Kannentiivisteen vesivuoto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
kim.
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: La Kesä 04, 2016 23:21

Re: Kannentiivisteen vesivuoto

Viesti Kirjoittaja kim. »

suapas kirjoitti:Mistä sait idean lämpimäksi käyttöön noin pienellä kiristyksellä? Itekin aikoinaan noitten kanssa touhunneena tämä jälkikiristys on tuttu juttu, mutta kansi vedettiin ennen kiristystä viimeiseen momenttiin.
Tuo ohje oli kannentiivisteen toimittajalta. Tyhjäkäynnillä kun antoi käydä lämpimäksi niin ei ongelmaa.
Tuo perustuu uskoakseni siihen, että käytetään venyviä pultteja niin ne ei näin menetellen kärsi ja joutuvat ainoastaan yhteen kunnon kiristykseen.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Kannentiivisteen vesivuoto

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Taisit ostaa halvan tarvikepahvin.

Toivottavasti kestää, mutta luulen että ei tule kestämään.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
kim.
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: La Kesä 04, 2016 23:21

Re: Kannentiivisteen vesivuoto

Viesti Kirjoittaja kim. »

Coltti kirjoitti:Taisit ostaa halvan tarvikepahvin.

Toivottavasti kestää, mutta luulen että ei tule kestämään.
Mikä tekee tuosta halvan tarvikepaketin.

Halpa se ei ollut ja myyjä jolta tuon ostin on "tuttu" joka on minulle toimittanut osia vuosikausia ja ei suostu halpoja / huonoiksi todettuja myymään.

Katsotaan miten käy.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Kannentiivisteen vesivuoto

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Elring (ainut oikea vaihtoehto saabiin) paketeissa ei oo tuollaista kiristysohjetta, vaan tehtaan ohje 40nm 60nm 90ast.

Muutenkin tuo kiristetään ensin 40nm, käytetään lämpimäksi ja löysätään kaikki kerralla -ohje kuulostaa erittäin epämääräiseltä.

Tehtaan jälkikiristys -ohjeissakin löysätään yksi kerrallaan. (tarkoitettu jo reilummin ajetuille koneille).

Mielenkiinnosta kysyn, että minkä merkkisessä yläpään tiivistesarjassa oli tuollainen ohje?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
kim.
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: La Kesä 04, 2016 23:21

Re: Kannentiivisteen vesivuoto

Viesti Kirjoittaja kim. »

Coltti kirjoitti:Elring (ainut oikea vaihtoehto saabiin) paketeissa ei oo tuollaista kiristysohjetta, vaan tehtaan ohje 40nm 60nm 90ast.

Muutenkin tuo kiristetään ensin 40nm, käytetään lämpimäksi ja löysätään kaikki kerralla -ohje kuulostaa erittäin epämääräiseltä.

Tehtaan jälkikiristys -ohjeissakin löysätään yksi kerrallaan. (tarkoitettu jo reilummin ajetuille koneille).

Mielenkiinnosta kysyn, että minkä merkkisessä yläpään tiivistesarjassa oli tuollainen ohje?
Elringin tiiviste on kyseessä.
Paketissa mukana tulleessa asennusohjeessa oli momentit ja asteet 2,0 ja 2,3l koneelle.
Näitten alapuolella samassa lappusessa oli tuo työjärjestys. 2,0 koneelle 40nm ja kone lämpimäksi, sen jälkeen löysäys ja kiristys 40nm -> 60nm, kone jäähdyttyä kiristys 90 astetta.
2,3l koneelle vastaavat oli 60nm -> konelämpimäksi ja löysäys, sen jälkeen 60nm -> 80nm ja koneen kylmettyä 90 astetta
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Kannentiivisteen vesivuoto

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Miks 2.0 ja 2.3 eri ohje? Samoja koneita ne käytännössä ovat.
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Kannentiivisteen vesivuoto

Viesti Kirjoittaja suapas »

kim. kirjoitti: Elringin tiiviste on kyseessä.
Paketissa mukana tulleessa asennusohjeessa
Taitaa olla niin,että suurimmalla osalla tiivisteen vaihtajista jää nuo ohjeet lukematta...
Eli ensi tehdään ja sit ihmetellään.... :lol:
Mut varmaan tietävät,mitä ohjeistavat. :)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
kim.
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: La Kesä 04, 2016 23:21

Re: Kannentiivisteen vesivuoto

Viesti Kirjoittaja kim. »

Olisin laittanut kuvan ohjeesta, mutta sivustolle ei suoraan pysty lataamaan ja laitoin toisen foorumin galleriaan. Tämä foorumi sitten taas ei hyväksynyt kuvakokoa ja jätin sikseen.

Eri kiristyslukemat oli pulttisarjassa, 2,3 esikiristyksen toinen momentti oli 80nm kun se 2,0 koneen kohdalla oli 60nm. (laitoin 70)
Avatar
Castrol
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: La Touko 28, 2016 22:59
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Re: Kannentiivisteen vesivuoto

Viesti Kirjoittaja Castrol »

Vanhaan topickkiin pakko laittaa ;) Joku tainnu lukea jotain muuta ohjetta....

http://ows-cdn.tecdoc.net/cis/documents ... /2930037/0 2.0
http://ows-cdn.tecdoc.net/cis/documents ... /2930037/0 2.3
-MY:2001 OG9-3 aero stg1,5 By:Trollolotechnologies
-EX MY:1996 NGR900 By:Trollolotechnologies
-MY:Lucifer Og9-5 aero SW By:Trollolotechnologies

#7136
Pee
"Hirsch"
Viestit: 900
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Kannentiivisteen vesivuoto

Viesti Kirjoittaja Pee »

Ei toimi linkit ainakaan minulla.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Vastaa Viestiin