Diesel 2.2 tid onko kestävä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
sedaneiwagon
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45

Diesel 2.2 tid onko kestävä

Viesti Kirjoittaja sedaneiwagon »

Kakkos autoksi ketjuvetoinen diesel ! ? Kannattaako harkita opelin tekemää 2.2 konetta. Vai onko uudempi fiatin 1.9 kone parempi ,tosin ehkä liian kallis uudempana . Ja automaatilla tietenkin ! Entä kulutus tomaatilla ?
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1851
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Diesel 2.2 tid onko kestävä

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 4&start=15

Ja 2.2 moottoriin saa nykyään ohjelmoitua myös tehoja.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Diesel 2.2 tid onko kestävä

Viesti Kirjoittaja tturku »

2.2tid on huolettomampi kuin hihnavetoiset 1.9tid. Tosin 1.9tid koneet ovat selvästi modernimmat ja kuluttavat vähemmän. Itse ajoin 265-380tkm og9-3:lla ja moottoriin ei tarvinnut muuten kajota kun joku tiiviste ja polttoaineen paluuletkut. Polttoainepumppu oli kallis osa ja korjata aikaisemmin mutta nykyään niitä saa edullisesti fixattua jos laukeavat. Omasta oli jo korjattu ennen mulle tuloa.
Sanoisin että moottori kestää kauemmin kuin auton runko ja muut osat.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
JohnJocke
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 18:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Diesel 2.2 tid onko kestävä

Viesti Kirjoittaja JohnJocke »

Kyllähän se 1.9 common rail -tekniikalla on tietysti parempi verrattuna 2.2 jakajapumpputekniikkaan. Mutta kuten jo yllä todettiin, niin 2.2 on todella kestävä moottori. On tiedossa useampikin tapaus, jolla on rullattu 500 tkm ja matka vain jatkuu. Ja autojen hinta 2.2-koneella on toki aika matala.

Tehojen lisääminen ja EGR:n disablointi softalla tosiaan onnistuu myös nykyään. Vaikka ostinkin oman yksilön vain softaamisen kehittelyä varten, niin taidan kyllä pitää sitä jonkun aikaa, koska kyllä se on nyt varsinkin hieman piristettynä aivan käytettävä peli.
9-3 SS 2.2 TiD -03 stage 1 + EGR OFF (143 hv / 360 nm)
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
Suojis
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Su Maalis 13, 2016 19:05

Re: Diesel 2.2 tid onko kestävä

Viesti Kirjoittaja Suojis »

.
Viimeksi muokannut Suojis, La Loka 22, 2022 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KASA
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2015 16:05

Re: Diesel 2.2 tid onko kestävä

Viesti Kirjoittaja KASA »

Itsellä 9-5 2.2 dieseli automaatilla rullattu nyt 510tkm ja siinä se pörisee, hyvin on moottori kestänyt öljyvuotoja on saanut hieman etsiä ja tiivisteitä ja stefoja vaihtaa mutta niin se taitaa mennä missä vaan moottorissa näillä kilometreillä. Heikot lenkit moottorissa varmaankin turboahdin ja naftapumppu, kuten niin monessa muussakin tdi-koneessa.
Vastaa Viestiin