RVS tai RESURS lisäaineet
-
- "Turbo"
- Viestit: 290
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
RVS tai RESURS lisäaineet
Onko RVS tai RESURS lisäaineista kokemuksia molemmathan perustuu nanoteknologiaan. Myös automaattivaihteiston käsittely.
Resurs on se halvempi venäläinen,josta kokemusta diesel moottorissa. Lähtee paremmin käyntiin!
Resurs on se halvempi venäläinen,josta kokemusta diesel moottorissa. Lähtee paremmin käyntiin!
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 191
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 20:17
- Paikkakunta: Pohjoispohjanmaa@Raahe
- Viesti:
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
'01 9-5 airon manuaalilootaan (B05) laitoin RVS:n vaihteistokäsittelyn. Laatikko vinkui kylmällä säällä muutaman kilsan ajon aikana. Loppui tökötin lisäämisen jäkeen. Ohjeen mukaan olisi vaatinut toisen käsittelyn myöhemmin. Jäi onneksi tekemättä, kun laatikko sylki hampaita pihalle sitten myöhemmin.
#6906, 9-5 Aero Wagon ´01 C2H6O-power. Saab 900 3d combi coupe -92. Suomi Pontiac Trans am GTA -88, 421cid,T-56, Spec,nitroused&raw power
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
http://www.camaro-firebird-harrastajat.fi
http://www.f-bodyfinland.com
https://www.youtube.com/user/Jakerzi
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Femman laatikkoon laitettiin RVS T3 vaihteiston käsittely. Mitään ylimääräisiä ääniä laatikosta ei kuulunut ennen käsittelyä, tarkoituksena oli suojauskäsittely, ei kunnostuskäsittely. RVS kunnostuskäsittelyihin tarvitaan ohjeiden mukaan aina se 2 käsittelyä ja suojauskäsittelyyn 1.
Mielestäni käsittelyn jälkeen vaihteet kytkeytyvät hieman sulavammin, ja kovasti tekis mieli väittää että polttoaineenkulutus olisi hieman laskenut mutta vahvistaakseen em. täytyy ajaa vielä jonkun aikaa lisää.
Seuraavaksi laitan tuon T3:sen myös 9000:seen jossain välissä.
Mielestäni käsittelyn jälkeen vaihteet kytkeytyvät hieman sulavammin, ja kovasti tekis mieli väittää että polttoaineenkulutus olisi hieman laskenut mutta vahvistaakseen em. täytyy ajaa vielä jonkun aikaa lisää.
Seuraavaksi laitan tuon T3:sen myös 9000:seen jossain välissä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Useammassa autossa olen käyttänyt RVS:aa, enimmäkseen moottoritilaan. Yhdessä Resursia myös testasin. Kokemukset on vaihdelleet väliltä ei huomattavaa vaikutusta - selkeästi huomattavissa oleva käynnin tasaantuminen ja käyntiäänten hiljeneminen. Tämänhetkisen kulkineen automaattilootassa on nuo RVS automaattiaineet myös. Kaveri oli hiukka epäileväinen, mutta kokeili 30v ikäiseen Audin ääntävään ohjaustehostimeen, joka hiljeni aineella. Suurimman muutoksen olen huomannut itse juuri noilla moottorin käsittelyaineilla, silloin kun muutoksia on tullut. Kaipa siitä vähän hyvää mieltä myös saa kun tietää että pieni lisäsuoja on siellä olemassa..
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
RVS ja X1R itsellä käytössä autossa, veneessä, ruohonleikkurissa, hammasharjassa, prätkässä ja epilaattorissa.
uusihankinta SS:ään meni RedLine MTL + T3 vaihteistoon ja Edge5W40 + G4 moottoriin.
Toisen G4 purkin kaadan vielä moottoriin ja sit öljyvaihdon yhteydessä X1Rää.
uusihankinta SS:ään meni RedLine MTL + T3 vaihteistoon ja Edge5W40 + G4 moottoriin.
Toisen G4 purkin kaadan vielä moottoriin ja sit öljyvaihdon yhteydessä X1Rää.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
X-1R itellä ollu jatkuvassa käytössä moottoreissa (X-1R metallinhoitoaine) ja polttoaineen seassa (X-1R Bensin+ Booster ja X-1R Diesel+ Booster) jo 6 vuotta ja aion jatkaa käyttöä. Mm. tuossa pikkudieselissä (D308L) polttoaineen kulutus aleni 0.5 l/100 km noitten aineiden vaikutuksesta... Seuraavassa öljynvaihdossa laitan myös laatikkoon tuon aineen. Myös pienkoneissa olen käyttäny tuota Bensin+ Boosteria tankissa ja esim. leikkurista hävis jälkikäyntioireet välittömästi ja 2-tahtikoneet savuttaa vähemmän ja sitä rataa... Traktorissa löpön seassa olen käyttäny myös tuota Diesel+ Boosteria ja savutus väheni ja kone kiertää herkemmin. Kokeilemaan vaan...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Joskus tuli X1R käytettyä Y60 Nissan Patrolissa, ei mitään huomattavaa eroa päällepäin mutta se nyt ei yllättänytkään kun molekyylitasollahan ne muutokset tapahtuu vai kuinka?
Tuohon femmaan olen käyttänyt nyt pariin otteeseen Liqui molyn Mos2 lisäaineistusta. Siinä vissiin jotain havaittavaakin kun meni ne kiertokangen laakerit huonoksi alkuvuodesta niin meinas korjaaja että vissiin se lisäaineistus pelasti isommalta vahingolta, mutta mene ja tiedä sitten.
Motonetistä löytyy LM:n tuotteita, tuo Mos2 halvin ja sitten on tuon X1R:n tyyppistä.
Tuohon femmaan olen käyttänyt nyt pariin otteeseen Liqui molyn Mos2 lisäaineistusta. Siinä vissiin jotain havaittavaakin kun meni ne kiertokangen laakerit huonoksi alkuvuodesta niin meinas korjaaja että vissiin se lisäaineistus pelasti isommalta vahingolta, mutta mene ja tiedä sitten.
Motonetistä löytyy LM:n tuotteita, tuo Mos2 halvin ja sitten on tuon X1R:n tyyppistä.
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Taikatahna tankkiin maksaa 34,15 €/l. Ohjeen mukaan seos on 0,1 %. Litra siis lantrataan tuhanteen litraan polttoainetta.baasenar kirjoitti:0.5 l/100 km noitten aineiden vaikutuksesta...
Taikatahnan hinta per 100 km on siis 3,415 €. Puolen litran kulutuksen säästö on n. 0,6 €
Moottorin ja vaihteiston enkä kyllä epilaattorinkaan puhumattakaan bluetooth-ohjatun dildon taikatahnojen hintaa per 100 km en jaksa googlata.
Myytti murrettu: saabistit ei oo nuukia.
Edit: litrahan siis lantrataan 999 l dieseliä ja 1 l taikatahnaa. Eli hintahan on isompi mitä kirjotin -> 3,449 € / 100 km.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Mutta Vette hyvä.. RVS aineen osalta kyseessä on tribokeraaminen kitkapintojen pinnoite - kyse ei siis ole lisäaineesta! Lisäaineen esim. X1R vaikutus loppuu kun se poistuu järjestelmästä - RVS ei ole lisäaine, sen vaikutus pysyy käsittelyn jälkeen vaikka öljynvaihdossa osa aineesta poistuu. RVS pinnoituksen tarkoitus on jäädä järjestelmään, se muodostunut pinnoitus ei siis lähde pois öljynvaihdolla. Vaikutuksen tulisi siis olla pysyvä, eli mahdolliset säästöt kulutuksessa näkyvät hieman pidemmällä jaksolla. RVS aineen valmistaja lupaa pinnoitteelle autokäytössä ainakin 100tkm kestävyyden.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Pahoitteluni sekaannuksesta ja yleistyksestä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Faijan 9-5:een oli edellinen omistaja teettänyt RVS-käsittelyä, saattoi auttaa silloin kun siinä meillä lakkasi öljynkierto Tampereella kesken jakohihnan laahaimen murskauduttua ja sukellettua kampikammioon Laakerithan siihen ostettiin jo ennen purkua uudet ja ne vaihdettiinkin kun kerta oli, mutta oli vanhatkin vielä ihan priiman näköiset, samoin kampura ja kaikki muutkin paikat.
Puskurihan joskus testasi kyseisen aineen ajamalla ilman öljyä...noin 160km, kunnes nokkakeppi kuumeni sen verran että siitä aiheutui lieviä vauriota.
Lisäks oon huomannu joskus ihan omassa käytössä, että ainakin vanhojen BMW, Ford ja Opel-merkkisten kasitappikoneiden yläkerrat hiljenee usein aika mukavasti tuollaisella käsittelyllä. Ihan toimivaa soppaa siis tuntuisi olevan.
Puskurihan joskus testasi kyseisen aineen ajamalla ilman öljyä...noin 160km, kunnes nokkakeppi kuumeni sen verran että siitä aiheutui lieviä vauriota.
Lisäks oon huomannu joskus ihan omassa käytössä, että ainakin vanhojen BMW, Ford ja Opel-merkkisten kasitappikoneiden yläkerrat hiljenee usein aika mukavasti tuollaisella käsittelyllä. Ihan toimivaa soppaa siis tuntuisi olevan.
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Mikä siä yläkerras hiljenee? Metalli hakkaa metallia ja mainostekstien mukaan RVS ei ole kumipinnoite vaan tasaa metallia. Metalli siis edelleen hakkaa metallia. Ainut tietty jos venttiilivälys pienenis mut jos kerta RVS tarttuu lämmöstä... Tuskin siä työntötangos pääs metallit sentää valkohehkus hakkaa menemään.
Ja jo tässä vaiheessa voin kertoa, että en oleta olevani oikeassa. Haluan vain kyseenalaistaa kunnes itsekin tulen vakuuttuneeksi.
Ja jo tässä vaiheessa voin kertoa, että en oleta olevani oikeassa. Haluan vain kyseenalaistaa kunnes itsekin tulen vakuuttuneeksi.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Enpä osaa tarkemmin sanoa, korvan perusteella vaan. Kyseiset koneet kuitenkin on olleet kannen yläpuolisella nokka-akselilla ja hydraulinostajilla (varsinkin Fordin CVH tunnettu kovasta nostajien kolkotuksesta )JP_Vette kirjoitti:Mikä siä yläkerras hiljenee? Metalli hakkaa metallia ja mainostekstien mukaan RVS ei ole kumipinnoite vaan tasaa metallia. Metalli siis edelleen hakkaa metallia. Ainut tietty jos venttiilivälys pienenis mut jos kerta RVS tarttuu lämmöstä... Tuskin siä työntötangos pääs metallit sentää valkohehkus hakkaa menemään.
Ja jo tässä vaiheessa voin kertoa, että en oleta olevani oikeassa. Haluan vain kyseenalaistaa kunnes itsekin tulen vakuuttuneeksi.
Oma veikkaus on ko. tapauksissa, että hytikat ja ehkä itse nokkakin on olleet sen verran kuluneita, että tuo metallikeraamipinnoite on päässyt entisöimään toleranssit kohdalleen. Ehkä siinä joku kitkakin jossain välissä vähenee.
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
160 km voordin moottorilla on kova suoritus , jopa öljyn kanssa
Nimim: Taunus oli ensimmäinen nelipyöräiseni
Nimim: Taunus oli ensimmäinen nelipyöräiseni
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Kun auto kuluttaa 100 litraa 100 kilometrillä on pienikin pudotus tervetullut.JP_Vette kirjoitti:Taikatahna tankkiin maksaa 34,15 €/l. Ohjeen mukaan seos on 0,1 %. Litra siis lantrataan tuhanteen litraan polttoainetta.baasenar kirjoitti:0.5 l/100 km noitten aineiden vaikutuksesta...
Taikatahnan hinta per 100 km on siis 3,415 €. Puolen litran kulutuksen säästö on n. 0,6 €
Moottorin ja vaihteiston enkä kyllä epilaattorinkaan puhumattakaan bluetooth-ohjatun dildon taikatahnojen hintaa per 100 km en jaksa googlata.
Myytti murrettu: saabistit ei oo nuukia.
Edit: litrahan siis lantrataan 999 l dieseliä ja 1 l taikatahnaa. Eli hintahan on isompi mitä kirjotin -> 3,449 € / 100 km.