P0106 ja P2227 + Check engine

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

P0106 ja P2227 + Check engine

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

No niin,
ettei tekeminen ja vitutus lopu kesälomasta, niin tuommoset koodit nakkasi tauluun kaupunkiajossa, itse asiassa liikenneympyrään jonottaessa. Ajossa kuitatessa obdscopella se nakkas saman tien vian takaisin kun kierrokset tippui tyhjäkäynnille. Jos oli 1200 tai enemmän kierroksia, kaikki toimi ok.
Olipa mukava kotimatka, kun check engine loimottaa ja kierrokset ei nouse yli 3000rpm..
Hätäpuhelu viisaammalle saabistille=> ensi apuna akunkenkä irti, ja letkut/putsaus.

Vikavalo asettui akunkengän irroituksella, mutta en usko itsekseen korjautuviin vikoihin (edelleenkään :D )

Google-haullakin saabin osalta näyttäis mappiin ja maffiin viittailevan nuo vikakoodit.
Putsailin ko. mokkulat ja tarkistin kaikki alipaineletkut ja liittimet, kaikki oli ulkoisesti kunnossa, map-anturi oli öljyinen, mutta ei umpitukossa.


Kysymys kuuluukin, onko jollain muulla tullut ko. koodeja, ja mikä auttoi lopullisesti vikaan. Pitikö vaihdella Immua tai paineanturia vai oliko vika jossain muualla?

Nimimerkillä: koodilukija on tästälähtien AINA matkassa :evil:
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: P0106 ja P2227 + Check engine

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Itse itsellensä vastaten.
Tänään iski samat viat päälle. Tällä kertaa en irroitellut akkua, vaan käytin paineanturin irti, ei ollut silmin nähden öljyssä, mutta puhaltelin ja pyyhkäisin rätillä. Anturi takaisin ja käyntiin, koodien nollaus, ja toimii taas. Boschin anturi näyttää aika tuoreelta, mutta vaihdoin tilalle hanskalokerossa odotelleen tarvikeanturin, katsotaan miten kauan sillä kulkee..
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Vastaa Viestiin