Perässä kolisee...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
95-03
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 19:07
Paikkakunta: Espoo

Perässä kolisee...

Viesti Kirjoittaja 95-03 »

Hain tänään auton huollosta. Oli ruostuneiden pyöränpulttien vaihto ja kuljettajanoven tiivisteen vaihto. (takuuna).

Olin jo aikaisemmin huomannut takaata kolahduksentapaisen ajettaessa monttuun. Oletin tietysti takaiskareiden väsyneen ja valitin asiasta.

Iskarit kuulemma kunnossa mutta takapyörän pitkittäisripustuksen kiinnityskohdassa jokin osa, jossa kumia ja metallia murtunut??? Molemmin puolin!

Kertokaapa mikä se tälläinen osa on ja miten vaikuttaa hajoaminen.

Kilsojahan autolla on vain 34000, joten nopeasti meni.

Onneksi takuuta jäljellä, kuulemma 4 tunnin työ.
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Perässä kolisee...

Viesti Kirjoittaja koistha »

95-03 kirjoitti:Hain tänään auton huollosta. Oli ruostuneiden pyöränpulttien vaihto ja kuljettajanoven tiivisteen vaihto. (takuuna).
Menivätkös pultitkin takuuseen ? Olen omassanikin ihmetellyt, että ovatpas pulttien pölykapselin kolosta pilkistävät päät ruskeita :lol:
Jartza
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Syys 26, 2003 10:19

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Mullakin (95-03) on ruostuneet pyöränpultit, oon miettinyt että kun oon vaihtanut renkaat niin on pinta mennyt pultista ja siksi ruostunut..
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

:D vaihtavatko ruostuneet pyöränpultitkin takuuna :D No jo on hyvää palvelua saabilla :!: Eikös ne ole aina pienen lika/vaseliini/ruostekerroksen peittämiä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
95-03
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 19:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja 95-03 »

Takuuna vaihdettiin. Jännä juttu näissä pulteissa oli se että pinta oli eniten ruosteessa pultin päädystä. Ei niinkään sivupinnoilta, johon hylsyavain eniten ottaa. :?:

Samaa mieltä olen, että hyvää palvelua, mutta nopeasti tosiaan alkoi kukkia.

Onko kellään tapahtunut vastaavaa pitkittäistuen kiinnityksessä? Huollossa sanoivat, että kyllä näitä vaihdetaan, mutta usein kilsoja huomattavasti enemmän.
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Kyllä mulla oli mennyt myös molemmilta puolin.
Auto tosin vanhempi (-98) ja kilometrejä varmaan aika tavalla enempi.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Minä sain takuun piikkiin uudet pultit vain siksi, että kesärenkaissa on aluvanteet ja talvirenkaissa peltisellaiset. Ja alkuperäisten pulttien kanssa oli "yleisesti tiedossa olleita ongelmia" aluvanteiden kanssa. Niinpä minulla on nyt "kaulukselliset" pultit, joiden pitäisi toimia molempien vanteiden kanssa.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
95-03
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 19:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja 95-03 »

Mullakin on ja oli kaulukselliset pultit. (Irrallisella kauluksella)
Viimeksi muokannut 95-03, Ti Maalis 08, 2005 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

95-03 kirjoitti:Takuuna vaihdettiin. Jännä juttu näissä pulteissa oli se että pinta oli eniten ruosteessa pultin päädystä. Ei niinkään sivupinnoilta, johon hylsyavain eniten ottaa. :?:
Samannäköiset (kapselia irti ottamatta) ne mullakin on. Iloisen ruskeat päät vaan vilkkuvat pölykapselin pulttien kohdalla olevista aukoista. Mulla on ne irtokaulukselliset pultit.
Joo, ei oikein vaikuta kestävältä tuo pulttien pinnoite, toinen talvi autolla ja nyt jo väri vaihtuu. Olisikohan -03 autojen pulteissa jotain valmistusvikaa 8O, kun kerran pinnoite ei tunnu kestävän ?
95-03
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 19:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja 95-03 »

Nyt on sitten pitkittäisripustuksen latat vaihdettu. Samoin edestä oikeanpuoleiset koiranluut.

Iskarit kuulemma edelleen kunnossa, jota kyllä suuresti epäilin.

Saa nähdä loppuuko kolinat.

Ajelin tänään vuokra-"autolla" Opel Merivalla. Olin aina kuvitellut, että 9-5:n A-pilari huonontaa näkyvyyttä etuviistoon, mutta tästä Merivasta Ei todellakaan nähnyt mitään etuviistoon hassun pikkuikkunan ja sen karmien vuoksi. Saabin heikkoon alakierrosvääntöön tottuneena onnistuin Merivalla muutamaan kertaan sutaisemaan renkaat vingahtaen. (ihan vahingossa :!: ) No olihan siinä 1,6l 100hv. Lasten kommentti autosta "Ethän vaan hae meitä tällä koulusta!" 11000 ajettu auto ja nitinöitä kojelaudasta riitti.

Mukavalta tuntui päästä taas Saabin rattiin. :)
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
Vastaa Viestiin