Dame edna ei jaksa...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Mkorpela
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 22:41
Paikkakunta: Laihia

Dame edna ei jaksa...

Viesti Kirjoittaja Mkorpela »

06 Aero 2,3 tiputtaa ajaessa ahtopaineita niin ettei nouse kuin puoliväliin valkosta aluetta ,kylmänä ampuu punaselle ja lähtee kuin hauki rannasta .
Voi ajaessa kuitenkin alkaa ahtamaan normaalisti ,pienen kaffitauon jälkeen aina ahdot on sitten ehkä 5min ja taas kuin vaparilla ajelisi.
Rasvasin juuri hukkaportin aksilaa ,no yritys sekin saas nähdä vaikuttaako
Tonnari aerostani irtosi joskus hukkaportti niittauksesta onko ollut samaa oiretta näissä uudemmissa?
Niin mikähän tuon 06 aeron turbon merkki on?
Tumtum
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Loka 03, 2014 22:34
Paikkakunta: Tuusula

Re: Dame edna ei jaksa...

Viesti Kirjoittaja Tumtum »

http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 64966.html

Mitsuhan siellä niinku aikaisemmissakin aeroissa .
Ex- Saab 9-5 2.0t -99 Biopower stage 1 By Nappe
Yamaha FZR600 Streetfighter
Mkorpela
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 22:41
Paikkakunta: Laihia

Re: Dame edna ei jaksa...

Viesti Kirjoittaja Mkorpela »

Mitsuksi epäilinkin mutta ainakin hukkaportin kello on suurempi kuin 9000 td04 ssä eikä sopisi muutenkaan sinne .putket erilaiset yms.
Mutta ehdotuksia lisää mistä vikaa hakisi....vika siis korjautuu itsekseen jopa jatkuvassa ajossa ,auton hetkellinen sammutuskin auttaa yleensä ei vikavaloa sytyttele.
Hukkiksen tanko liikkuu tosi hyvin ja vastusta on
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Dame edna ei jaksa...

Viesti Kirjoittaja Termos »

Meidän -06 Aerossa noita satunnaisia pahoja tehonpuutteita on aiheuttanut kaksi perusasiaa:

1. Liikaa ajetut tulpat (NGK BKR7ES-11). Eivät kestä paljoa yli 10tkm ajoa, kahteen otteeseen testasin, sitten oli pakko uskoa. Meni vielä sopivasti niin, että toinen satsi oireili bensakäytössä, toinen viinalla.
Mitään vikakoodeja näistä ei tietenkään tule, enkä muista tallentaneeni sid-infostakaan oleellisia parametreja.

2. Sytytyskasetti, jonka nakutustunnistin sekosi täysin, kun kasetti lämpeni ajossa riittävästi. Se toimi täysin normaalisti 40-80 kilometriä kesäkelissä ajaessa, sitten tarinoi Trionicille, että pienelläkin kaasun painalluksella joka sylinteriin tulee jatkuvasti nakutuksia.
Tuossa tilanteessa ei tietenkään ollut ahtoja pätkän vertaa, mutta seuraavana päivänä kaikki oli taas kunnossa muutaman kymmenen kilsaa :evil:

Tuossa vikakuvaus, ongelma tosiaan ratkesi uudella sytytyskasetilla:

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 0#p1093820
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Mkorpela
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 22:41
Paikkakunta: Laihia

Re: Dame edna ei jaksa...

Viesti Kirjoittaja Mkorpela »

Vaikuttaa hukkaporttivialta ,kaikki muut viat pyritty selvittämään,portti vaan jää auki tai halki jostain ,onneksi uusi turbo Oriolta vajaa 600 € tarjouksessa!
Nyt kaikki tilaamaan pari uutta , varastoon ainakin.
Vastaa Viestiin