri joka osasi korjata näitä. Mites tuleeko lisää kilometereja, kun mittaristo ei toimi?[/quote]
Ei ole käynnistynyt, niin en tiedä tämän hetken tilannetta kilometrien suteen.
Tällä hetkellä näyttää vahvasti siltä, että vikana oli likainen virtalukon pohja. Purettiin pohja pöydälle ja auki. Virtalukon pohja oli sisältä sellaisen tahmean rasvan sotkema (liekkö valunutta lukko öljyä). Ainakin ensi testin perusteella oireet on poistunut ja lähti taas käyntiin.