RVS tai RESURS lisäaineet

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
sedaneiwagon
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja sedaneiwagon »

Ohjaustehostin lopetti vinkumisen , moottori lopetti tärinän . 2 auton tomaatti lopetti luistamisen jne. Parempaa lisäainetta ei varmasti ole ! Ja turbolle lisää
Kilometrejä olettaisin. (Lue rvs turbo) . Öljynkulutus taisi loppua, kun ei vielä ole yhtään tippunut öljypinta. Sillä venäläisellä saa at lootan jumiin ! On ihan eri tyyppinen jokin tina pronssi seos. Rvs ei aiheuta mitään vaaraa automat. Laatikolle! Ainut mitä epäilen on polttoaineen kulutus, sitä ei ainakaan juuri huomaa !aika halpa investointi kulumista vastaan!
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Ethän saa RVS:ltä rahaa? Ethän? Pitää olla joko maksettu ukko tai muuten vain tyhmä...

Ei nämä aineet toimi. Muuten öljynvalmistajat jo lantrais tuota mukaan ja möisivät supererikoisöljynä erikois hintaan.

Köyhä rautamalmiseos öjyn kanssa. Hyvä jos ei riko mitään.

Ärsyttää tälläiset väittelijät jotka vain foorumeilla asiat esittää faktoina.

Mieti rauhassa miten "moottorin tärinään" tämä voisi vaikuttaa? Entä öljynkulutukseen? Männänrenkaiden kimmoisuus palautui? Vai meinaatko tosissasi että sylinterin seinämä niin paljon paksuni? No miten kävi hoonaukselle? Sulla nyt sileät sylinterit?

Järki käteen!

Hyvät öjyt, tiheä vaihtoväli ja järkevä ajoneuvon käyttö olosuhteiden mukaan, niin kestää isältä pojalle.

P.S.
Venakoilla on myös automaatillekkin oma versio. Turbokoneella kans oma. Jne jne. Ja kad kumma kun joku sielläpäin alkaa epäileen ettei noi litkut toimi, heti saavat uhkauksia ja kutsuja oikeuteen. Huh..
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
balanced
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2016 09:01

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja balanced »

Juu kyllä myydäänkin jo öljyn seassa RVS:aa. Nimittäin Motoxin, eikä oo yhtä halpaa kuin perusmotox! :D

Ei kun vakavasti ottaen jos ärsyttää mielipiteiden esittäminen faktoina niin ehkä kannattaa aloittaa siitä että kumoaa jollain omalla näytöllään vaikkapa sen TÜV:n testin tai noita muita kokeita missä rvs:aa testattu. Varmaan uskot tutkimustuloksia kuitenkin mieluummin kuin mutua? Linkkejä pitäisi löytyä aiemmista posteista.

Itseä ei haittaa ollenkaan se että kaikilla on ihan oma mielipiteensä asioista, hyvä vaan niin. Mutta ei ehkä silti kannata lähteä nimittelemään ketään ja julistamaan omaa "järkeään" ainoana oikeana ennen kuin ottaa asian taustoista vähän selvää. Ihan ensin kannattaa varmistaa että puhuu otsikon aiheesta.
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Shadow_Fi kirjoitti:Ethän saa RVS:ltä rahaa? Ethän? Pitää olla joko maksettu ukko tai muuten vain tyhmä...
Ja nyt sitten loppuu tähän pisteeseen toisten käyttäjien nimittely ja arvostelu. Asiasta ei toista kertaa huomauteta.
Shadow_Fi kirjoitti:Ei nämä aineet toimi. Muuten öljynvalmistajat jo lantrais tuota mukaan ja möisivät supererikoisöljynä erikois hintaan.

Köyhä rautamalmiseos öjyn kanssa. Hyvä jos ei riko mitään.

Ärsyttää tälläiset väittelijät jotka vain foorumeilla asiat esittää faktoina.
Ihmettelyä herättää katsoa tuollaista väittämistä ilman omia kokemuksia ja sitä että tiedetään asiat toisten puolesta ja pystytään netin yli kumoamaan toisten kokemusperäiset havainnot asiasta.

Minullakin on RVS käsittely tehty 9-5:sen vaihdelaatikkoon ja käsittelyn jälkeen oli havaittavissa seuraavaa. Vaihteet menevät sisään helpommin sisään, eteenkin kovilla pakkasilla. 9-5:sen laatikko on hidas, ja RVS käsittelyn jälkeen vaihteenvaihdot voi suorittaa nopeammin. Haluaisin myös kertoa pienentyneestä polttoaineen kulutuksesta, mutta vielä en sitä sano koska se vaatii enemmän kilometrejä (nyt takana ehkä 3tkm). Haluaisin myös sanoa että vaihdejarrutuksella nopeus tippuu hitaammin kuin ennen käsittelyä - mikä tarkoittaisi pienentynyttä kitkaa voimansiirrossa.

Talouden yhteen Mitsubishin maasturiin tehtiin RVS käsittely moottoriin. Polttoaineen kulutus laski parilla desillä, moottori käy nätimmin muutenkin. Samaa havaittavissa että värinät ja tärinät pienenivät ja käyntiääni tasoittui.

Eräs kaveri, tälläkin foorumilla kirjoittava, laittoi Renaultin robottiautomaattivaihteistoon RVS käsittelyn. Ennen käsittelyä vaihteistossa oli ongelmana 3.vaihteen kytkeytyminen ja nykivät ja epämukavat vaihdot muillakin vaihteilla. Käsittelyn jälkeen 3. vaihde alkoi kytkeytyä normaalisti ja muut vaihdot pehmenivät ja mukavoituivat huomattavasti. Tämä on siis kokemusten kautta tietoon tullutta.

RVS ei ole lisäaine! RVS:n tarkoitus on muodostaa voitelupinnoille - sinne missä on kitkaa tribokeraaminen pinnoite. Pinnoite ei lakkaa olemasta aineen poistuttua järjestelmästä. Valmistaja lupaa pinnoitteen kestävän ainakin 100tkm. Lisäaineiden vaikutus loppuu heti kun se poistuu järjestelmästä, RVS:n ei. Kyseessä on siis moottorin, voimansiirron jne.. sisäpuolisten osien pinnoitus. RVS alkaa muodostua niihin paikkoihin missä lämpötila kitkan vaikutuksesta on riittävän suuri. Pinnan muodostuminen loppuu, kun kitka pienenee ja lämpötila laskee voitelukohteessa. Eli rautalangasta väännettynä, sinne muodostuu aineen ja kitkasta aiheutuvan lämmön vaikutuksesta uutta pintaa - tribokeraamista pintaa, joka vähentää kitkaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Ilman omia kokemuksia? En menis pippeliä työntään joka paikkaan testiksi miten käy, vähän sama ajatus tässä.

TUV sun muut sertifikaatit eivät todista mitään. Moniko teistä on sen aukaissut?

Siellä ei testattu kuin CO päästöjä ja kulutusta käsittelyn jälkeen. Esim. kulutus tippui kaikissa kolmessa autossa noin 5%, joka menee helposti virhemarginaaliin. Väkisin piti saada edes jotain näyttöä?

Nyt kun katsoo etusivulla niin monissa tapauksissa puhutaan 18% polttoainekulutuksen laskusta... Miettikää se asia kilowatteina, ja mihinkä se energia on sitten mennyt? Lämpöön? :roll:

Hyvä että ihmiset uskoo hyvyyteen, mutta maailma on huijareita täynnä..

En taas löydä, ja varmaan paikalliset gurut voivat neuvoa, missä näkee "todisteet" siitä ettei keraaminen hile tipu takaisin öljykiertoon ja hio esim. öljypumpun väljäksi tai tuki hydrokompensaattorit? Kestää 100 tuhatta, jonka jälkeen ei ole mahdollista todistaa millään tavalla että vika johtui nimenomaan tästä aineesta. Hienosti käsiä pesty. :lol:

Kaiken lisäksi ei kannata aliarvioida placebon vaikutusta. Myös se että monesti kun tyrkytetään tälläiset mömmöt sisälle niin vaihdetaan ne paskaiset öljyt pois, jolloin apua saatiin pelkästään siitä.

Se miksi otin puheeksi Suprotecin niin, se on vain ja ainoastaan siitä että se on 100% kopio tuosta RVS tuotteesta, erona vain logo, ja yhtä kauniita tarinoita ihmiset laulaa ketkä sinä työnsivät sisälle? Kuka hitto sitä tunnustais muuta? ;)
Siellä kanssa kasa todistuksia, ja sivuilla pelkkää kehua. Kriitikot taas niitä "puhujia" jotka eivät kokeilleet, ja ne jotka testasivat ja hajottivat moottorinsa, laittoivat sitä "liian puhkiajettuun" tai muuten vain tekivät jotain väärin. Pahimmassa tapauksessa oikeuteen kutsu. Tämä on niin nähty.

P.S.
Pyydän anteeksi nimittelystä. Ei ollut tarkoitus, vaan iltaväsymys.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Paljoko se TUV:n laskettu virhemarginaali oli? Onko niin iso et kulutus voi virhemarginaalin ääripääs jopa nousta?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Tuota en löydä. Keskiarvo kolmelle autolle 4.3%. Tököttiä laitettu moottoriin ja laatikkoon.

Tuloksen alla lukee "Percentage based on exact values".

Sitten puhuin vahingossa CO:sta, mutta täytyy sanoa että katson väärin. CO2:sesta oli kyse.

Niin ja hauskinta on se että Modifikaatio 1 vaiheessa, CO, typpioksidi, hiilivedyt nousivat vain ainakin ykkösautossa.

Eka jaksossa laitettu tosiaan laatikkoon ja moottoriin, ajettu 400km ja vaihdettu öljyt ja uusi käsittely PLUS ruiskupumpu nanositätätä ainetta mukaan.

Eli laitettu vissiin miltei kaikki mitä hyllyssä oli. Mahtava vaikutus.

Ja kun kakkosvaiheen kilsat eriävät, niin ei labrassa poljettu. Voi vaikuttaa tuuli, rengaspaine, ulkolämpötila... puhumattakaan ajotyylistä.

Mut hei, We have TUV sertificate!! :lol:

https://www.rvs.fi/pdf/FINAL_REPORT_PB2 ... GBM-00.pdf
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
balanced
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2016 09:01

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja balanced »

Shadow_Fi kirjoitti: Mä en henkilökohtaisesti usko nuihin videoihin. Meinasin joku päivä heittää tuon ja mitata puristuspaineet ennen ja jälkeen, mutten jaksanut sen takia ostaa puristuspainemittarin.. :roll:
Pakko sanoa että itelle on helpompi luottaa niihin tuloksiin mitä joku ulkopuolinen testilaitos on tehnyt, kuin siihen että joku joskus meinasi testata omassa autossaan jotain muttei sitten jaksanut. Mutta onneksi on uskonnonvapaus ja kaikki saa uskoa mitä haluaa vaikka joku toisin todistaisikin :D

Kun argumentoi jotain tutkimuksia/testejä vastaan niin olis hyvä edelleen esittää jotain muuta dataa kuin "hei mietikää nyt järjellä". Tai vähintään omia kokemuksia. Järjellä varmaan pohdittiin sekin että maa on litteä. Tulis enempi asiasisältöä foorumille.
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Shadow_Fi kirjoitti:Kaiken lisäksi ei kannata aliarvioida placebon vaikutusta. Myös se että monesti kun tyrkytetään tälläiset mömmöt sisälle niin vaihdetaan ne paskaiset öljyt pois, jolloin apua saatiin pelkästään siitä.
Minun 9-5:sen laatikkoon on vaihdettu öljyt 162tkm-230tkm välillä 3 kertaa, joista kahdessa vaihdossa käytetty GM-vaihteistoöljyä ja kolmanteen vaihtoon laitettiin huuhteluvaihdolla Castrollin 75w90 multivehicle. Pelkkä vaihto castrolliin paranti laatikkoa jo huomattavasti. Sitten Castrollin sekaan laitettiin RVS:n vaihteistokäsittely 5-10tkm ajon jälkeen ja senkin jälkeen huomasin vaihteistossa paranemista. Eli tässä tapauksessa pelkän öljynvaihdon vaikutuksen piikkiin ei pysty laittamaan.

Eikä pidä unohtaa puskurin testiä jossa RVS käsittely tehtiin moottorille ja sitten otettiin öljyt pois koneesta. Tämän jälkeen ajettiin Helsingistä Tampereelle. https://www.youtube.com/watch?v=-NymF_vEst0
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No se. Joo, täytyy nyt myöntää että olette toki aivan oikeassa. Onhan meillä toi video, ja Pakarilla askikin hiljeni. Desibelimittaukset, ja videossa näytettiin ettei mikään ole mihinkään kulunut. Olivat jopa kampiakselin tiputtaneet enne ja jälkeen toteakseen miten kävi.

Ja onhan se aikamoinen saavutus polkea polimineraalilla 160km.

Tämä saa jäädä minun puolesta tähän. Täällä on silkkaa argumentointia ja faktat pöydällä, ja mie en jaksa, koska uskon että kaikki on perseestä.

:lol:
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ei minun femmassa laatikko ole pitänyt mitään asiaankuulumattomia ääniä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Jzo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 16:37

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Jzo »

Shadow_Fi kirjoitti:No se. Joo, täytyy nyt myöntää että olette toki aivan oikeassa. Onhan meillä toi video, ja Pakarilla askikin hiljeni. Desibelimittaukset, ja videossa näytettiin ettei mikään ole mihinkään kulunut. Olivat jopa kampiakselin tiputtaneet enne ja jälkeen toteakseen miten kävi.

Ja onhan se aikamoinen saavutus polkea polimineraalilla 160km.

Tämä saa jäädä minun puolesta tähän. Täällä on silkkaa argumentointia ja faktat pöydällä, ja mie en jaksa, koska uskon että kaikki on perseestä.

:lol:
Kyllä täällä on ihan käytännön tietoa aineen toimivuudesta ja voin suositella sitä kaikille. Kokeilkaa ja nähkää omin silmin. Itse olen käsitellyt ainakin 4:n eri auton moottorit Rvs:llä 2006-2016 vällillä ja öljynkulutuksen melko välitön pienentyminen ja värinöiden pieneneminen ovat ihan konkreettisia olleet kaikissa autoissa. ( Enkä saa edes mainostuloja RvS:ltä, älä huoli.)

Esim. Opel Zafiran 2.2 Dti kone vei öljynvaihtovälillä ( 15 tkm.) keskimäärin 1,5 litraa öljyä (350 tkm. ajettuna) ennen käsittelyä ja 0,2 litraa käsittelyn jälkeen samalla öljylaadulla.

Pahoin pelkään, että siihen puolestaan ei apu löydy tältä palstalta :lol:, jos ihminen kokee kaiken olevan pereeseellään ja on siksi väsynyt.
wickstrom
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Huhti 06, 2012 22:58

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja wickstrom »

Just ehkä noin 2tkm sitte laitoin rvs koneeseen kun ylimääräinen öljynpainemittari välkytti tyhjäkäynnillä jatkuvasti varoitusvaloa ja pahimmillaan 2000rpm paine näytti 2bar lämpimänä.

Tarkoitus olis avata alakerta kun täydellisen konerempan takomäntien kera jälkeen on kulunu jo noin 80000km. Saanut välillä rääkkiä holsetinkin kera yms porsinu laatikko parikertaa..

Kuitenkin, nyt varoitusledi ei ole välkähtänyt kertaakaan eikä paine 2000rpm meinaa laskea millään alle 3bar, en tiedä onko mittarissa vikaa mutta tätä on tasaisesti jatkunut jo kohta 3 viikkoa..

Täytyy kun vaan ehtii vaihtaa öljyt ja sitten näkee jatkuuko paineet samana. Kylmäkäynnistyksessä kone pyörii vauhdikkaasti, ihan kuin siinä olis kitkat vähentyny.
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1851
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Kysytään toisinpäin, onko joku RVS:ää käyttänyt huomannut moottorin/vaihdelaatikon käyttäytymisen tai ominaisuuksien
menneen huonompaan suuntaan käsittelyn jälkeen ?

Vaikka efecti olisi täyttä placeboa, maksaa se muutaman öljynvaihdon verran, joka on mielestäni aika halpa hinta siitä että
edes tuntuu käyvän/vaihtavan nätimmin.

Eli huonoimmillaan sama efecti kuin tulee vastapestystä autosta, ja parhaimmillaan lisää kilometrejä moottorille tai laatikolle....

Onneksi 100 v suomessa saa vielä valita , ajaako kanssa vai ilman :mrgreen:
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
TurboSaapi
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 10:56

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja TurboSaapi »

Vm 2002 9-5 3.0t 269tkm. Päätin kokeilla yhden mekaanikon suosituksesta RVS käsittelyä kun moottori polttaa sen 1l öljyä /2000-2500km aikana. Ajattelin että käsittelyllä voisi ainakin poissulkea mäntien kuluneisuuden jos öljyn kulutus jatkuisi ja todennäköisempi syy olisi silloin venttiilikumit, ja sitäpaitsi RVS -sivustolla luvataan että käsittely ei millään tavalla vahingoita moottoria, joten päätimpä investoida sen 125€ kokeilumielessä.
Nyt noin 1000km ensimmäisen vaiheen aloituksesta voin todeta että ainakin moottorin käyntiääni on paljon tasaisempi ja hiljaisempi ja tuntuu että käynnistäessä moottori pyörähtää sulavammin käyntiin. Moottorista pöllähtää edelleen sininen pilvi käynnistäessä joten öljyn kulutus taitaa sitten johtua niistä venttiilikumeista.
Kun vaihdatin öljyt käsittelyn ensimmäisen vaiheen noin 400km ajon jälkeen öljy oli todella mustaa, vaikka niillä öljyillä olikin ajettu vain 2-3tkm. Öljy oli myös erittäin juoksevanoloista ainakin mekaanikon mielestä. Kenties litku on irroittanut karstaa, en tiedä? Kysyin että pitäiskö öljypohja putsata mutta mekaanikko sanoi ettei tarvii kun öljyssä ei sinäänsä ollut mitään isompia roskia tai palasia tjsp.. Laitettiin uudet öljyt ja nyt noin 600-700km myöhemmin öljy oli ihan normaalin väristä ainakin tikussa. Öljyn kulutuksesta en osaa vielä sanoa onko paljon vaikuttanut kun ne venttiilikumit ainakin päästää jonkunverran läpitte... Moottorin taustasta vähän: öljyä moottori on syönyt ainakin viimeiset 60tkm, turbo vaihdettu myös noin 60tkm sitten joka ei vaikuttanut tai vaikuta öljyn palamiseen, päästötestit pakko tehdä pajalla jotta sallitut rajat alittuu.
Tiivistettynä voin suositella tätä edullista kokeilua. Äänet hiljenee ja tärinät pienenee jotka viittaa siihen että aine tekee työnsä. Lopulliset tuloksethan näkyy vasta 1500km ajon jälkeen. Jos aine tekee öljystä ohuempaa on mahdollista että tarkemman öljynkulutuksen saa ilmeisesti mitattua vasta kun on vaihtanut uudet öljyt koneeseen?
9-5 vm2002 3.0t V6
Vastaa Viestiin