Auton osto jälleen edessä, kun kaks vuotta kitkuteltu ilman autoo. Tutulle ois tullut liikkeeseen tuollanen 9-5 Aero -00 ajettu 180 tkm. Sanoi, että huoltokirjan mukaan pitäisi kilsat täsmäillä. Kaksi omistajaa ollut ja edellinen käyttänyt kesäautona. Ei ollut itsellä Saabia edes harkinnassa. Lähinnä itellä oli 2005-2007 ranskattaret 307.407 ja C5 hakusessa, mutta nyt alkoi kiinnostaa, kun saisi vähän paremmin kulkevan auton kohtuu hintaan, 3000 euroa.
Tänään lueskellut foorumia huohotinongelmista, ketjunvaihdoista. turboista (Aerossa sentään Mitsu) ja kaikenmaailman öljynvuodoista.Eniten mietityttää, että uskaltaako tumpelo Saabia ostaa. Veli ja appiukko osaavat korjailla, mutta asuvat sitten 100-200 km päässä.
Auto vielä on 800 km päässä eli ostamaan sitä vain mennään jos lähdetään. Kaverilta pitäisi siis osata kysellä ne kriittiset kohdat mitä tuollaisessa on. Luotan kyllä kaveriin, että kunhan osaan tarkastuttaa asiat.
Eli mitä tuollaisesta saabista kannattee tarkistella ennen ostoa? Pari touhutonniakin on varattu ekan vuoden huoltoihin, mutta sillä pitäisi pärjätäkin huoltojen osalta.
9-5 aero -00 Alkaako saabistiksi?
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2016 19:54
Re: 9-5 aero -00 Alkaako saabistiksi?
Melkeinpä oleellisin kysymys on löytyykö öljynvaihtoleimat 10t vai 20t välein. Noin vähän ajetulla autolla riskinä on että sillä on ajettu lähikauppaan ja takaisin ja noudatettu 20t öljynvaihtoväliä. Silloin eessä on koneen kunnostusta melko pian.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-5 aero -00 Alkaako saabistiksi?
Itse kun olen tällainen "monivammainen" ja useamman maan autoja harrastunut, niin sanoisin, että osta pois vaan. Meinaan, jos harkinnassa on ollut fransmannien tekeleitäkin, niin yhtä lailla sitä uskaltaa Saapin ostaa. Ainahan nämä vanhat lintat voi porsia, mutta elämässä pitää ottaa riskejä.
Jos ei itseä remppahommat innosta, niin uusi hankinta vaan hyvälle -remppaajalle käyttöönottohuoltoon. Tämän palstan kautta löytynee tekijöitä.
Jos ei itseä remppahommat innosta, niin uusi hankinta vaan hyvälle -remppaajalle käyttöönottohuoltoon. Tämän palstan kautta löytynee tekijöitä.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"