eikös jo joka kolmennella melkein ole lastutettua ja ohjelmoituja vehkeitä pihassaan, kun sivukorvalla klubipäivillä kuuntelee.
itsellä tosin lastutus on jäänyt kannesta irtoaviin partikkeleihin kun sen jyrsäsee
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Calahan kirjoitti:Suosittelen kiertää kaukaa ohjelmoijut ja lastutetut......
Voisitko hieman perustella kommenttiasi? Jos ammattitaitoinen kaveri on tehnyt Saabiin toimivan virisoftan, niin itse en ainakaan pelkäisi sellaisen Saabin ostoa. Kukin ajattelee miten haluaa, mutta täällä foorumillakin on uskoakseni suurimmalla osalla ohjelmoitu Saab.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Yrittää vaan saada muut kiertämään nämä kaukaa että sais ite halavemmalla Mutta kyllähän se riippuu ihan siitä mimmosella pidolla se vakio/ohjelmoitu laitos on ollut. Vakionkin saa rikki revittämällä.
Kiitos kaikille kannanotosta, mutta tässä ei ihan tullut sitä tietoa, mitä hain
Mulla on ollut 6 eri femmaa ja niistä neljässä on ollut lastu ja voin sillä kokemuksella sanoa, että yhtäkään en uskoakseni ole sillä lastutuksella rikkonut. Kun pitää huolen öljynvaihdoista, immun toimivuudesta ja öljysihdin puhtaana niin pystyy rajaamaan aika paljon ongelmia pois näillä toimenpiteillä.
Tosin vaikuttaahan siihen paljon myös auton historia ennen omaa omistusta, että miten sitä on pidetty ja poljettu.
Ja viat olleet mitkä? T7 autoissa on tietyt jo kauan aikaa sitten havaitut "tyyppi" ongelmat, kuten huohotus ongelma ja öljypohjan sihdin tukkeutuminen ko. huohotusongelmasta johtuen. Myös muita hajoavia komponentteja löytyy jotka voidaan laskea tyyppiviaksi. Yhtään hajoamista en laittaisi kuitenkaan lastutuksen tai virisoftan piikkiin, ellei softa ole oikeasti ollut paska. Tällä foorumillakin toimivien softaajien softat on todettu erittäin toimiviksi. Paskojakin softia on tullut vastaan mutta ne onkin jostain muualta kuin suomesta. Omassa ex. og9-3 Aerossa oli ruotsista haettaessa joku suorastaan vaarallinen autotallisofta. Potkua oli mutta jo kakkosella reippaampi polkaisu aiheutti fuelcutin. No täälläkin foorumilla tuttu kaveri sitten katsoi softan läpi ja totesi että oli poisteltu sitä sun tätä turvatoimintoa softasta eli se oli oikeasti paska softa. No kaverin Biopowerin softa sisään ja ikinä ei ollut mitään ongelmaa softien kanssa.
Kytkin meni tietty vaihtoon ja samalla kurkattiin öljypohjaan ja vaihdettiin kaikki tiivisteet mitä saatiin helposti samassa yhteydessä vaihdettua. Autosta meni noin 4 vuoden aikana käytännössä vain yksi sytkäkasetti ja bensapumppu. Ei mitään valittamista. Nykyään vaan harmittaa että menin myymään ja vaimolle hankkimaan kakan Kian.
Autot on yksilöitä ja edelliseltä omistajalta kannattaa selvitellä auton historiaa. Itse jos tarvitsisin autoa ko. luokassa katsoisin valmiiksi bioboweroitua johon on tehty öljypohjan tarkastukset yms.
Jos softa epäilyttää niin senkin voi tarkastuttaa ennen auton ostoa.
Edellinen omistaja selviää helposti rekisterin perusteella. Häneltä varmaan saat tarvitsemasi infon...
Eikä liene kustannuskysymys,olikohan haku pari euroa esim. kännyllä.