Miksi käy rikkaalla?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 600
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Miksi käy rikkaalla?

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Ei tule eikä röpöttäkkään isommilla kierroksilla vedättäessä. Vähän kävi itselläkin mielessä. Eikös se tuotto selviä kun mittauttaa? Virrat kun laittaa päälle ja pumppu nostaa paineet niin 98:lla huomattavasti pehmeämpi ääni kuin etanolilla.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Miksi käy rikkaalla?

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Jahas... Kuuman koneen tehohävikki palasi. Lambdojen vaihdon jälkeen oli hetken parempi, joskaan ei 100%:nen. Nyt kun moottori kuumenee kunnolla, niin alkaa taas 30 min ajojen jälkeen ahdot putoamaan.
Hohhoijaa... Vieläkö on joku mitä en ole älynnyt vaihtaa: IMMU, magneettiventtiili, lambdat, sytytyskasetti, imuilman lämpötila-anturit?

- Imuvuotoja ei ole löytynyt, mutta sen imusarjan testaus on vielä jäänyt tekemättä. Voiko vaikuttaa näin?
- Sytytyskasetin liitin?
- Bensapumppu: voiko väsähtää kuumetessaan? Nykimistä on ollut vain harvoin. Ja oireita ollut jo 100 tkm, joten luulisi senkin jo antaneen periksi
- Mistä hitosta tähän voisi edes hakea apua?

Ei tuosta vehkeestä haluaisi millään luopua, mutta kohta ei huvita enää. Kuukauden sisällä taitaa myyntiin ilmestyä edullisesti kaikilla herkuilla, blue toothilla mitsun turbolla ja täyspainesoftalla varustettu 2,3 Biopower Vector :cry:
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Miksi käy rikkaalla?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Putoaako ilmamassapyynti vai toteutuneet ahdot?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Miksi käy rikkaalla?

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

jcarlson kirjoitti:Putoaako ilmamassapyynti vai toteutuneet ahdot?
mreq ja mair nousee nätisti samoissa lukemissa, mutta koneen kuumetessa aina vain pienempiin lukemiin. Vai tarkoititko tätä?
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4574
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Miksi käy rikkaalla?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ikivanha 55P pohja, ensimmäisiä räpellyksiä 15T tasolle ja hoitamattomia limittereitä. Päivitetään nyt parempaan ja tutkitaan sen jälkeen onko raudassa mitään ongelmaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Miksi käy rikkaalla?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

mReq jos pienenee niin sittenhän ECU tiputtaa pyyntejä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Miksi käy rikkaalla?

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

vesa67 kirjoitti:Ikivanha 55P pohja, ensimmäisiä räpellyksiä 15T tasolle ja hoitamattomia limittereitä. Päivitetään nyt parempaan ja tutkitaan sen jälkeen onko raudassa mitään ongelmaa.
Jep. Maanntaina ollaan viisaampia :)
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
stresspill
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Touko 18, 2012 14:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miksi käy rikkaalla?

Viesti Kirjoittaja stresspill »

Mulla aiheutti kuuman koneen tehohävikkiä viallinen MAP anturi. OG 9-5 Tanniston edellinen kulkupeli :) Oon vähän ajatellut tän myyntiin laittamista, haluatko ostaa takaisin :lol:

edit.
Perun puheeni, sama vika palasikin jälleen kummittelemaan, eli joko tuo MAP hajosi heti, tai vika on muualla. Maadoituskaapeli oli jossakin aiheuttanut tätä ongelmaa, eli kaapeli löysällä. Pitää tutkia.. :?
Subaru Forester 2.5 XT
Vastaa Viestiin