Ohituksesta tehot katosi ja vikavalo syttyi. E85
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Ohituksesta tehot katosi ja vikavalo syttyi. E85
Mikähän mahtaa olla? Kävelyvauhtia pääsin tähän bussipysäkille. Antaa vikakoodit p1300, p1105 ja p0300. Aikaisemmin on antanut vikakoodia etumaisesta lamdasta jotka olen nollannut.
Viimeksi muokannut Repolainen, Su Elo 21, 2016 12:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Ohituksesta tehot katosi ja vikavalo syttyi
Lähtee käyntiin ja käy hyvin tyhjäkäyntiä. Lämmöt normaalit ja tikusta katsottuna öljyäkin on. Heti kun yrittää lähteä liikkeelle alkaa rötäämään ja vilkuttelee vikavaloa. Onkohan kyse tuosta etumaisesta lamda-anturista? Pari viikkoa sitten antoi koodin P0133 jonka nollasin.
Etanolipäivitys tehty n. 20thkm sitten, öljypohjaa ei ole avattu.
Etanolipäivitys tehty n. 20thkm sitten, öljypohjaa ei ole avattu.
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
Re: Ohituksesta tehot katosi ja vikavalo syttyi. E85
P1105 on paineanturi ahtoputkessa ennen kaasuläppää, mitä näyttää SID Infon Pbef ja Pinl tyhjäkäynnillä ja kun yrität lähteä ajamaan?
Todennäköisesti ahtoputki poksahtanut irti, mutta voi olla myös anturi rikki, turbo jumissa tai pakoputki tukossa.
Jos ahtoputki on irti niin IMM:n johto irrottamalla pääsee ajamaan kotiin kun käyttää imusarjan painetta korvausarvona.
Todennäköisesti ahtoputki poksahtanut irti, mutta voi olla myös anturi rikki, turbo jumissa tai pakoputki tukossa.
Jos ahtoputki on irti niin IMM:n johto irrottamalla pääsee ajamaan kotiin kun käyttää imusarjan painetta korvausarvona.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Ohituksesta tehot katosi ja vikavalo syttyi. E85
Ongelma ratkaistu. Kaasuläppäkotelon päälle tuleva iso muoviputki oli irronnut. Laitoin sen takaisin ja kiristin kunnolla. Pääsin kotiin! Kiitos vinkeistä carlsonille Olin pari päivää sitten vaihtanut muutamia alipaineletkuja ja irroittanut kyseisen putken pois tieltä. Jälkikiristys takaisinlaitossa ei ollut näemmä riittävän tiukka onneksi meni näin helpolla ja vika oli tällä kertaa "asentajassa"
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
Re: Ohituksesta tehot katosi ja vikavalo syttyi. E85
Se on kyllä huomattu, että sen tötterön saa kiristää oikein kunnolla, jos haluaa että se pysyy ahdoilla paikallaan.
Re: Ohituksesta tehot katosi ja vikavalo syttyi. E85
Tärkeää on myös että siellä ei ole liikaa öljyä välissä. O-rengas toki saa olla hieman voideltu ettei repeä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Ohituksesta tehot katosi ja vikavalo syttyi. E85
Hetken aikaa auto toimi ihan hyvin mutta nyt ilmeni sellaista vikaa että tyhjäkäynnillä käy huonosti. Tarkistin kärsän ja se on tiukasti kiinni. Myös muut alipaineletkut näyttivät ihan hyvältä.
lamb arvo on kokoajan +2500 ja välillä käy -2500 mutta nousee taas tappiin.
Amul 2260
Mreg ja mair seuraavat nätisti toisiaan.
Nyt antoi vikakoodin P0300 sytytyskatkos useampi sylinteri, satunainen.
Liikkeelle pääsee ja hyvin antaa tehoja Eli nyt ei rötää samalla tavalla kuin aiemmin.
Mikähän mahtaa olla vialla?
Obd-lukija antoi tolle O2 Etulamda anturille 0.680V (ja kakkosella myös samansuuntainen)
Lamda Anturista ei ole tullut kyllä muutoin mitään vikakoodeja vähään aikaan. (N. Kk sitten tuli pari kertaa se P0133 "hidas vaste")
Ainoa mitä olen tehnyt tässä välissä autolle on polttoainesuodattimen vaihdon. Tarkastin ettei se vuoda.
lamb arvo on kokoajan +2500 ja välillä käy -2500 mutta nousee taas tappiin.
Amul 2260
Mreg ja mair seuraavat nätisti toisiaan.
Nyt antoi vikakoodin P0300 sytytyskatkos useampi sylinteri, satunainen.
Liikkeelle pääsee ja hyvin antaa tehoja Eli nyt ei rötää samalla tavalla kuin aiemmin.
Mikähän mahtaa olla vialla?
Obd-lukija antoi tolle O2 Etulamda anturille 0.680V (ja kakkosella myös samansuuntainen)
Lamda Anturista ei ole tullut kyllä muutoin mitään vikakoodeja vähään aikaan. (N. Kk sitten tuli pari kertaa se P0133 "hidas vaste")
Ainoa mitä olen tehnyt tässä välissä autolle on polttoainesuodattimen vaihdon. Tarkastin ettei se vuoda.
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Ohituksesta tehot katosi ja vikavalo syttyi. E85
Tässä nyt vähän foorumia selailleena vika voisi tosiaan olla tuo 1 lamda anturi taikka se j16 liitos ECU:n liitännässä. Täytyypi tutkia
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Ohituksesta tehot katosi ja vikavalo syttyi. E85
Noniin, tänään sain vaihdettua uuden ykkös lamda-anturin. Nyt näyttää pelittävän paremmin. Amul 2500 --> 358
Lamb ei enää makaa tapissaan vaan seilaa +700 - 700 väliä napakasti
Lamb ei enää makaa tapissaan vaan seilaa +700 - 700 väliä napakasti
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Ohituksesta tehot katosi ja vikavalo syttyi. E85
Jaahas, lamppu syttyi taas. Vikakoodi vanha tuttu P0133 " O2 anturi 1 paikka 1 hidas vaste"
juuri viikko sitten uusittu lamda anturi. Marmoritiskiltä vielä hommattu...
Mikähän ihme tuossa oikein on? oisko sittenkin se sj16?
juuri viikko sitten uusittu lamda anturi. Marmoritiskiltä vielä hommattu...
Mikähän ihme tuossa oikein on? oisko sittenkin se sj16?
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Ohituksesta tehot katosi ja vikavalo syttyi. E85
Taas syttyi vanha tuttu P0133. Olihan se jo melkein vuoden verran poissa nollauksen jälkeen.. ihme juttu.
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
Re: Ohituksesta tehot katosi ja vikavalo syttyi. E85
Katsoitko silloin viime kerralla sen j16-liitoksen?
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Ohituksesta tehot katosi ja vikavalo syttyi. E85
En ole vielä katsonut liitosta. Olosuhteet todella sateiset kuten oli viime syksynäkin. Nyt on vahva epäily siihen liitokseen. Päivittelen lisää kokemuksista kun Saan kolvattua sen.
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
Re: Ohituksesta tehot katosi ja vikavalo syttyi. E85
Vaihdoin Femman hajonneen alkuperäisen bensapumpun tilalle bilteman pumpun.
Kolmen päivän ja 3/4 tankillisen jälkeen auto alkoi nykiä ja hyytyä - tehdä kaikkia bensan puutteeseen liittyviä temppuja.
Bensapumppu uudestaan vaihtoon ja ongelma poistui.
Tähän viestiketjuun liittyvä seikka on se että ECU näytti juurikin nuo kolme alussa mainittua vikakoodia.
Kolmen päivän ja 3/4 tankillisen jälkeen auto alkoi nykiä ja hyytyä - tehdä kaikkia bensan puutteeseen liittyviä temppuja.
Bensapumppu uudestaan vaihtoon ja ongelma poistui.
Tähän viestiketjuun liittyvä seikka on se että ECU näytti juurikin nuo kolme alussa mainittua vikakoodia.
9-5 2.0t Wagon -00, Nissan S14 -94, TWN 250 BDG H -52 projekti
Ex. NG900, OG900, ym.
Ex. NG900, OG900, ym.